Erfaring med salvimin grøn?

mariaw
Posts: 232
Joined: Wed 2. Apr 2008 09:12

Erfaring med salvimin grøn?

Post by mariaw »

Er der nogen af jer derude der har det?
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Erfaring med salvimin grøn?

Post by lonek »

Måske... Det komme da lidt an på hvad du mener.... :atengstedt:
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Erfaring med salvimin grøn?

Post by 99E »

Joeh, min hest har spist det og lever stadig?

Fordele: Organiske mineraler. Det skulle være godt.

Om det passer til din hest?
Svært at sige.
Kommer an på hvad du ellers fodrer med.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
mariaw
Posts: 232
Joined: Wed 2. Apr 2008 09:12

Erfaring med salvimin grøn?

Post by mariaw »

Hmm :afro:

Jeg tænker på om det er let af tilpasse i et foderprogram fx, og om det kan udfodres udelukkende sammen med store mængder hø/wrap og evt. lucerne eller om der skal korn til.

Det er netop det, med organiske mineraler, der tiltrækker mig fremfor de andre vit./min. blandinger, selvom regulator complete også står på listen over potentielle emner. (i tilfælde af at jeg skal flyttte i selvpasserstald.)
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Erfaring med salvimin grøn?

Post by lonek »

Det kan sagtens bruges uden korn til og sammen med hø/wrap. Min erfaring er at Salvemin Grøn er nemt at tilpasse i et foderprogram... Bruger det selv til mine to (hoppe på 6 og vallak på 18) Hoppen spiser pillerne fra spanden her om sommeren, mens vallakken ikke er så vild med dem - tror simpelthen det er fordi han er mere nøjsom og får hvad han skal bruge i græsset (han får lige pt 75 g i lidt foder, da der ikke rigtigt er noget græs).

Hvis du får brug for hjælp til foderplan, må du sige til - Jeg kan godt regne lidt på tallene (Uddannet landmand m speciale i heste...)
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Erfaring med salvimin grøn?

Post by Lone Beck »

Det er helt fint, og rene vitamin-mineralblandinger er pr. definition det nemmeste at indpasse i et foderprogram :ide:

Jeg har dog ikke bemærket at det skulle være bedre end Travo E, Premium og hvad jeg ellers har brugt (jeg går efter prisen :ondgrin: ). Mine heste har trivedes lige godt på alle mærker - også hvis jeg har brugt tilskudsfoder i stedet for rene vitaminer/mineraler :ehj:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
mariaw
Posts: 232
Joined: Wed 2. Apr 2008 09:12

Erfaring med salvimin grøn?

Post by mariaw »

Lone Beck, vil du ikke lige uddybe - forstår ikke helt dit sidste afsnit :anonym: Er de produkter du nævner billigere?
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Erfaring med salvimin grøn?

Post by lonek »

Salvemin Grøn har nogle voldsomme priser nogle steder; har set det til 565,-

Vil lige sige at min lokale foderstof har det til 312,50...
mariaw
Posts: 232
Joined: Wed 2. Apr 2008 09:12

Erfaring med salvimin grøn?

Post by mariaw »

Prisen på 565 kr. var også den jeg fandt ved lige at google på det. Det var da en utrolig stor forskel i prisen. Kan det være pga. en prisstigning at du kan købe det til gammel pris?
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Erfaring med salvimin grøn?

Post by lonek »

Det er skam 'den nye' pris jeg handler til. Prisen var for 1 år siden 200 +moms... Så hvorfor det svinger sådan ved jeg ikke!
Post Reply