Skide hund

udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Skide hund

Post by udlandet »

Jeg bliver vanvittig. Jeg har en snart 8 mdr gammel hvalp. Hun skider på gulvet selvom hun lige har väret ude. Idag nåede jeg at tage hende i oplöbet og tage hende med ud i haven. Derude gjorde hun intet, nä hun ventede til hun kom ind igen. Hun fatter det bare ikke. Er der nogen der har gode råd :brok:
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Skide hund

Post by Stimata Doamna »

Ingen, desværre - og din kaffe er blevet kold :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Skide hund

Post by udlandet »

Kold kaffe. Ja, undskyld, men adressen jeg havde fået af dig stemte ikke. Så jeg vendte kosten og rejste hjem igen :loneb:
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Skide hund

Post by Stimata Doamna »

Nå for søren! Men det er altså ikke let at bo i en flyvende kaffekop, der har sin egen vilje :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Lisbeth Sejberg

Skide hund

Post by Lisbeth Sejberg »

Et godt råd ?? :ehh: ..... ja få fat i noget gulvbelægning magen til det hunden helst vil skide på indendørs og læg det som et dekorativt felt i græsset :jeanie:

Kan det slet ikke lade sig gøre, at være ude så længe at dyret bliver nødt til at skide ???

Mvh. Lisbeth
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Skide hund

Post by annetteB »

[quote:341802e768]det slet ikke lade sig gøre, at være ude så længe at dyret bliver nødt til at skide ??? [/quote:341802e768]


ser for mig, hvordan Udlandet fortvivlet vandrer rundt i 24 timer i rap - gade op og gade ned - med hunden i snor.
:hhansen:

Mit bedste råd er at holde godt øje med hunden. Den GØR nemlig altid noget, inden den skider: snuser rundt, går ned i knæ, krummer ryg eller lign....og SÅ er det bare med at være der på pletten og få den med ud.
:ide:

Normalt gør jeg en hund stueren ved at tilbyde den at komme ud HVER gang den vågner efter en lur og HVER gang den har spist - og så rose den, når den gør det ønskede.

En af mine veninder er gået et skridt videre og har koblet en ordre på gerningen: når hunden begynder at ligne én der vil tisse/skide, så sagde hun bare "ordet" - og roste så dyret i høje toner, når den gjorde dét den aligevel havde tænkt sig at gøre.
- og snart havde Hund lært, at når "ordet" blev sagt, så skulle den tisse/skide hvis den overhovedet kunne.

- meget praktisk, hvis hunden skal være alene hjemme om lidt og man gerne vil være sikker på at den har fået gjort hvad den skulle....eller hvis det bare høvler ned i stænger og man gerne vil undgå timelange gåture i øs-pøs-pissende regn.
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Skide hund

Post by udlandet »

Nej, Gaffatape fungerer ikke, så kommer det vel bare ud af munden. Jeg har prövet at rose hende, men det hjälper bare på tis. Jeg har fanget hende i at väre lige ved og nået at få hende ud. Men hun skider så ikke uden for og nej, jeg man ikke rende rundt der ude indtil hun er färdig. Det er for koldt. Måske skal jeg bare slutte med at fodre hende :hhansen:
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Skide hund

Post by HeidiO »

Det er lige før jeg tilbyder dig at låne min svigermor, hun fik på mærkværdigvis lært sin labrador, at hun skulle være med når den skulle noget.

Da den var 5 år kunne den stadig ikke skide uden at hun så på. Lukkede vi andre hunden ud, gjorde den ingenting.

SÅ min sviger har stået i kulde, blæst og sne for at se sin hund skide
:hhansen:
Heidi
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Skide hund

Post by Tigerbaby »

Jeg mener jeg engang så i et program, at det kan være fordi den føler sig utryg ude. - Altså at hunde åbenbart foretrækker at gøre det hvor de føler sig sikre...

Men du kan måske google emnet?
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Skide hund

Post by Stimata Doamna »

[quote:df6c9c8f85]SÅ min sviger har stået i kulde, blæst og sne for at se sin hund skide[/quote:df6c9c8f85]

Åh, det lyder som enhver svigerdatters drøm - især hvis hunden ikke KAN :viben:

Men det kan selvfølgelig godt være, at udlandet ikke vil have din svigermor boende i 5 år?
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply