Klikkertræning

User avatar
Cherry
Posts: 32
Joined: Wed 26. Mar 2008 14:15

Klikkertræning

Post by Cherry »

Hej :-)

Jeg er så småt begyndt på klikkertræning med min hest og kat.
Og det er rigtig sjovt!
Jeg tænkte om der er andre herinde der træner med klikker?

Er der nogle der kan anbefale bøger etc og ideer til tricks? :-)

Mvh. Chrry
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Klikkertræning

Post by annetteB »

Aja klikker sine heste (Traum har lige lært at spille fodbold den anden dag) Hun bruger som udgangspunkt bogen "klikkertræning af heste"
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Klikkertræning

Post by Jasper »

JEg klikker også min :katiekat:

OG nu hvor jeg har set og oplevet effekten af den, vil jeg nødig undvære min våben :hhansen:
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
aribeth

Klikkertræning

Post by aribeth »

jeg klikkertræner lidt med Bærret... hun synes det er skægt og vil meget gerne behage mig... :-) men det er nu nok mest godbidderne der lokker.. når hun hører klikkeren spidser hun ører med det samme :-)
Men min klikker er død, den døde da jeg røg af i skoven på Basse.... det kunne den ikke holde til!!

Jeg kan anbefale Dittes side http://www.klikhesten.dk/article.aspx?id=training jeg synes faktisk den er rigtig god.


Katrine
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Klikkertræning

Post by Jasper »

Der er faktisk en på HN, der har skrevet en rigtig fin forklaring om det.
http://www.heste-nettet.dk/forum/14/693716/693716/
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Klikkertræning

Post by 99E »

Jeg har hørt en del anbefale Kurlands bog - den hedder vist "Clicker Training for your Horse" på engelsk. Hvad den hedder på dansk ved jeg ikke.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Cherry
Posts: 32
Joined: Wed 26. Mar 2008 14:15

Klikkertræning

Post by Cherry »

Dejligt at der allerede er så mange der har svaret. :-) Jeg tror at klikkertræning bliver meget populært!

Mine dyr reagerer også rigtig godt på klikkeren! De syntes det er rigtig sjovt.

Jeg har allerede læst på Dittes side, hun imponerer mig virkelig med hendes arbejde med Wisti! :askepot:

Aribeth; Lige pt. har jeg heller ingen klikker.. De holder ikke til særlig meget!
Så nu har jeg bestilt en fra Dyrenes Beskyttelse, som gerne skulle komme en af dagene. :-)
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Klikkertræning

Post by CXEC »

Tina MJ klikkertræner også

http://www.hesteforstand.dk
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Krog
Posts: 76
Joined: Mon 30. Oct 2006 19:53

Klikkertræning

Post by Krog »

[glow=red:7b546bf27f]Don´t shoot the dog[/glow:7b546bf27f]. Af Karen Pryor. Ophavskvinden til klikkertræningen. Hun startede med at træne delfiner, som oftest foregår med en fløjte, og det overførte hun så til hundene, og designede så den klikker vi kender i dag. Klikkertræning har været brugt i hundeverdenen i mange år. (jeg blev uddannet klikkertræner i år 2000) og nu er det så kommet ud til hestefolkene - dejligt :-) Det er en fantastisk bog, og letlæselig, selv på engelsk. Ved faktisk ikke om den er blevet oversat til dansk endnu?
Jo mere jeg ved, jo mere ved jeg hvad jeg ikke ved.
User avatar
Cherry
Posts: 32
Joined: Wed 26. Mar 2008 14:15

Klikkertræning

Post by Cherry »

[quote:e1a676cb0a="Krog"][glow=red:e1a676cb0a]Don´t shoot the dog[/glow:e1a676cb0a]. Af Karen Pryor. Ophavskvinden til klikkertræningen. Hun startede med at træne delfiner, som oftest foregår med en fløjte, og det overførte hun så til hundene, og designede så den klikker vi kender i dag. Klikkertræning har været brugt i hundeverdenen i mange år. (jeg blev uddannet klikkertræner i år 2000) og nu er det så kommet ud til hestefolkene - dejligt :-) Det er en fantastisk bog, og letlæselig, selv på engelsk. [b:e1a676cb0a]Ved faktisk ikke om den er blevet oversat til dansk endnu?[/b:e1a676cb0a][/quote:e1a676cb0a]

Ja, man siger jo at alle dyr kan trænes. :-)

Jojo, bogen er skam også oversat til dansk.. Nu kan jeg selvfølgelig ikke lige huske hvad den hedder, men lånte den på biblioteket for noget tid siden.
Post Reply