Når blind leder blind falder begge i hullet...

Bliver Cooper nogensinde ridehest igen?

No way, Jos
31
72%
Enkelte fnug m
3
7%
n
5
12%
Den realm, hvor der i forvejen er flest Strigler
2
5%
Kongehuset styrer - afskaf folketinget - jeg vil have enev
2
5%
 
Total votes: 43

User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Når blind leder blind falder begge i hullet...

Post by Tigerbaby »

Jeg er sikker på at Cooper ville ælske hvis hans moar skridtede ham en tur i skoven!

Jeg synes de andres forslag om at gå med ham, eller longere er gode, men synes samtidig også godt du godt kan lægge ud med at skridte ham en stille tur på en halv times tid. Det burde altså ikke være den allerstørste anstrengelse for ham når han er vant til at gå rundt på folden hele døgnet.

Sådan en skridttur hver anden dag, eller så, skulle da nok få jer klar til også at kunne indlægge lidt trav i løbet af 1-2 uger.

Skovture er sikkert også der hvor i ville synes det var sjovest, at træne de nye signaler du gerne vil bruge, og få ham til at gå i den rette form.

Skovtur sammen med ens dejlige hest, er da bare det bedste.
aribeth

Når blind leder blind falder begge i hullet...

Post by aribeth »

ja jeg vil give Tiger ret.... sæt du dig bare op og skridt derudaf... det tager han da ikke skade af!!

Og det er sjovere end at gå...


Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Når blind leder blind falder begge i hullet...

Post by annetteB »

[quote:5dc2c2ad39]Skovtur sammen med ens dejlige hest, er da bare det bedste. [/quote:5dc2c2ad39]

jamen det ER det da...jeg må se, om ikke jeg kan komme over den der fikse ide med at han ikke kan bære mig længere, når alle I kloge mennesker nu mener, at det udmærket lader sig gøre.
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Når blind leder blind falder begge i hullet...

Post by aribeth »

Der er jo ikke andet end at prøve...braser han under dig, ja så kunne han ikke holde til det :lea:


Katrine
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Når blind leder blind falder begge i hullet...

Post by CXEC »

Se du bare at komme i gang med træningen. Jeg har brugt lidt tid her på det sidste på at lære Xenia at trække hovedet ned ved en bestemt komando og derved betinget ordet. Mon ikke du kunne gøre noget lignende?

De andre råd som er fremkommet lyder fine og gode så der er ikke noget at komme med for mig.

Al held og lykke.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Når blind leder blind falder begge i hullet...

Post by Stimata Doamna »

Klø du bare på med Cooper - ellers skal vi jo bare om to år rådgive dig om, hvordan du genoptræner 2 folddekorationer :lea:

Cooper er hverken gammel eller noget. Vi kan alle komme ud af form, men vi kan også komme tilbage i en ny - og måske bedre! I hvert fald anderledes :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Når blind leder blind falder begge i hullet...

Post by HeidiO »

Hvordan går det så??

Er du kommet i gang, eller venter du på 2 torsdage i samme uge??
Heidi
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Når blind leder blind falder begge i hullet...

Post by annetteB »

[quote:4398a625d6]Er du kommet i gang, eller venter du på 2 torsdage i samme uge?? [/quote:4398a625d6]

Ingen af delene. Jeg går i gang mandag formiddag, hvor jeg har fri - medmindre himmel og jord decideret står i ét.
:ide:

Cooper er forresten holdt op med at se gammel og svejrygget ud efter vinterpelsen faldt af i denne uge (pånær den åndssvage håndfladestore plet midt i ansigtet hvor hårene af en eller anden grund bliver hængende i evigheder efter at resten af ham er blevet pæn og kortpelset! :brok:)

...nu ser han bare TYK ud. Og kortbenet.
Men det skyldes vist mest at jeg nu har Cacao og Traum at sammenligne med. De er så smækre og smukke, at Cooper falder helt igennem og ligner en forvokset pony.
:lol:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Når blind leder blind falder begge i hullet...

Post by HeidiO »

[quote:b33daab908]Ingen af delene. Jeg går i gang mandag formiddag, hvor jeg har fri - medmindre himmel og jord decideret står i ét.
Idé [/quote:b33daab908]

Så er det jo godt at de lover fint vejr på mandag.
Jeg glæder mig til at høre hvordan det går :-)
Heidi
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Når blind leder blind falder begge i hullet...

Post by CXEC »

Samme her og gerne med billeder!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply