Min hest vil ikke spise..

Post Reply
User avatar
Cherry
Posts: 32
Joined: Wed 26. Mar 2008 14:15

Min hest vil ikke spise..

Post by Cherry »

Hej. :)

Ja, min hest vil simpelthen ikke spise.
Det er en islænder, går på døgnfold med masser af græs. Men hesten har vel også brug for ekstra vitaminer osv?

Han bliver fodret med roepiller, 1 gang om dagen. Ja, når han altså vil spise..

Hvad kan man gøre, så hestene er lidt mere intresserede i foderet?

Vh Cherry
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Min hest vil ikke spise..

Post by 99E »

Cherry, du kan få noget appetit fra min støvs... Æøh, hest. Hun har rigeligt appetit til en... tre-fire heste af normalstørrelse, vil jeg tro?

Du kan overveje at bruge sådan nogle vitamin/mineral-hestebolcher/kiks.
Brogården laver nogle. Og Salvana. Og andre firmaer gør sikkert også.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Cherry
Posts: 32
Joined: Wed 26. Mar 2008 14:15

Min hest vil ikke spise..

Post by Cherry »

Jo tak, det kunne jeg godt bruge. :linski:

Tja.. Jeg tror nu bare han ville fiske efter det gode i maden så. Og det nytter jo heller ikke meget.

Mange foreslår at jeg blander urter i hans foder. Så nu har jeg bestilt urter, fra Hestens Urtehave, som iøvrigt også holder insekter væk.
Det håber jeg vil hjælpe. :askepot:

Vh. Cherry
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Min hest vil ikke spise..

Post by 99E »

Jamen ponyhesteisbukkedyret behøver IKKE andet mad end græs - og vitamin/mineraltilskud, enten i pilleform eller som hestebolcher/godbidder eller kiks?

Hvis der rent faktisk er græs nok af en tilstrækkeligt god kvalitet får mange ponyer dækket deres kaloriebehov - som får de regel faktisk alt for MEGET indenbords.
På en alm. god græsmark på døgnfold kan de fleste ponyer guffe op til 400% af deres daglige kaloriebehov - på et enkelt døgn.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Min hest vil ikke spise..

Post by Lone Beck »

Hvis jeg kunne få min livret ad libitum, gad jeg sgu heller ikke æde roepiller :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Cherry
Posts: 32
Joined: Wed 26. Mar 2008 14:15

Min hest vil ikke spise..

Post by Cherry »

[quote:e17d4a0161="Lone Beck"]Hvis jeg kunne få min livret ad libitum, gad jeg sgu heller ikke æde roepiller :lol:[/quote:e17d4a0161]

Dét har jeg også tænkt et par gange. :hhansen:

Men tjo, i har jo nok ret.. Min ishest går sammen med 2 andre islændere, på en kæmpe fold. Og der er græs, masser af græs!
Førhen har de alle 3 gået på stor fold hele døgnet, men med adgang til en bigballe hø..

Vh. Cherry
Post Reply