Hvad sker der for den

User avatar
Silas
Posts: 256
Joined: Mon 3. Mar 2008 13:19

Hvad sker der for den

Post by Silas »

[quote:b3a7b8103c="MinnaN"]Prinsen kan også godt finde på at spise kamilleblomster. Men det er kun i perioder. Han er til gengæld ret vild med brombær, jordbær og hindbær.

Jeg kunne godt finde på at lave et forsøg med kamille. De dersens svampe-bakterie-vira-parasit hæmmende egenskaber... Jeg er spildt som bioanalytiker, jeg vil være forsker udi antibiotika.

*finder glaskolber og andet laboratorieudstyr frem*
Morgenfrue skulle ha samme egenskaber, men er de ikke giftige at indtage??
*mumler noget om koncentration, opløsninger og ekstraktion*[/quote:b3a7b8103c]


Sig endelig til, når du har en god formel klar, så masseproducerer vi den, sælger den dyrt, og lover guld og grønne skove, så mange køber det :jeanie:
Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind dit liv, og du vil finde mere plads til, at være dig selv.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Hvad sker der for den

Post by Godzilla »

Jeg tror på at heste og æsler kan "selvmedicinere" sig (læs: tager hvad de har brug for i varieret mængde).

På Bornholm havde jeg havemalurt. Det er noget af det mest afskyeligt bitre man kan tænke sig, bortset fra strandmalurt. Både islænderen og æslerne tog et par mundfulde af den hver dag når de havde adgang til den. Aldrig mere en det.

Ingen af æslerne ville spise perikon, undtaget Pytte, han tog en lille bid i ny og næ.

Alle æslerne er totalt vilde med agerpadderokke. Hvis de ikke har haft adgang til det i et stykke tid, æder de fuldstændig uhæmmet af det når de kan komme til det.

Lugtløs kamille gider de ikke, men de vil gerne have en smule af den vellugtende.

Morgenfrue doserer de også.

Og har man stokroser og æslerne slipper løs hvor de gror har man ikke stokroser mere. :ond:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Hvad sker der for den

Post by MinnaN »

[quote:730b7a9ecf="atengstedt"][quote:730b7a9ecf]Hmm... Jeg må sgu se at få hus, så jeg kan få mig en urtehave med alskens urtehekserei og et laboratorie i kælderen til destilater, ekstraktioner og koncentrationer... [/quote:730b7a9ecf]

Der er en nyrenoveret og skideflot ejendom til salg lige 800 meter længere opppe af vejen...Der er endda eksplosionssikret lade (seriøst!)til dit laboratorium. Var dét ikke noget??
:ide:

[url]http://www.danbolig.dk/SoegBolig/Resultatsider/Vis+bolig.htm?propertyid=11361&brokerid=227[/url][/quote:730b7a9ecf]

Hmm... Tjoeh... Kan jeg ha heste stående hos dig?
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hvad sker der for den

Post by annetteB »

Jada!! Men der er faktisk osse næsten to tønder land til, så en lille fold kan du da sagens få ud af stykket til gaden - og her er masser af folk der vil udleje eng lige på den anden side af gaden!
:ide:

(og laden er rigeligt stor til 8-10 bokse foruden dit laboratorium!)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Hvad sker der for den

Post by MinnaN »

Hmmm.. Jeg har selvfølgelig brug for lidt forsøgsdyr.
8-10 bokse?? 2 tønder land? Mulighed for at leje enge?? Gad vide om jeg ikke skulle få en ridebane og et ridehus i internationale mål, så...

Eksplosionssikkert laboratorium... Lyder dælme godt. Snakker lige med manden, han vil gerne væk fra Sjælland. Det vil jeg også.

Godzilla, jeg har også på fornemmelsen at heste og andre planteædende dyr selvmedicinerer sig. Alle de urter, de må sgi være godt for noget.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hvad sker der for den

Post by annetteB »

[quote:287d8c90cf]Eksplosionssikkert laboratorium... Lyder dælme godt.[/quote:287d8c90cf]

Ja, ikke!
:hhansen:

(Laden er indrettet som fyrværkerilager - det er derfor! :ide:)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Silas
Posts: 256
Joined: Mon 3. Mar 2008 13:19

Hvad sker der for den

Post by Silas »

[quote:5c2c8d2f16="MinnaN"]Hmmm.. Jeg har selvfølgelig brug for lidt forsøgsdyr[/quote:5c2c8d2f16]

Med alle de heste og- kræmmermarkeder der er lige pt, så kan de hurtigt skaffes. Hestehandlerne kan sku ikke se forskel på hoved eller hale fra middag og fremefter alligevel :druk: så bare ud med et par kasser øl, så har du mange forsøgsdyr :fuld:
Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind dit liv, og du vil finde mere plads til, at være dig selv.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Hvad sker der for den

Post by MinnaN »

Mjaeh, jeg gider ikke støtte kræmmerhestehandlere. Jeg fik nok på Ullerup Marked en gang for mange år siden. Aldrig har jeg tudet snot så meget.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Silas
Posts: 256
Joined: Mon 3. Mar 2008 13:19

Hvad sker der for den

Post by Silas »

Og nu spiser de også brændenælder :ehj:
Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind dit liv, og du vil finde mere plads til, at være dig selv.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Hvad sker der for den

Post by xtiny »

Malurt er i folkemedicinen brugt mod orm, Wurmtot på tysk= Ormedød, (og Vermouth) det er også førhen blevet blandet i lim til bøger, så bogorme ikke gnavede i dem. Desværre indeholder malurt et giftstof, der kan give skader på centralnervesystemet, men en lille smule engang i mellem skader næppe.

Brændenælde indeholder bla kisel (det gør padderokke vist også).

Jeg kan varmt anbefale "Krydderurter på "Knatten"" af Annemärtha Borgen (biblioteket har den), der er en masse om kulturhistorien bag- og praktisk brug + opskrifter på en række krydderurter- og pasningsvejledning. Og også om Brændenælde, Mælkebøtte, Morgenfrue og Malurt bla. som man normalt ikke dyrker. (Jo Prins Henrik dyrker Mælkebøtter i mistbænk).

Faktisk skal jeg ud og sanke frø af Cikorie, Vejbred mm til min planlagte krydderurtehave. Cikorie kan under de rette forhold (i en grusbunke kattene har brugt som wc) bliver 2 meter høj, har jeg erfaret i denne sommer. :minna: Så jeg ser frem til kæmpe Vejbred. (Frøstandene af bredbladet er udmærket til undulater!).

Fugle bruger også planter som utøjsbekæmpelse, visse planters blade indvæves i reden, og så kommer der færre lopper m.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Post Reply