Biotin

User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

Biotin

Post by spender »

Jeg købte sidste forår en 1 års der skulle være helt ok, bortset fra en lille bule på rumpen. Hen på sommeren tænkte jeg at det ville være en fin idë at give hende biotin. Det fik hun så, og pludselig eksploderede væksten i den ene forhov, så den pludselig var meget lang.

Bagefter eksploderede væksten af den lille bule som nu er 21 cm x11cm. Det hedder noget med hyper... og vil på et tidspunkt vokse videre og til sidst genere hende. (og sidder i musklen og kan ikke bortopereres)

Derudover har hun 3 cm forskydning mellem hofterne, så jeg tænker om det på den måde allerede generer hende med den "lille" bule?

Her er så spørgsmålet til en million. Har jeg sat hele denne proces i gang med biotin, fordi det ekstra skud vitaminer, mineraler mm. simpelthen har virket for stærkt? Eller har jeg bare sat gang i en proces der alligevel ville have kommet? Eller er der en sandsynlighed for at hun kunne være forblevet "normal"?

Er der nogen der kender til dette hyper..., evt. set det med egne øjne?.

Og måske så også en der kender det rigtige navn.. det er altså svært at huske når man lige får det at vide en gang.
Pr
Lone

Biotin

Post by Lone »

Hvad i alvernde er det for en bule?
Og hvad er det for en hest?
Har du den i Andorra?

Og hvad så - det lyder da slemt.

Jeg tvivler på at biotin kunne kunne gøre det værre - men jeg ved intet om det.
User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

Biotin

Post by spender »

http://heste.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=40545

http://heste.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=40545

Dette er hesten fra i sommers. Bulen kan ses foran haleroden. Hun er ikke i Andorra, og jeg ved ærligt talt ikke hvad jeg skal stille op.
Pr
Lone

Biotin

Post by Lone »

Kan det være hyperplasi? _ Det er abnorm cellevækst - altså så fx celletallet i musklen forøges unormalt?

Altså det er vel formentlig medfødt og dermed en handelsfejl, hvilket giver dig ret til at lade handlen gå retur.
Hvis ikke det kan behandles, må det vel være nådigst at få hende aflivet ret snart - for på billederne, som jeg forstår er før biotinen, ses det meget tydeligt - så det kunne da blive enormt?
Det er ikke i mine øjne sandsynligt, at hun kunne forblive normal - det er hun jo allerede ikke på billederne.
Men hvad siger dyrlægen og hvordan kom handlen istand med sådan en fejl?

Stakkels lille hest.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Biotin

Post by Stimata Doamna »

Kan I lægge billederne herind? Jeg kan nemlig ikke oprette mig på HG og se dem der.

Hvad stod der om bulen i handelsundersøgelsen?
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

Biotin

Post by spender »

Hyperpasi lyder meget sandsynligt. Vil lige se om jeg kan få billedet herind
Pr
User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

Biotin

Post by spender »

Forresten står der intet i handelsundersøgelsen om bulen, og jeg var forelsket.. Ja hvad kan jeg sige. Det er jeg endnu. Men en hest det resten af sit liv vil have brug for kiropraktor, smed mindst hver 4. uge, og som man aldrig ved hvornår vil få problemer med det hyperplasi.

Det er fandme trist og træls og noget lort.
Pr
User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

Biotin

Post by spender »

[img:1b5751434f]http://i28.tinypic.com/11k8bco.jpg[/img:1b5751434f]

ja og så håber vi

Hvem kan stå for de hovedaftegn? Og folk siger brune heste er kedelige, jeg ser pfst, passer ikke.

[img:1b5751434f]http://i26.tinypic.com/156cvau.jpg[/img:1b5751434f]
Pr
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Biotin

Post by Stimata Doamna »

Hun er ellers en smuksak!

Mærkeligt, at bulen ikke blev nævnt i handelsundersøgelsen?
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

Biotin

Post by spender »

[quote:6592db50c0="Randi"]Hun er ellers en smuksak!

Mærkeligt, at bulen ikke blev nævnt i handelsundersøgelsen?[/quote:6592db50c0]

Jamen hun er frygtelig smuk, og har et dejligt sind- derfor piner alt det her mig simpelthen. Planen var hun skulle gå DH- det synes jeg jo hun burde, og har sit R for ridelighed, og så ville jeg have haft et føl, og ellers redet dressur. Alt det synes vasket væk nu, og sammen med gurubevægelsen ønsker jeg dårligt at klappe en hest mere (det må man jo heller ikke). Synes jeg har været så helt igennem uheldig at jeg ikke orker mere.

Hun skulle have været MIN hest, min vej tilbage efter kemo, den hest jeg hver dag kunne glæde mig til at komme ud til, min glæde min stolthed.

I stedet blev jeg røvsyg af kemo, fik forbud mod at komme i stalde pga. bakterier, jeg fik så store bivirkninger af højdosis kemo at jeg ikke kan gå normalt, jeg ligner en fulderik - for jeg kan ikke komme ned på hele fodpladen at gå, jeg må nøjes med tæer og det forreste af foden. Alt er bare gået galt, og jeg var dum. Dum at tro jeg kunne blive "mig selv" igen, dum at tro at jeg kunne finde en hest uden fejl. Dumt hele vejen.

Men jeg mistænker stadig den biotin for at få den hov til at vokse så abnormt.

Og så har jeg lige fået åbnet for sluserne igen. Tudemarie- det er mig.
Pr
Post Reply