Biotin

Lone

Biotin

Post by Lone »

Ih Spender - du er da ikke dum!!

Du må da ikke blande det hele sammen på den måde?

Du har været syg og det er altid et chok, men du finder dig selv igen - sikkert en ny "dig selv" - men dig alligevel.

At du kom til at købe en hest emd en fejl kan da ske for os alle - det må du da ikke blande sammen med sådan nærmest en større kosmisk dumhed!!!!

Er hesten blevet undersøgt ordentligt fornylig, siden al dette kommer frem nu?

Det er da muligt at det ikke er godt med hende - men du har jo fået hende handelsundersøgt og mere kan ingen af os da gøre.

Kan du ikke fortælle lidt om, hvordan al det her er opstået og sådan?
Har du snakket med dem der har avlet hende?

Hun er en smuk og dejlig hest at se på!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Biotin

Post by Stimata Doamna »

Verden er dum, men det er jo ikke noget, vi kan ændre på. Og jeg tror ikke på, at verden er efter os personligt, selv om det nogen gange kunne se sådan ud.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

Biotin

Post by spender »

[quote:fbeb962dd8="Randi"]Verden er dum, men det er jo ikke noget, vi kan ændre på. Og jeg tror ikke på, at verden er efter os personligt, selv om det nogen gange kunne se sådan ud.[/quote:fbeb962dd8]

Hey vi har vel alle ret til vores kvote af forfølgelsesvanvid? :hhansen:

(har i øvrigt indsat hovedbillede sammen med det andet billede).

Nå. Men nu er vi nå er så langt at ingen ved om biotinen kan have været skadelig. Så er spørgsmålet så nu, hvad gør jeg nu?

Vil i øvrigt lige gøre opmærksom på at jeg lige har opdaget at jeg af og til skriver et helt andet ord end jeg mener. Jeg aner ikke hvorfor, har aldrig gjort det før- men ret mig lige hvis det er, så håber jeg jeg kan aflære det.
Pr
Lone

Biotin

Post by Lone »

Jamen det er altså svært at svare på, når ingen af os ved hvordan den er undersøgt osv - hvad siger dyrlægen du skal gøre?
User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

Biotin

Post by spender »

Den er ved køb undersøgt med røntgen i alle ben, og den almindelige kliniske undersøgelse. Der er påtegnet et dårligt øje som er ok for mig, og mener ikke der er flere ting. overhovedet.

Nu her i januar/februar er hun undersøgt med røntgen, scanning, biopsi, og inde og udefra med hånden.. Knuden er i øvrigt ca. 3 cm dyb hvis jeg husker ret.

Dyrlægen siger jeg skal lade handlen gå tilbage- men bulen var der jo ved handel, jeg anså den bare som ubetydelig, men der er vel undersøgelsespligt alligevel? Og når den ikke er påtegnet ved købet er der vel ikke belæg for at sige den var der allerede dengang?

Desuden har jeg det svært med den der "lade handel gå tilbage", har læst så mange historier på hn hvor køber har gjort for råddent i nælderne, og så tror at man "bare" kan smide dyret tilbage. Jeg tager ansvar for min fejl, for jeg tror virkelig ikke på at hverken sælger eller dyrlæge mistænkte hyper...trofi?

Umiddelbart vil hende der har stedet hun har stået opstaldet købe hende, men ja, jeg er altså lidt underlig på det punkt, for hun er verdens sødeste pige- men med de skavanker vil jeg bare helst jeg selv har hende, eller at jeg stopper det nu.

Hendes sygdomme skulle dog ikke være arvelige, og et føl fra denne enestående hest er meget højt på min ønskeliste... men igen ved jeg ikke hvor mit helbred er på vej hen- eller hendes for den sags skyld.

Er der mere viden i mangler? Nu har jeg åbnet posen så kan jeg sgu lige så godt ryste den tom.
Pr
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

Biotin

Post by Buusser »

Hvis du egentlig har accepteret skavanken, så er det heller ikke i orden at lade handlen gå tilbage. Du kan selv via din samvittighed mærke om der imellem dig og sælger har været en erkendelse af at der var denne fejl og at det var acceptabelt. Hvis du blot ikke bryder dig om at lade handlen gå retur fordi sælgeren er sød, så synes jeg du skal benytte dig af din ret alligevel.

Det er utroligt hårdt at være så syg som dig og ingen kan vel klandre dig for, at din situation kan ændre sig fra dag til dag. Alle vi med heste og andre dyr kan pludselig stå i en forandret situation og det kan være nødvendigt at træffe valg, der gør os i stand til at møde fremtiden, både for vores egen skyld men også for vore dyrs.

Hvis du ved nogenlunde sikkert, at du ikke kommer til at have glæde af hende og at du ikke orker alt besværet fremadrettet, så mener jeg det er i orden at aflive hende. Faktisk er du i din ret til at aflive udelukkende fordi du ikke magter opgaven.

Det er hammersvært, man er handlingslammet når man er alvorligt syg og det er man i meget lang tid efter man er erklæret rask, men man får langsomt mere energi især når man har held med at træffe de rigtige beslutninger både for sig selv og for sine dyr.

Jeg føler med dig, jeg har både været rigtigt alvorligt syg og såmænd også aflivet dejlige heste. :traet: Jeg håber virkelig, at du snart er rigtigt ovenpå igen.
Post Reply