Muk ??

User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Muk ??

Post by annetteB »

[quote:bb285083a6]Du tror på dit og jeg på mit. Og det gör du jo ud for dine erfaringer og jeg mine. Jeg har gode erfaringer, det vil jeg ikke ändre på uanset havd du siger. [/quote:bb285083a6]

Det KAN jo heller ikke ændre dine erfaringer, udlandet. Du har smurt Atamon på din hest og dens Muk er forsvundet. Det står jo til troende.
:-)

Indholdet af Atamion er imidlertid heller ikke til at ændre på: Atamon er et fungicid aldeles uden effekt på hverken baterier eller vira.

Årsagen til at mukken på din(e) hest(e)gik væk må derfor ligge et andet sted end i Atamon'en - måske i dét, at du vaskede og tørrede benene dagligt - eller noget helt andet?
:-)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Muk ??

Post by Glory »

June, jeg gør følgende ved Cecilie, hvis hun har muk:

Når jeg tar´ hende ind fra fold, skyller jeg hendes ben rigtigt godt, og så svamper jeg med Vircon-opløsning, der hvor mukken sidder - og lader det sidde!
Man skal ikke skylle efter...

Når så hendes ben er tørre, gerne omkring aftensfodringstid, så smører jeg masser af kopattesalve på.

Så kan man altså hurtigt få has på sådan en omgang muk :ondgrin:

Pia
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Muk ??

Post by Godzilla »

Zinksalve i stedet for kopattesalve er min erfaring. Men, Glory, de bliver altså hvide af det! :linski:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Muk ??

Post by annetteB »

jeg tilslutter mig osse zinksalven, hvis der absolut skal smøres noget på. Zink fremmer helingsprocessen.
:ide:

Den ene gang Cooper har haft "Solmuk" gjorde jeg som Glory mht vask og påføring af VirkonS, derefter "gik vi ham tør" inden han kom på fold igen. Men jeg smurte nu ikke noget på, selvom jeg set i bakspejlet godt kune have brugt Zinksalvens ophelende og solbeskyttende effekt.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Muk ??

Post by Glory »

Jeg har aldrig prøvet zinksalve - hvor køber man det?
På den anden side, hvis de bliver hvide af det, så er det nok ikke noget for mig :linski:

Pia
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Muk ??

Post by annetteB »

Zinksalve købes på apoteket eller hos materialisten.
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Silas
Posts: 256
Joined: Mon 3. Mar 2008 13:19

Muk ??

Post by Silas »

Zinksalve virker også vandskydende på folden, er min erfaring, som skrevet længere oppe.
Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind dit liv, og du vil finde mere plads til, at være dig selv.
User avatar
Silas
Posts: 256
Joined: Mon 3. Mar 2008 13:19

Muk ??

Post by Silas »

Hvis du vil prøve Virkon S, så er det nemmest, at dosere i pulverform. Mange bønder har det, så hvis du kender sådan nogle, så hør omkring.

Ellers mener jeg, at vores mølle har det, hvis de har kan jeg købe et brev til dig, og sende det.
Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind dit liv, og du vil finde mere plads til, at være dig selv.
Charkant
Posts: 25
Joined: Mon 3. Mar 2008 16:08

Muk ??

Post by Charkant »

Hejsa...

min har også været angrebet af muk i år. Sidste år var det rigtig slemt. Pencilin og muksalve og det er dyrt.

I år har jeg været heldig. Har købt noget vidunderligt salve. STALOSAN SAVLE. 125kr for en tube. På foderstoffen. Og smurte det 4-5 gange over en uge, også var det væk.

MVH Henriette
Ens liv kan hurtigt
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Muk ??

Post by Glory »

[i:044d489b81]Har købt noget vidunderligt salve. STALOSAN SAVLE[/i:044d489b81]

Se selv - det er bare mig, der er en emsig kælling :hhansen: :glory:

Pia
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
Post Reply