Sommereksem hos Islænder?

Post Reply
User avatar
Cherry
Posts: 32
Joined: Wed 26. Mar 2008 14:15

Sommereksem hos Islænder?

Post by Cherry »

Min islænder vallak er begyndt at klø sig rigtig meget i manen, og idag så jeg at der var store plamager uden man, med noget der ligner betændelse. Pelsen nedenunder var stiv, som om det havde væsket fra manen.

Er der nogle der har oplevet det før?
Der er ingenting i halen eller på resten af kroppen. Kun man og en smule i pandelokken..
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Sommereksem hos Islænder?

Post by annetteB »

[quote:15d822286a]Pelsen nedenunder var stiv, som om det havde væsket fra manen. [/quote:15d822286a]

sommereksem. Med andre ord: Mitteallergi.
På med et eksemdækken, eller lad den kun gå på fold om natten.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Cherry
Posts: 32
Joined: Wed 26. Mar 2008 14:15

Sommereksem hos Islænder?

Post by Cherry »

[quote:07cee700dd="atengstedt"][quote:07cee700dd]Pelsen nedenunder var stiv, som om det havde væsket fra manen. [/quote:07cee700dd]

sommereksem. Med andre ord: Mitteallergi.
På med et eksemdækken, eller lad den kun gå på fold om natten.[/quote:07cee700dd]

ååh, hvor træls at høre.. Jeg må lige få dr. dyr ud og se på det.
Han har gået ude døgnet rundt hele livet, og kan ikke tåle at stå i stald pga. støvet. Så det blivet nok et problem.

Jeg så idag, og det også er i pelsen, lige under manen. Men kun få steder, i middelstore plamager.

Vh Cherry
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Sommereksem hos Islænder?

Post by annetteB »

[quote:9c3fe8df19]Han har gået ude døgnet rundt hele livet, og kan ikke tåle at stå i stald pga. støvet. Så det blivet nok et problem.[/quote:9c3fe8df19]


Så er det bare på med eksemdækkenet.
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply