Mærkelige pletter

User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Mærkelige pletter

Post by Ane »

Du kan jo prøve at vaske dem i imaverol (hver 2. dag ifølge min dyrlæge) og se om de går væk efter et par uger. Går de væk var det ringorm - går de ikke væk er det noget andet. Men min første tanke var ringorm.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Mærkelige pletter

Post by Lone Beck »

det bliver mere og mere spændende, det her :lol:

Der er ikke noget "system" i pletterne, tror jeg. Den ene sidder f.eks. på undersiden af halsen.

jeg tror den første plet kom for en måneds tid siden, og jeg troede bare at det var en hudafskrabning. Men da der så kom to til magen til, synes jeg det virkede noget mistænkeligt, og siden er der altså kommet et par mere.

Imaverol - kan det købes på apoteket?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Mærkelige pletter

Post by Lone Beck »

[quote:4c1351ffe2]havde det været på Hn var du blevet flået,for ikke med det samme at have fraget din krikke til dyrlægen og få foretaget en biopsi.... [/quote:4c1351ffe2]

Jaha, på HN skriver man kun sådan noget, hvis man i stødet til en rask lille slåskamp :ide:
Det er "man" så også engang imellem :hhansen:

Jeg prøver land og fritid i morgen - med mindre Katrines bedler overbeviser mig om at det alligevel ikke er ringorm.

Der står på netdyredoktor - eller var det dyrlægevagten? - at de karakteristiske ringe opstår, når der begynder at gro hår ud på pletterne igen. Jeg lagde mærke til at der var ved at komme hår på den ene i går, så den må jeg lige have nærstuderet i aften, når de får deres aftensmad (uden roepiller :ondgrin: ).
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
aribeth

Mærkelige pletter

Post by aribeth »

hmm ... Basses ser anderledes ud kan jeg se... men jeg har taget to billeder, det begyndte at regne så det er to dårlige billeder for jeg prøvede at gå i ly under Stråbær samtidig med :linski: og det duede ikke rigtig så jeg spænede ind efter de to her:

Jeg håber du kan se noget på dem:
[img:a802137f3f]http://i46.photobucket.com/albums/f103/katrinesteinicke/IMG_0270.jpg[/img:a802137f3f]

[img:a802137f3f]http://i46.photobucket.com/albums/f103/katrinesteinicke/IMG_0271.jpg[/img:a802137f3f]


Katrine
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Mærkelige pletter

Post by Lone Beck »

Det er altså lidt mystisk, for nu læste jeg lige netdyredoktors beskrivelse af ringorm igen, og så lyder det altså alligevel ikke som ringorm.

[quote:2881a1a870]I starten ses en lille rund (under 1 cm) hævelse af huden med strittende hår
Hævelsen bliver langsomt større op til 5-10 cm i diameter.
I centrum af forandringen ses skæl og tør hud, medens nyvækst foregår i randzonen.
Når ophelingen begynder, ses heling centralt, og den typiske ringorm fremstår. [/quote:2881a1a870]

Sådan skriver dyredoktoren, og Der har ikke været hævelser på Morgana... :ehh:

Jeg synes heller ikke der har været skæl og tør hud. Der er simpelt hen bare nogle pletter uden hår - som der nu er begyndt at vokse hvide hår ud på :-o

Tænk, hvis dyret bliver hvidplettet :nejtak:
¨
Line: Jeg har prøvet at søge på candlelight spots, men jeg kan ikke finde noget hverken på dyrlægesiderne eller via google. Har du et link til et eller andet?

Katrine: Basses pletter ser helt anderledes ud end Morganas...
Men tak for billederne :-)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Mærkelige pletter

Post by Line_Calano »

candlelight spots ved jeg ikkemere om end jeg lige har skrevet. Det er noget jeg har 'lært' da en af hetene på et tidligere opstaldningssted fik det.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Mærkelige pletter

Post by Lone Beck »

Sikke en masse underlige ting, de kan rage til sig, hva'? *tsk tsk*

Hm - Morganas pels er ikke fedtet, og der er ingen knopper :ehh:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Mærkelige pletter

Post by annetteB »

Basses pels ligner pletvis dermatofilose. Cooper har osse sådan en plet en gang imellem.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Mærkelige pletter

Post by annetteB »

[quote:0e70d8c428]det lyder som en kønssygdom... [/quote:0e70d8c428]

men det er det ikke!
:linski:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Armani
Posts: 170
Joined: Fri 24. Aug 2007 04:55

Mærkelige pletter

Post by Armani »

jeg syntes det godt kunne ligne nogle ar efter hestebremse bid, der er ingen buler vel???? jeg kendte en fjorbolle der fi sådan nogle pletter efter at være bid rigtig mange gange af bremser, men de gik væk igen, men om det var af selve bremserne eller noget andet ved jeg så tilgængæld ikke, kun at de forsvandt igen forholdsvis fredeligt, jeg smurte dem med Helosan, så måske det var en ide, dem Torkild (stakkels Torkild) havde kløede kun, men det var ikke selve biddet der kløede det var da pletterne kom han gerne ville kløes helt vildt faktisk...men væk gik de!


jeg håber da ikke det er noget der irritere hyppen helt vildt, men hvis det er det torkild havde så går de væk igen i løbet af de næste 2 mdr ca, så vid tjeg husker. god bedring ihvertfald.

MVH mig
Jeg er altid fair,
Post Reply