Sadel til voksen på stor pony

Post Reply
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Sadel til voksen på stor pony

Post by Tigerbaby »

Athene er ved at nå dertil hvor man skal til at tænke i tilridning osv.

Derfor skal hun have en sadel. Jeg har prøvet nogle af de 17-18" sadler vi har, men det er som om de alle er for lange til hende, og når ud over lænden.

Løsningen er ikke at købe en sadel i mindre ", så jeg tænker på om man kan købe en der har den rigtige størrelse sæde, men som på en eller anden måde er kortere i det hele... Jeg tænker at islænder-sadler er på den måde, men sådan en sadel er vist ikke lige det vi skal bruge. Eller er det? Kan man ride dressur, spring, skovtur, etc, i en islændersadel på andet end en islænder?

Hvad gør i andre der rider pony/små heste?
Westernsadler har ingen interesse.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Sadel til voksen på stor pony

Post by 99E »

Jeg rider i en... Det ved jeg ikke, 17'' sadel? Eller 17,5''?
Jo, de fleste "almindelige sadelmennesker" ville sige, den er for lang til Sorcha.
Men den lader ikke til at give problemer - nu har jeg efterhånden redet med den i en del år...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Sadel til voksen på stor pony

Post by Tigerbaby »

Er du ikke bekymret for at den skal trykke hende forkerte steder, når den er for lang?
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Sadel til voksen på stor pony

Post by 99E »

Nej.
Af flere grunde:
1) Det er åbentbart "kun et problem med engelske sadler" at de kan trykke "for langt tilbage".
2) De begrundelser, jeg har kunnet få for hvorfor der overhovedet er et sted, der er "for langt tilbage" er... Mangelfulde. Synes jeg. Det er ting som "Jamen der er ikke nogen ribben!" og "hesten kan ikke bære noget længere tilbage end bagerste ribben!" og så noget med at sadlen kan trykke (musklen ned på, vil jeg tro) de der strittejavertusser, der sidder på lændehvirvlerne i stedet for ribben.
3) Hun har ikke vist symptomer på at der er noget, der trykker hende "for langt tilbage".
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply