Hjælp til ejerskifte

Post Reply
schack
Posts: 29
Joined: Wed 5. Mar 2008 20:16

Hjælp til ejerskifte

Post by schack »

Så har jeg brug for hjælp og gode råd.

lidt forhistorie:
sidste år søgte jeg en hyggepony til amalie - og blev kontaktet af en mand som sendte billeder, pris og beskrivelse af en sådanne.
Vi tog ned og prøvede ponyen og efter noget overvejelse besluttede vi at købe den.
Det blev aftalt at ejeren skulle klare en købskontrakt og at vi fik den når vi kom.

Da vi nåede frem - sagde den flinke mand at hans printer var løbet tør for blæk, så han ville eftersende kontrakten - jeg gik lige i fælden og sagde ok.

Efterfølgende er det lykkedes mig at få kontakt med ham 1 gang - hvor jeg rykkede for papirerne - som blev lovet fremsendt. Men nu er der gået 9 mdr. og jeg har ingen kontrakt.

Jeg kan ikke længere ringe på det telefonnummer som blev opgivet og hans mailadresse modtager ikke mail.

Jeg har fundet en som jeg tror er ham på krak - så nu prøver jeg at sende et anbefalet brev.

Men hjælp - hvad gør jeg hvis jeg ikke kan få ham til at skrive under på en købskontrakt?

Hvis en af jer bor i nærheden af Kalundborg og kender en mand som har knapstruppere - må i meget gerne sende en personlig besked. Så kunne det jo være at jeg kan finde ham den vej.

Gode råd søges.
Hilsen Schack

Hvis det ikke sl
schack
Posts: 29
Joined: Wed 5. Mar 2008 20:16

Hjælp til ejerskifte

Post by schack »

Det er fordi jeg ikke har fået stamtavlen! og nu kan jeg ikke få den ejerskiftet hos Landskontoret.

Jeg er blevet kontaktet af avleren - og de har solgt den til en vennepris, til den førnævnte mand - på betingelse af at den ikke måtte sælges videre - men skulle tilbage til dem. Det har han jo ikke overholdt - for han solgte den jo til mig.

Tænk nu hvis de kommer og vil have den igen! Amalie bliver da helt knust.
Den eneste måde at jeg kan sikre at han bliver hos os, er ved at få ham ejerskiftet.

Landskontoret siger at de ikke kan ejerskifte ham uden sælgers underskrift eller en underskreven købskontrakt.
Og Amalie kan ikke få lov til at stille ham til kåring på store hestedag - hvis han ikke er ejerskiftet.
Hilsen Schack

Hvis det ikke sl
User avatar
Stutteri Highmoor
Posts: 211
Joined: Mon 22. Oct 2007 20:59

Hjælp til ejerskifte

Post by Stutteri Highmoor »

Du skriver, at du er blevet kontaktet af avler. Hvorfra ved de, at du har købt den??? Har ham sælger informeret avler om salget til dig???

Nå, men jeg ville forsøge at danne alliance med avler. Hvis avleren ikke har underskrevet en ejerskifte erklæring til ham knolden, så er der jo aldrig blevet foretaget et ejerskifte. Jeg tror næppe, at de har lavet en skriftlig kontrakt med knolden, når nu den blev solgt til vennepris.

Altså hvis de to betingelser er opfyldt, ingen salgskontrakt eller ejerskifte erklæring imellem avler og ham knolden, så kan avler underskrive en ejerskifte erklæring til dig, da de jo så stadig figurer som ejer af ponyen.
Og vupti, så har I sammen "slået" ham i hans eget spil!!!

hilsen Belinda
Post Reply