Kalvevalse

aribeth

Kalvevalse

Post by aribeth »

du kan købe 2 af mig... jeg ved ikke hvor mange jeg kan undvære nemlig... eller om jeg kan undvære nogen overhovedet... men to går nok :linski:

Wrapballerne vejer 50-60 kilo og er ikke så store, så du kan sagtens have to på en alm. trailer.

Jeg vil gerne sælge dem for 85 kroner stykket... det er sgu dyrt at lave wrap i små baller....


Katrine
aribeth

Kalvevalse

Post by aribeth »

det skal være inden kl. 18 idag så for vi skal ned til naboen :-)

Imorgen skal det være inden kl. 11 for der skal vi også ned til naboen :linski:


Katrine
aribeth

Kalvevalse

Post by aribeth »

Super :-)
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Kalvevalse

Post by stratego »

Jeg hr 65 baller wrap i små baller og de koster 1.- pr. kg. VEd dog der er lidt langt til als. Der er vel ca. 20-30 kg i hver da de er meget tørre.

Ballerne kan bruges nu da de har stået de 8 uger. Får måske mere, hvis vejret tillader 2. slet.

mvh.
Britta
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Kalvevalse

Post by 99E »

June, vores rideskoles nabo lavede wrap sidste år - også i små baller. Har ikke haft fat i ham endnu da vores stadig får rideskolens hø.
http://www.staldfredly.dk/news.php
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Kalvevalse

Post by 99E »

...Og jeg fortsætter lige:

Jeg ville skifte roepillerne ud med grønpiller, give 3 dl olie oven i foderet (fordelt på alle måltidenre, naturligvis), og så synes jeg du skal overveje brugen af 2 fuldfodere + tilsukdsfoder.

Enten nøjes med eet fuldfoder og give det "på fuld dosis" eller skifte til fx. byg, majsflager og Salvimin. Det der med at blande kræver at man regner vældigt grundigt på det for ikke at få et vildt vitamin/mineralforhold.

Hvis du gerne vil have ekstra protein, så prøv at få fat i lucernepiller ell. snittet lucerne. Jeg foretrækker Dangrønts frem for Hartog, men der er 20% rabat på alle produkter hos Brogården forhandlere (D&H, Hartog) her i september hvis man er medlem af Klub Brogården (det er gratis).

Og derudover: Alt det wrap hesten overhovedet gider guffe i sig.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Kalvevalse

Post by 99E »

Vi har et foderplansprogram - men det består af to sammenlinkede Excell-ark (Mikkels kreation) der indeholder de fodermidler vi kender og/eller bruger og/eller har overvejet at bruge.
Til gengæld beregner det stort set alt, inkl. forhold mellem forskellige mineraler (Ca/Ph, Zn/Cu og sådan noget).

Jeg kan anbefale Christina Keppie, som ved en masse og er grundig - eller Tanja Bromley (Foderplan.dk) som ganske vist ikke er formelt uddannet, men til gengæld er grundig og vist også billigere.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Kalvevalse

Post by BeritH »

Så vidt jeg har ladet mig fortælle, så er grunden til at man ikke bruger kalvevalse til heste (ud over det store bygindhold), at der i kalvefoder ikke tages så meget hensyn til at skelettet skal holde, da de kalvene jo pr definition ikke bliver så gamle, at knoglesvagheder når at vise sig.

Hvis jeg har en hest, der ikke vil tage på, så bruger jeg Build Up fra Dodson og Horrell. Det er skabt til heste - og det virker.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply