Prinsen driller...

Post Reply
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Prinsen driller...

Post by MinnaN »

Joeh, Prinsen er blevet en kende... Stiv i galoppen. Han skyder skulderen for et godt ord, han runder sig absolut ikke i volterne/hjørnerne, stiver sig tværtom og hans balance er blevet betydeligt forringet.
Faktisk så kan jeg mærke at han skyder vægten udaf istedet for indaf og han "slingrer".
Ligesom når ungheste skal galopere med rytter på. Det er sådan det føles.

Noget andet er at han tror der skal turbo fart på i galoppen. Virkelig med krummet ryg og fuld skrue. Normalt kan han godt gå med fuld skrue og "smæk" i galoppen uden at skyde skulder og dårlig balance.

Men hvad fistrende gør jeg for at få balancen tilbage i hesten? Den der skulder irriterer mig også!

I trav minus problemer andet end det sædvanlige. Han bøjer sig fint, stiller sig fint, reagerer fint for schenkler og vægt.

Indtil videre har jeg prøvet: Indvendig schenkel til med lette tryk i volten/hjørnerne, bedre bøjning indaf, en halv parade i udvendig tøjle, mens indvendig er passiv (men kontakt med munden), tryk med indvendige sædeben.
Virker ikke. Hesten stiller sig endnu mere udaf og pisser af med mig (jep, det kan han godt).

Volter går det lidt bedre (men ikke meget), om end jeg er bange for at han lægger sig, fordi han skal runde sig, men hjørnerne?? :viben:

Hvad gør jeg nu?

Skal jeg få hans ryg/lænd/kryds tjekket? Det er startet indenfor de sidste 14 dage, så gad vide om han har ondt? Hesten er glad, frisk, tændt (det er han faktisk), rigtig i hoplahop humør. :lol:
Note to self:Hmm.. Husk hans bisser, massage til ham. :ehh:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Prinsen driller...

Post by Lone Beck »

`Kan det ikke være alderen, der begynder at trykke?

¨Så vidt jeg husker, er han en noget bedaget og godt slidt hest, og han er jo stor og kraftig, så når han begynder at blive gammel og stiv, er det jo noget, der kan mærkes.

Jeg ville nok få ham tjekket. Jeg synes ikke det lyder sandsynligt at han lige pludselig skulle få sære idéer, sådan bare for sjov :nej:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lisbeth Sejberg

Prinsen driller...

Post by Lisbeth Sejberg »

Åh altså han har vel bare nisser på astral-legemet :viben:
Det skulle være så moderne for tiden.
Mvh. Lisbeth
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Prinsen driller...

Post by MinnaN »

Han er en gammel dreng, ingen tvivl om det og han har sine særheder. Nisser eller ej på det astrale legeme, så er han dejlig. Jeg har såmænd dæmoner i postkassen, så vi er ganske gode sammen. :viben:
Bentøjet fejler dog ingenting på ham. Han halter ikke ved bøjeprøve og han er ikke øm i muskulaturen ved massage.
Men det blev tjekket her i vinters.
Jeg ved også godt at jeg er den eneste der "putter god ridning" i ham og dermed forlanger at han skal gå i et rimelig tempo (uden at spise ponyer).
Der skal vist lige tjekkes kryds, ryg og lænd på ham nu her på tirsdag. Blir helt bekymret.
Det startede her i lørdags for 2 uger siden. Onsdag var der nada problemer... :ehh:

Nu har han sommerferie i 4 uger, hvor vi bare skal nusse og ikke ride, men hygge os. Gode gå ture i skoven uden rytter på, leg i ridehuset og masser af "Fald i søvn i armene hos Minna". :elsk:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Prinsen driller...

Post by Stimata Doamna »

[quote:4e86d587b0]Nu har han sommerferie i 4 uger, hvor vi bare skal nusse og ikke ride, men hygge os. Gode gå ture i skoven uden rytter på, leg i ridehuset og masser af "Fald i søvn i armene hos Minna".[/quote:4e86d587b0]

Det lyder sgu rart!

Jeg håber, at tjekket giver dig noget at sætte fingeren på - alt andet er jo frustrerende!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply