Ondt i ryggen...

User avatar
Annibl
Posts: 242
Joined: Sun 2. Mar 2008 00:09

Ondt i ryggen...

Post by Annibl »

Det med opfedning - er det fordi I har set billeder af hende og synes hun er for tynd eller ? For hun var lidt smal i det synes jeg, men har taget godt på i løbet af de 4 mdr. vi har haft hende.
Knus fra Anni
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Ondt i ryggen...

Post by Stimata Doamna »

Foderstanden er du nok bedst til at vurdere. Du kan jo se og mærke hende rigtigt :-)

Jeg tror, at det måske er blevet blandet ind via Lones eksempel?
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Ondt i ryggen...

Post by 99E »

[quote:5538b997f0]Jeg tror, at det måske er blevet blandet ind via Lones eksempel?[/quote:5538b997f0]
Øøøhhh... Ja, det kan da egentlig godt være?
Anyway: Hesten skal være ved normalt huld - synes jeg - før man begynder genoptræning. Eller, naturligvis, for fed - i sådan et tilfælde vil en del af formålet med træningen så være at slanke ponydyret.

Sorcha har fået sin mundkurv på for et par dage siden - så er hun ikke latterligt fed når jeg kan begynde genoptræningen af os begge.
(Den kommer sandsynligvis til at bestå af skridtture i starten - indtil jeg får gipsen af - og derefter løbeture for hånd.)
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Ondt i ryggen...

Post by Stimata Doamna »

[quote:7560ed18ef]og derefter løbeture for hånd.) [/quote:7560ed18ef]

Det lyder til, at du selv skal sørge for at være i huld :hhansen:

Skal jeg komme forbi med et par glas smørechokolade?? Er snart på de kanter :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Ondt i ryggen...

Post by 99E »

Jeg er fint i huld.
Du skal huske, at jeg først regner med at få gipsen af omkring 1. maj - og "Den Fredag HVor Jeg Kedede Mig Og Derfor Smadrede en Bil Og En Fod" var den 11. januar.
Efter 3,5 måneds "boksro" tror jeg jeg er FINT i huld.

...jeg er rimeligt imponeret lige nu over at jeg ikke har TAGET PÅ endnu...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Ondt i ryggen...

Post by Stimata Doamna »

Det kommer, når du begynder på genoptræningen og konverterer fedt til muskler, ved du nok... :lea:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Ondt i ryggen...

Post by 99E »

Randi, ti stille...
Jeg satser på at være i topform når kurserne i Colorado starter, nå!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

Ondt i ryggen...

Post by aribeth »

det er nok rigtig nok at det er blandet sammen med Lones indlæg...

Katrine
User avatar
Annibl
Posts: 242
Joined: Sun 2. Mar 2008 00:09

Ondt i ryggen...

Post by Annibl »

Så fik vi endelig fat i vores dyrlæge, der har været på kursus. Han kommer forbi i morgen. Vi har haft Shania på fold i dag - og hold da op hun var vild. :-o Normalt har vi brugt opvarmningsbanerne når det bare lige var en hurtig foldtur i dårligt vejr. I dag har der været antydning af solskin, bidende koldt i blæsten dog, så vi tog foldmakker og Shania på den store græsfold. Huhej, det kunne de li'. De drønede rundt i 45 min. inden vi tog dem ind igen, fordi jeg blev lidt betænkelig ved at hun fes rundt på den måde. Hun går stadig ikke rent. :-( Skal ha' tjekket forsikringsbetingelserne, måske kan jeg få dækket noget af regningen.... håbe håbe!!

Får ham også lige til at kigge på vommen, men er nu mere og mere overbevidst om at det bare er madvom.
Knus fra Anni
User avatar
Annibl
Posts: 242
Joined: Sun 2. Mar 2008 00:09

Ondt i ryggen...

Post by Annibl »

Dyrlægen var her og tjekke Smukke Shania. Kunne intet påvise og heller ikke se at hun ikke var rengående. Vi er startet op igen og det går godt. Jeg har longeret hende lidt med indspænding for at få hende til at bruge sine rygmuskler på en mere hensigtsmæssig måde.

Vores berider har anbefalet træning med indspænding eller chambon. Shania går fint ned med hovedet og går ikke imod. Til april tager berider over og har hende en måned i ridning. Vi glæder os meget til at se resultatet af det - forhåbentlig får Maja en pony, der er mere afslappet og mere sikker på hjælperne, hvilket hun ikke er nu. Til maj planlægger vi at bruge lidt penge på enetimer, så Maja kan få bedre instruks i at bruge hjælperne korrekt og ride hende til bidet. Hun er desværre vant til slappe elevponyer, der bare går i søvne.

Dyrlægen mente iøvrigt at vommen er en madvom. :heidio:
Knus fra Anni
Post Reply