Islænderefolk...

aribeth

Islænderefolk...

Post by aribeth »

Så regner jeg med at du gider når du er frisk og oplagt igen!!

Katrine
Sannie
Posts: 13
Joined: Mon 12. Feb 2007 11:10

Islænderefolk...

Post by Sannie »

Jeg må så være en af dem der IKKE synes Brogaarden stinker.. :ehj:
Min araberbasse og hans ven isbukken de er da bestemt ikke utilfredse med maden derfra.. :aribeth:
Tror det er ca 400gram isbukken får om dagen og så tilsat 400gr lucerne.
Det er jo bare et spørgsmål om man får det regnet rigtig ud.

Sannie
aribeth

Islænderefolk...

Post by aribeth »

Jeg forstår nu heller ikke det der med at Brogaarden stinker... jeg vil gerne vide hvorfor...
Jeg bruger ikke Brogaarden, men jeg er nu ret sikker på at de er lisså gode som så mange andre....


Katrine
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Islænderefolk...

Post by 99E »

Jeg synes ellers Brogården har noget udmærket foder - men som i alle andre tilfælde hvor man kan få foderplan fra en forhandler mener jeg det kan betale sig at læse/tjekke foderplanen grundigt og stille kritiske spørgsmål.

Hvorfor stinker de?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Islænderefolk...

Post by gukuvi »

Jeg kan heller ikke finde ud af hvorfor Brogården ligefrem skulle stinke.
Smukke Ped er træt og gider ikke svare, er det også tiilfældet med så mange andre svar der kommer derfra? :tosse: :minna:

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Islænderefolk...

Post by Annemaja »

Men Brogården laver faktisk nogle udemærkede fuldfoderprodukter, hvor islænderen faktisk er dækket ind med 800 g pr dag.

De fleste isheste fodres bedst med masser af hø/wrap og bare fuldfoder nok, til at være dækket ind med vitaminer og mineraler. Hvor mine isheste bor, spiser de nok hvad der ca.svarer til ca. 10 kilo wrap pr hest i løbet af dagen og natten, og kun knapt et kilo ekstra foder ( vi køber og bestemmer selv hvilket ).
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Islænderefolk...

Post by 99E »

Altså den primære grund til, jeg ikke bruger Brogaarden er at de sidst jeg tjekkede ikke havde et godt "svar" på Regulator Complete - altså et pelleteret tilskudsfoder med vitaminer og organiske mineraler.

Sidst vi overvejede at skifte foder var det også Brogården vi kiggede på - noget af deres koncentrerede, energirige foder til Pieton, da han i en periode ikke var så glad for at spise mad.

Grunden til Brogården står højt på min liste over foderproducenter/-forhandlere er at deres foder er "godt" - det er fremstillet med ordentlige ingredienser og man kan rent faktisk få udleveret specifikationerne på det.
Jeg stoler ikke på foderforhandlere eller -producenter, der ikke kan/vil levere de specifikationer, jeg skal bruge for at beregne en foderplan.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

Islænderefolk...

Post by aribeth »

Jeg skal nok minde dig om det hvis du glemmer det Ped :linski:


Katrine
aribeth

Islænderefolk...

Post by aribeth »

Hvad så Ped...kommer du snart med den forklaring :lea:


Katrine
Post Reply