Dækkenvask Nordjylland

User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Dækkenvask Nordjylland

Post by HeidiO »

[quote:0846c303da](lad være at fortælle min vaskemaskine, at den ikke kan tåle den slags...eller at det ikke bliver rent! foreløbig går det da fint? Mr. Green)[/quote:0846c303da]

Også her, vi mishandler også vores Miele med hestedækkener, og de ser da rene ud, når de kommer ud.
Heidi
Chelab
Posts: 16
Joined: Sun 2. Mar 2008 20:24

Dækkenvask Nordjylland

Post by Chelab »

For lige at slå det fast med syvtommer søm, det er der åbenbart behov for, jeg vil med glæde, og som selvfølge, betale for vasken, prisen er næsten ligegyldig, dog skal den være enten på samme niveau eller lavere end det jeg betale hos professionelle nu, og det jeg søger er en INDUSTRIVASKEMASKINE, dumme mig, der troede dette var åbenlyst ;-)


atengsted: jeg tier og samtykke så din vaske laura ikke får nys om de de dårlige arbejdsforhold, hvis du så ikke fortæller min at mudder og betragtlige mænder hestehår kan være skaldelig for pumpen :minna:

Jeg tror jeg vil forsøge at vaske min 200g underdyne i min vaske laura...... Om ikke andet kan jeg få et længe ventet ønske om en ny opfyldt :lolskilt:
Lone

Dækkenvask Nordjylland

Post by Lone »

jeg har ødelagt såvel egen vaskemaskine som vaskeriets med hestedækkener.

På vaskeriet flød det pludselig med ildelugtede brunligt vand fra maskinen og en hæslig duft af våd hest bredte sig.

Man skal heller ikke tørre hesteting i tørretumbleren - det lugter ganske ilde.
Chelab
Posts: 16
Joined: Sun 2. Mar 2008 20:24

Dækkenvask Nordjylland

Post by Chelab »

LoneArtig :lolskilt: :katiekat:
Hvordan redder man sig ud af den situation?? Fløjter og kigger den anden vej :mettebo: :hhansen:
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Dækkenvask Nordjylland

Post by Ane »

[quote:ea18736558]Ane: Jeg har en hest der er kortpelset, efter mit ønske, og jeg nægter at pådutte den en ordentlig røvfuld forkølelse oveni hatten, hun er igennem nok pt. Det er en udefrakommende allergi hun reagere på pt, og ikke hverken svamp dermatifiose eller andre ting folk tror de kan gøre sig kloge omkring. [/quote:ea18736558]

kloge åge her.. (åbenbart)

tja... jeg siger som jeg siger fordi det var det råd min dyrlæge i sin tid gave en hest med 'mystisk hudsygdom' der ikke kunne findes løsning på.. at have overfrakke på mere eller mindre permanenent kan gøre 'noget' ved huden på en hest.. Men vi lever i et frit land, og du gør som du gør, jeg er er ked af at du føler dig angrebet. Jeg angriber aldrig - jeg er ligeglad, det er ikke min hest der har problemer og det var, selv om du er ikke virker til at læse det sådan, vel ment.

When you do as you always did, you get what you always got.

Forkølelse kommer af vira - hos mennesker såvel som hos heste - ikke af kulde. Ingen af hestene i mit tilfælde blev det mindste snottede.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Chelab
Posts: 16
Joined: Sun 2. Mar 2008 20:24

Dækkenvask Nordjylland

Post by Chelab »

Ane: Jeg føler mig ikke angrebet, men jeg svarer som jeg har lyst.
Jeg skifter min hestes dækken minimum to gange dagligt, og det er i overensstemmelse med min dyrlæge. Jeg ved godt hvad en forkølelse kommer af, men hendes immunforsvar er så meget i bund pt. så de vira der florer i luften ville sætte sig hos hende med det samme. Derudover er det ganske korrekt, min hest mine beslutninger, og jeg bad i bund og grund heller ikke om at få af vide det var min egen skyld, det ved jeg såmænd godt, det hun fejler er noget menneske skabt, se jeg tør godt indrømme det........

Og nu er det jo heller ikke en mystiks hudsygdom men en allergi, der ikke kommer pga. sved eller våde dækner, hun har aldrig haft det for varmt. Men mange tak fordi du lige skulle tvære i hovedt på mig at jeg kun gør det værre, det er altid skønt at blive jokket på når man ligger ned i forvejen!

Jeg ved også hvad kulde og træk gør ved såvel dyr som mennesker, gør du??

Igen, kender du nogen med en industrivaskemaskine?
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Dækkenvask Nordjylland

Post by 99E »

[quote:a024f082ab="Chelab"]
Hvordan redder man sig ud af den situation?? Fløjter og kigger den anden vej[/quote:a024f082ab]
Hvis man er "savvy" gør man slet ikke den slags mens det kan opdages.
:ehj:
Så vasker man hesteting i kollegiets vaskemaskiner om natten og har dem (og sig selv) ude derfra inden nogen som helst normale mennesker står op.
(Jeg plejede at vaske et sted mellem midnat og kl. 4 om morgenen...)
[b:a024f082ab]
EDIT: Og så kan man også nå at tørre tromlen af og køre en tom kogevask med lidt sæbe i når man er færdig med at vaske sine hesteting. Bare for at være flink![/b:a024f082ab]
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Lone

Dækkenvask Nordjylland

Post by Lone »

Chelab: jeg gik i al hast min vej - hvad andet kunne jeg gøre?

jeg læser altså Anes råd - som et råd og en forvisning om, at man altså godt kan tage dækkenet af sin hest, selvom det er vinter - ikke som et forsøg på at tvære noget som helst i hovedet på dig.
Jeg ville da osse mene, at vejen frem måtte være - ingen dækken -

Vi ved alle, at vi alle alligevel gør som vi vil - men hvis man ikke orker at høre forslag til løsning af problemet - tjaeh - så er det måske mere smart bare at skimme alle indlæg, indtil man har ramt teksten: ja, jeg har en industrivaskemaskiene - og lade resten være ulæst.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Dækkenvask Nordjylland

Post by Ane »

Hej Chelab

Du svarer som du har lyst. jep - det er det vi gør herinde. det er jo også det jeg gør ;-).

Dit seneste indlæg skal jeg ikke kommentere yderlige, jeg gider ikke kommunikere med dig hvis det er tonen - og det bestemmer jeg jo også helt selv.

Held og lykke med hesten

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Chelab
Posts: 16
Joined: Sun 2. Mar 2008 20:24

Dækkenvask Nordjylland

Post by Chelab »

Lone og Ane:

Nu ser jeg ikke nogen steder hvor jeg spørger om hvad jeg kan gøre for at komme allergien til livs, det antager jeg sørme jeg ved bedre end fremmede der ikke engang har set min hest..... Og jeg undres over at man mener det er ok at pille dækkenet af en hest med sommerpels når der fryser mellem - 5 og -10 grader om natten, også om dagen, men det er jo bare min sædvanlig pyller omkring mig selv, for det er jo ikke for hesten skyld, åbenbart.

Det er meget muligt jeg lyder negativ i mine svar, måske det kunne skyldes at jeg er rimelig træt af gang på gang og blive mødt med, at det er svamp fordi hesten går med dækken, pil det af, det tager den ikke skade af.

1. Det er ikke svamp, jeg har biopsi svar der siger det stik modsatte, bare rolig, jeg har nu haft tre forskellig dyrlæger der alle har sagt forskellige ting, så jeg fik taget biopsier til sidst.
2. Min hoppe er en varmblodshoppe, der har et dårligt immunforsvar pt, med en super kort sommerpels og en voldsom fældning. Ergo jeg vil ikke pille dækkenet af hende, også selvom det er vira der giver forkølelse, jeg ved af erfaring at det ender i enten host/snot i lange baner = ingen træning = en hest der trives meget dårlig og ender det ikke i dette så i stive lemmer og fugt til sårene, der pt bliver beskyttet af et rent og tørt dækken...... Vi snakker her om sår der tidligere har været betændte, og forhornede hvilket pt betyder rensning, luft, smørelse og vask, så det ville være en meget dårlig løsning at tage dækkenet af, og som skrevet tidligere det er ikke en mulighed I FØLGE AFTALE MED DYRLÆGEN.....

Men hey, jeg gør jo bare som jeg altid har gjort, og det har jeg jo gjort i 100 år, på trods af jeg kun har haft hesten i knap 2 år, og den har haft sårene sommer og vinter....... :ehh:

Men måske jeg bare skal holde op med at tage tingene så personligt, hvilket er lidt svært nogen gange, specielt når man bliver mødt af nogen der tror man vil sin hest noget ondt...... :mettebo:
Post Reply