Mærkelige pletter

User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Mærkelige pletter

Post by Lone Beck »

Morgana har sådan nogle underlige hårløse pletter rundt omkring:

Photobucket

Har nogen set sådan noget før?
Er det en ormeting eller... :ehh:

Der er vel omkring fem pletter fordelt rundt omkring på forparten og halsen.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
aribeth

Mærkelige pletter

Post by aribeth »

det ligner dem Basse også har! han har vel tre-fire stykker fordelt på hansen siden og forbenene...

Jeg aner ikke hvad det er...først troede jeg det var dermatofilosen der var vendt tilbage, men det er det ikke... han er bare helt bar for hår der... jeg tror det er en slags sommereksem agtigt noget... det generer ham ikke... men der var først sådan et sår som så fladt af og så var der bare den bare plet

Katrine
aribeth

Mærkelige pletter

Post by aribeth »

halsen ikke hansen
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Mærkelige pletter

Post by HeidiO »

Jeg synes det ligner ringorm

Der er et billede af det her:

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=203/sprog=1/grp=7/menu=12/

Vores gamle gårdhund havde en gang ringorm - lige oven i hovedet, hele familien har rodet og pillet for at se hvad det var for en sær "bums" den havde fået. Vi tog så til dyrlægen, da det ikke forsvandt. Hovsa det var sørme ringorm.

Der var ikke nogen af os der fik det, heller ikke de andre hunde. Men som dyrlægen tørt bemærkede, "jeg skriver en stor tube creme ud, så er der til jer alle". Men det fik vi altså ikke brug for.
Heidi
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Mærkelige pletter

Post by Lone Beck »

Ja, det ligner sgu ringorm. Det var også det første, der faldt mig ind, men så syntes jeg alligevel ikke... :ehh:

Men du har sgu nok ret :mikkel:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
aribeth

Mærkelige pletter

Post by aribeth »

Nå, så er det ikke det samme som Basse har... min dyrlæge sagde sidst hun var her og så på det, at det ikke var ringorm... men hun vidste ikke rigtig hvad det ellers var...


Katrine
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Mærkelige pletter

Post by Lone Beck »

KAtrine, kan du ikke tage et billede af BAsses?

[size=9:b29afacd69]Jeg gider næsten ikke rekvirere dyrlæge for så lidt... [/size:b29afacd69]
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
aribeth

Mærkelige pletter

Post by aribeth »

JO... i eftermiddag når jeg kommer hjem fra job, så tager jeg et billed :-)

Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Mærkelige pletter

Post by annetteB »

Faktisk fik Cacao osse sådan en plet. Den udviklede sig til en vorte af den ondskabsfulde slags (som bagefter blev kureret af en mystisk blanding af akupunktur og urtesalve - jeg undres stadig?)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Mærkelige pletter

Post by Line_Calano »

candlelight spots, det er mit bud. Det er en fejl i nervesystemet der gør at nogle hårsække ikke får blod nok. Hos nogle heste medfører det hvide hår i prikker, hos andre hårløse prikker. Det er svært at se hvordan de ligger i forhold til hinanden, men candlelight spots vil ofte på en eller anden måde ligge i forlængelse af hinanden, de følger jo fejlen på nerverne.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
Post Reply