drikfældig hest?

Post Reply
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

drikfældig hest?

Post by annetteB »

Traum drikker ENORMT meget vand...eller gør han mon?
*omformulering*

Traum drikker enormt længe af gangen. Han kan godt stå med mulen i vandkoppen i næsten 10 minutter i rap, når han kommer ind fra fold - og igen når han kommer ind fra ridning.

Spørgsmålet er, om han drikker mere vand end andre heste - eller om han bare drikker meget og længe på netop de tidspunkter hvor vi nødvendigvis er til stede i stalden?

Hans boks er ikke vådere end andre hestes - men monstro det alligevel vil være en ide at få taget en blodprøve af ham med henblik på at få checket nyrefunktionen?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

drikfældig hest?

Post by 99E »

Før I går i panik ville jeg tjekke hvor meget vand, vandkoppen "producerer" pr. minut.

Hvis den giver mindre end 10 ltr. i minuttet er det sandsynligvis fordi I har en umådeligt klog hest, der ved at den har brug for en del mere vand end koppen kan give i løbet af kort tid.

Og klog, ja - for mange heste drikker ikke nok hvis koppen giver mindre end 10 ltr./minut.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

drikfældig hest?

Post by Lone Beck »

"Hvor der er indgifter, må der også være udgifter", som man sagde i gamle dage.

Hvis hans boks ikke er mere våd end de andre hestes, tror jeg da ikke han drikker mere.

Men, ja - tjek vandkoppen.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
aribeth

drikfældig hest?

Post by aribeth »

Tjek lige hvor meget vandkoppen giver inden i betaler en dyrlæge for blodprøver og andet.... så kan i jo vurdere om han drikker meget eller bare lidt mere end normalen....


Katrine
User avatar
Stutteri Highmoor
Posts: 211
Joined: Mon 22. Oct 2007 20:59

drikfældig hest?

Post by Stutteri Highmoor »

jeg har en åring som også tager lang tid om at drikke pr gang. Det ser ud som om han står og "smager" på vandet. Ihvertfald så synes han det er hyggeligt, at stå og drikke - stille og roligt, imens han iagtager hvad jeg render og foretager mig!

Jeg har en anden drikke-afviger, hun står og "gurgler" vandet for hver mundfuld, vel at mærke mens hun holder mulen nede i vandkoppen. Så det kan også tage sin tid for hende, at få drukket færdig.

-Og mine vandkopper er altså kke langsomme!


hilsen Belinda
Post Reply