Billige, hjemmelavede cavalettis

User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Billige, hjemmelavede cavalettis

Post by 99E »

God pointe, Lisbeth.
Jeg tror jeg runder kanterne med en kniv eller et stykke sandpapir ved lejlighed.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
schack
Posts: 29
Joined: Wed 5. Mar 2008 20:16

Billige, hjemmelavede cavalettis

Post by schack »

Kan du ikke save 10 cm af spandene, så de passer i højden? det havde jeg da tænkt mig at gøre. I skal høre på mandag om det virkede. og så kan støtterne stables når de ikke er i brug :hhansen:
Hilsen Schack

Hvis det ikke sl
User avatar
Netto-Morten
Posts: 14
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:12

Billige, hjemmelavede cavalettis

Post by Netto-Morten »

Haha! Fuck hvor er det sejt! :-D
Jeg må tilstå at jeg misunder din opfindsomhed lidt :-P
schack
Posts: 29
Joined: Wed 5. Mar 2008 20:16

Billige, hjemmelavede cavalettis

Post by schack »

jeg prøvede først at skære af den ende hvor hanken sidder, men så synker spanden bare ned i underlaget, når bommen bliver ramt.
Så kom min kreative husbond og skar bunden af, så spanden står på "toppen" og bommen ligger på "den afskårne kant" - i skal nok få billeder men jeg manglede batteri i kameraet.
Det virkede.
Jeg brugte nogle ø7 hegnspæle på 250 cm og de berømte rengøringsspande til 5 kr. stykket. Hegnspælene havde vi i forvejen så jeg aner ikke hvad de koster.
Jeg så at hjørnely tog 385 kr. for "autoriserede" cavalettis uden bom - så kom frit frem i kreative hjerner.

PS i skal ikke prøve med 1½ liters flasker fra Harbo - de er for bløde.

Godt initiativ nini - uden din inspiration havde vi slet ikke fået bygget nogle i denne weekend.

Ps gode ideer til hjemmelavede spring søges.
Hilsen Schack

Hvis det ikke sl
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Billige, hjemmelavede cavalettis

Post by 99E »

Jeg kan afsløre at flaskerne holder fremragende - men propperne bliver hevet af. De er ret bløde, og jeg tror de spændeskiver Gunilla snakkede om ville gøre en forskel - gøre at de holdt bedre.

Sorcha præsterede at træde på en bom i går - og bommen holdt, for proppen gav sig så flasken (med prop) poppede af brættet.

Ø7x250-pæle er naturligvis noget dyrere end de tyndere + kortere pæle, jeg har brugt - men jeg havde simpelthen ikke plads til længere bomme i den lille Lupo...
Men hvis man køber dem uden spids (så heddder det en opbiningspæl - nede i byggemarkedet) koster de 40-50 kroner stykket, mener jeg.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply