Erfaring med operation for spat...

User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Erfaring med operation for spat...

Post by 99E »

Jeg er med på "Lad hesten stå i hvert fald indtil vinter og ser om ikke det går over af sig selv"-holdet.

Hesten dør ikke af at være lidt øm i haserne hen over sommeren, hvis den bare tuller rundt og ikke tvinges til bevægelse.
Og gror det sammen, så gror det sammen, og så er alt godt.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

Erfaring med operation for spat...

Post by Buusser »

Jeg skylder jer et up-date på dette indlæg.

Min stjerne blev aflivet d. 19. juni men det er først nu jeg har orket at skrive om det herinde. Det skulle ikke være et tudetråd-indlæg og jeg har nok ikke haft overskud til at svare på detaljer osv. før nu.

Efter jeg nærmest fik en PhD i spat og efter at have vendt situationen med såvel min egen som forsikringens dyrlæge samt smeden, så blev det klart for mig at jeg ikke udelukkende var oppe imod at bekæmpe halthed. Min hest var mere syg end man umiddelbart skulle tro.

Jeg har god grund til at tro, at hun led af lændesmerter. To gange har jeg ved opsidning fået en kapow-afsidning, som jeg faktisk troede skyldtes for megen energi, i dag ved jeg bedre... eller det er jeg næsten 100% sikker på at jeg gør...

Jeg ved nu også at hun aldrig ville være en sikker hest at sidde på selvom hun skulle blive haltfri.

Det er enormt mærkeligt at tænke på, at jeg selv, min veninde og selv Sarah har siddet på hende og hun sandsynligvis har haft ondt. Ihvertfald underligt at have ladet en 14-årig ride hende, havde jeg vidst bedre så..

Har I nogensinde prøvet at have nogle små ting som man tror blot er et karakteristika for lige netop denne hest og når man så får en diagnose, hvor der kan følge nogle symptomer med, så falder det hele på plads og giver mening? Sådan har jeg det i dag. Jeg har fået en forklaring på hendes adfærd og jeg havde misfortolket den som ilterhed.

Jeg savner min bedste ven...

Men jeg er glad for:

At beslutningen var min og min alene...
At jeg fik lov at kende sådan en dejlig hest, alle de skønne timer...
At sygdommen blev kendt før hun blev solgt videre (selvom køberne nu var aldeles søde og kompetente)
At jeg nu ved, at hun ikke har smerter mere...

Billederne er fra dagen før hun blev aflivet:


De tre plæneklippere, på sygefold, der bliver gumlet


[img:622ae1a86e]http://i297.photobucket.com/albums/mm215/Buusser/P1010077.jpg[/img:622ae1a86e]

Årh, jeg kommer til at savne dig...

[img:622ae1a86e]http://i297.photobucket.com/albums/mm215/Buusser/P1010019.jpg[/img:622ae1a86e]

Arh, Anette er nu heller ikke værst..

[img:622ae1a86e]http://i297.photobucket.com/albums/mm215/Buusser/P1010016-1.jpg[/img:622ae1a86e]

Der plejer at være noget godt i den hånd..

[img:622ae1a86e]http://i297.photobucket.com/albums/mm215/Buusser/P1010054.jpg[/img:622ae1a86e]


Ja, verden blev et lidt mindre smuk sted at være. Vommet og erotisk buttet, men stadig dejlig.. :elsk:

[img:622ae1a86e]http://i297.photobucket.com/albums/mm215/Buusser/P1010014.jpg[/img:622ae1a86e]

Godnat min smukke ...
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Erfaring med operation for spat...

Post by annetteB »

pyh. Det var en svær en at sluge. Stakkels dig.
:ked:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Erfaring med operation for spat...

Post by Stimata Doamna »

[quote:3b75c5215b]Men jeg er glad for:

At beslutningen var min og min alene...
At jeg fik lov at kende sådan en dejlig hest, alle de skønne timer...
At sygdommen blev kendt før hun blev solgt videre (selvom køberne nu var aldeles søde og kompetente)
At jeg nu ved, at hun ikke har smerter mere... [/quote:3b75c5215b]

:askepot:

... og et *trøstekram*
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Erfaring med operation for spat...

Post by HHansen »

Åh det gør mig ondt for dig... :graed:
Det er så trist at det skulle ende sådan, hun var bare den smukkeste og mest kælne hest.

Og du har ret, det er grimt og underligt at tænke på at man bare har redet hesten mens den måske har haft ondt.. men der er jo ingen der har vidst bedre.. hun viste det jo ikke...

Stakkels dig... det er så svær en beslutning at tage - men respekt herfra for at tage den når det er nødvendigt.. :askepot:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
belmont
Posts: 341
Joined: Fri 29. Feb 2008 21:25

Erfaring med operation for spat...

Post by belmont »

åhh altså en dejlig hest sikke et udtryk... føler med dig ...
save a horse ride a cowboy ;-)
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

Erfaring med operation for spat...

Post by Buusser »

Tusind tak for jeres støtte :elsk: det betyder meget.

Der er nu ikke nogen som "hestepiger", der kan sætte sig ind i det. De fleste på jobbet tænker: "Nå ja, det er jo bare en hest", og det var hun jo også, men hvilken hest.
Post Reply