FØLTRÅD/DRÆGTIG HOPPE: Stråbær

User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

FØLTRÅD/DRÆGTIG HOPPE: Stråbær

Post by Glory »

Ork gud dog - ud fra billederne, går der da ihvertfald 1 måned endnu :lea: :lea:

Hvis vi nogensinde mødes, så vil jeg gerne donere 1 flaske Slivovice til dig - men så skal du dælme også drikke den på stedet :opkast:

Pia
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
aribeth

FØLTRÅD/DRÆGTIG HOPPE: Stråbær

Post by aribeth »

Glory!! Hvis du bliver ved med det der med at der er en måned endnu, så skal jeg personligt hælde slivovice ned i halsen på dig :lea:

Hun foler da i nat!!

Katrine
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

FØLTRÅD/DRÆGTIG HOPPE: Stråbær

Post by HeidiO »

Altså, er du sikker på at der er noget derinde??? :engel:

Hvis man ser på maven d. 10. april og så i dag, så synes jeg da den skrumper.

Jeg gætter stadig på at følle først dukker op i maj.

Jeg begynder at tro, at jeg ikke skal have noget føl på Berninna, når hun er gammel nok. Jeg ville gå helt i spåner af utålmodighed.
Heidi
aribeth

FØLTRÅD/DRÆGTIG HOPPE: Stråbær

Post by aribeth »

Ej det må i fandeme ikke sige!! Jeg er skide nervøs i forvejen... hun har sikkert slet ikke noget føl i sig :-(

Katrine
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

FØLTRÅD/DRÆGTIG HOPPE: Stråbær

Post by 99E »

Jeg trro bare føllebølle har rykket sig omkring derinde, og at det er derfor maven ser mindre ud.

Nu er jeg ikke verdens mest garvede avler - men jeg mern det er noget med føllet lægger sig mere - sådan... På langs... op til folingen.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

FØLTRÅD/DRÆGTIG HOPPE: Stråbær

Post by Glory »

[i:abf8b7ec41]Jeg er skide nervøs i forvejen... hun har sikkert slet ikke noget føl i sig [/i:abf8b7ec41]

Selvfølgelig har hun det!

Selvom ventetiden er absolut ulidelig, så synes jeg bare at du skal glæde dig over, at hun går længere end hun er sat til.
Det betyder såmænd blot, at du får et rigtigt dejligt, veludviklet og stærkt føl :askepot:

Pia
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
aribeth

FØLTRÅD/DRÆGTIG HOPPE: Stråbær

Post by aribeth »

HMMMM... prøv lige at se billedet jeg har lagt på min hjemmeside nu?!!?


Katrine
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

FØLTRÅD/DRÆGTIG HOPPE: Stråbær

Post by HeidiO »

Nu har jeg ingen erfaring i avl - men det ser da ud til at der er noget i gære.

(Så jeg HÅBER at der ligger billeder af et babybær i morgen tidlig)

Krydser i hvert fald fingre for at der sker noget snart.
Heidi
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

FØLTRÅD/DRÆGTIG HOPPE: Stråbær

Post by stratego »

Den nat før chatføllet blev født var jeg oppe ved hoppen kl. 4.00 om morgenen og hun var blød ca. 8-10 cm over haleroden. Ca. en håndsbredde.
Generelt rolig, men vandrede da lidt frem og tilbage fra vinduet og hen til mig. Hun nød at blive kløet på bagparten og var generelt snaksaglig.
Ville ekstra ikke vække Mulle da hoppen virkede så rolig.

Gik i seng igen kl. 4.45 og kl. 6 var Mulle i stalden og der stod chatføllet.

Fødslen er altså sket mellem 5 og 6 om morgenen.

Da vi var oppe og kigge til hoppen kl. 2 var hun blød ca. 6 cm og meget rolig.

Lidt sjovt var det så at næste dag var hoppen henne for at vise mig føllet og det selvom jeg aldrig før havde set hoppen før.

mvh.
Britta
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
aribeth

FØLTRÅD/DRÆGTIG HOPPE: Stråbær

Post by aribeth »

hun er meget meget snakkesalig lige nu... men nu står hun bare og spiser hø, klør røven lidt mod væggen og gumler videre.....

Jeg må hellere lave noget kaffe!!!!


Katrine
Post Reply