Bedømmelse af bevægelser

User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Post by gukuvi »

...............
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Britta, jeg ved godt at bygning og bevægelser hænger sammen, men man bedømmer jo rent faktisk bevægelserne ved kåringer m.v...

Men når nu vi er ude på et sidespor, vil jeg da benytte lejligheden til at spørge lidt mere ind til, hvordan man ser om underlåret er for langt i forhold til piben. Skal "stregerne" være lige lange, eller?

Det dér med underlåret har Johannes også flere gange været fremme med, men en nærmere forklaring har jeg aldrig hørt.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Britta, gider du forresten ikke slå de samme streger på Fie, her?

Hendes trav er virkelig ikke noget at råbe hurra for, og det kunne være interessant at se, om stregerne kan give forklaringen. (Jeg ved godt at hun er temmeligt rethaset).

[img:0437fdbcc9]http://i14.photobucket.com/albums/a310/LoneBeck/180805fiegumler.jpg[/img:0437fdbcc9]
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Nu du er i gang, må du også meget gerne prøve med Skipperen, der har super bevægelser.

[img:4b2d4b0e8e]http://i14.photobucket.com/albums/a310/LoneBeck/skipperhelfigur2forr2004.jpg[/img:4b2d4b0e8e]
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Så har jeg tegnet lidt på hestene, men det giver et ikke ensartet resultat, så stregerne giver ikke et fingerpeg om bevægelsr.

[img:a052968ef8]http://www.strategos-corner.dk/fie1.jpg[/img:a052968ef8]

På billedet af Fie er den røde streg længere end den gule, hvilket skulle være "dårligt".
Skulderen er ikke vildt skrå. Bagpartens vinkling er ikke så harmonisk. Sadellejet er lidt langt fremme, hvilket kan give problemmer ved sadelvalg.
Fie ser ud til at have en fin bøjning på nakken, så hun vil være nem at ride til biddet.

[img:a052968ef8]http://www.strategos-corner.dk/skipper1.jpg[/img:a052968ef8]

På billedet af Skipper er den røde igen længere end den gule.
Skulderen er meget skrå og bagpartens vinkling er ret god.
Han har ikke meget sadelleje og det kan være svært at finde en sadel.
Meget flot naturlig bøjning på nakken.

Hilsen
Britta
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Post by gukuvi »

..............
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Tak for det, Britta. Det er jo meget interessant...men - øh - ja, det ændrer jo ikke rigtig på at mine to heste har hhv. ringe og fremragende bevægelser :P

Fie har forresten et perfekt sadelleje, men det kan måske ikke ses på billedet, fordi hun er en "smule" sommerrund :mrgreen: Hun passer alle mine tre sadler med normal bomvidde - 16", 17,5" og 18".
Men rethaset - dét er hun sgu :mrgreen:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

De betragtninger du kommer med synes jeg er meget interessente og er meget enig med dig.
Nu kan vi jo herinde ikke gestikulere eller bruge andre former for kropssprog og så er det unægtelig nemmere med lidt tegn og fortæl. :D
Det fede herinde er netop, at vi kan lære af hinanden og udveksle såvel synspunkter, som erfaringer uden nogen tager på vej af den grund.

Hilsen
Britta
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Hov :shock:

Nu kiggede jeg lige lidt mere på billederne, og på de to første har du tegnet den gule streg længere ned end på de to af mine. Hvor SKAL den gule streg slutte, hvis det skal være helt præcist?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Undskylder meget mit sjusk, men stregerne skal gerne gå fra overgangen fra lår til midt på knæet og siden fra midten på knæet til midt på hasen.

Hilsen
Britta
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
Post Reply