jeg får grå hår af det her

Post Reply
skydt82
Posts: 30
Joined: Thu 19. Jun 2008 22:48

jeg får grå hår af det her

Post by skydt82 »

hola alle strigler :-D

ny på forum søger jeg visdom blandt jer alle.

Parthesten har sådan en hudlidelse som både har givet dyrlægen og nu også MIG grå hår i hovedet.

Sagen er den at den kære hest - får knupper der minder utroligt meget om et svamp+ringorm mix.

Der er foretaget biopsi, og intet absolut INTET er fundet, ud over at det er allergisk betonet - højest sandsynligt.

De her møgknupper starter som en bule, og bliver så til sår - faktisk minder processen mere om børnesår hos mennesker - ja.

Men altså. Det eneste der er virker er at strigle ham GRUNDIGT i bund HVER dag. han kan godt tåle at stå uden en børste en enkelt dag.

Den eneste behandling der har virket indtil nu er at vaske ham i imaverol (hvor underligt det så end lyder når der jo ikke er svamp indblandet??)

og i går fik han en tur, da han har fået et ret voldsomt angreb, og så plejer knupperne at være ret meget på retur allerede dagen efter - men AK ikke denne gang, og jeg er bange for at der måske er gang i en resistensudvikling :-S

Strigler - kan i komme med nogle kvalifcerede bud på hvad dælen man kan gøre ved det møg?

Der er ikke meget stor forskel på om det er sommer eller vinter. eller - om vinteren er det knapt så slemt som om sommeren.

Jeg har spekuleret på om han mon er allergisk over for sit eget sved? (kan det lade sig gøre??) for lige da det blev så varmt, blussede det op, men en behandling og så grundige overskylninger så snart han havde haft udstyr på, holdt det meget nede i hele perioden (han måtte kun skridtes pga benproblemer som nu er på retur).

hvad tror i???

mvh

karina
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

jeg får grå hår af det her

Post by annetteB »

[quote:2cfce53f2f]Jeg har spekuleret på om han mon er allergisk over for sit eget sved? [/quote:2cfce53f2f]

Min ældste datter var som barn "allergisk" over for sine egne tårer - lægen forklarede det med, at når hun græd udskilte hun SÅ meget stresshormon i tårevæsken, at huden simpelthen reagerede på det med allergisk udslet.
(faktisk græd hun enormt sjældent, men når hun så græd var det åbenbart rigtig grelt for den lille stump)

Måske noget tilsvarende kan gøre sig gældende i sved?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
skydt82
Posts: 30
Joined: Thu 19. Jun 2008 22:48

jeg får grå hår af det her

Post by skydt82 »

tja det kan være at du har ret. måske der er meget stresshormon i hans sved i forbindelse med hans smerter i benene, men så igen han har haft dem længere end det - hm.. kiropraktoren fandt en skævhed i krydset på ham - som er en af de ting der også nok spiller ind i problemerne med bentøjet - og hvis det har stået på længe - tjaaaa...

alle ideer og råd er nu stadig kærkomne :-D
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

jeg får grå hår af det her

Post by stratego »

Aner ikke hvad det kan være, men jeg har jo en svaghed for bukkehornsfrø både invortes og udvortes.

[url=http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/bukkehornsfr%C3%B8.asp]bukkehornsfrø[/url]

Find selv flere sider med nyttige fakta.

Ellers har jeg bekæmpet "muk" et lignende sygdomsforløb med atamon og skinhealer.
Atamon hvis området har været fugtigt. Skinhealer hvis området var tørt.

mvh.
Britta
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

jeg får grå hår af det her

Post by Ane »

kan den være allergisk overfor noget af sit foder?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
skydt82
Posts: 30
Joined: Thu 19. Jun 2008 22:48

jeg får grå hår af det her

Post by skydt82 »

stratego: puha alt det har inge vidst prøvet - pålnr de der nukkehornsfrø...

ane: tjo men så skulle der jo være knupper hele tiden??? eller???
Post Reply