weee jeg skal ud og ride

CJ

weee jeg skal ud og ride

Post by CJ »

Lone tak skal du have det er sødt sagt.

jeg kunen sikkert selv ha fortsat træningen med beauty og fået et tåleligt resultat

MEN

1 jeg er ikek proffekseionel træner inden for western derfor benytter jeg mig af dem der er bedre kvalificeret end mig selv.

2 jeg har haft brækket ryggen 3 steder og en forkert bevægelse kan koste mit helbred dyrt og chancerne for en forket bevægelse er større når hun er så mistroisk som hun er pt.

3 jeg har ikke travlt for jeg skal jo gerne ha hende resten af hendes liv ( dvs de næste 100 år *S*) men jeg må også erkende at får at kunen beholde hende må jeg få hjælp.

4 jeg kan ike arbejde med beauty når hun er så sensetiv en hest der fanger alle signaler , når jeg selv har så dårlig samvittighed over for hende og turen til tyskland, dvs før jeg selv skulel begyunde at arbejde med hende igen skulle jeg ha lagt tyskland på afstand, ellers ville min anspændthed gå direkte i hende og så lige gyldigt hvor gode mine intensioner og ønsker er så ville resultatet ikke blive godt.


nogen gange står man som ejer bare for tæt på ens hest så det gør for ondt og så tror jeg det er bedre at gi lidt slip og lade andre ta over, det er så det jeg har valgt og jeg stoler 100% på rene og det kan jeg se beauty også gør og det gir mig ro indeni.

jo jeg havde det da svært ved at sende hende ud af huset, både til tyskland og op til rene, MEn pga min ryg tør jeg bare ikek selv tilride heste mere, derfor kom hun til en meget anderkendt træner i tyskland, men hun og min hest kunen bare ikke sammen, desværre.

og jeg havde det virkelig skidt da jeg så måtte erkende at da hun kom hjem var det for meget for mig at håndtere, jo jeg fik da fremskridt men slet ikek nok til at det var sikkert for mig at sidde på hende og andre turde ikke ride hende så noget måtte jeg jo gøre og valget kom så da rene og lene tilbød at ta hende op og se om ikek de kunen hjælpe mig.

så en del af hele denne proces er ligeså meget et arbejde med mig selv som rytter som det er at få hesten til at forstå at den sagtens kan slappe af. Det er hårdt for mig fordi jeg elsker hesten, men jeg ved det er det bedste for os begge i det lange løb.

jeg har tidligere (inden mit biluheld) arbejdet med tilridnigner og problem heste, og ofte rådet folk til at ta i mod kyndig hjælp og at nogen gagne var det bedre at lade andre ta over lidt, men jeg forstår idag hvorfor det er så svært at vælge, for man vil jo kun det bedste for sine dyr.

jeg er ingen helgen, jeg har lavet fejl med beauty, bla at sende hende til tyskland og ike få hjælp noget før efter hun kom hjem, men jeg arbejdert fremad nu for både beautys og min skyld og vores fælles fremtid :-)
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

weee jeg skal ud og ride

Post by Jasper »

Christina: sikke en dejlig historie og hvor har du ret, det gælder nemlig om, at erkende sine egne begrænsninger :katiekat:

Jeg har selv et problem barn, så jeg vil glæde mig til, at følge jer!!!
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

weee jeg skal ud og ride

Post by CXEC »

Du går jo den rigtige vej med hende og det ER altså det allervigtigste! I skal nok finde sammen igen.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Lone

weee jeg skal ud og ride

Post by Lone »

hey - Christina!
Må jeg flytte dit indlæg ned i Hestefagligt - så vi kan følge jer der?

Det kan jo blive en hel læringsserie.
CJ

weee jeg skal ud og ride

Post by CJ »

øhh lone det må du da godt, men jeg kan jo ikek love alle kan få noget ud af det *S*

men hvis du syns det er en god ide må du gerne.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

weee jeg skal ud og ride

Post by KatieKat »

Jeg synes det er en glimrende idé. Jeg er sikker på at det bliver spændende læsning selv for folk der ikke har problemer med deres heste.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
CJ

weee jeg skal ud og ride

Post by CJ »

lige en opdatering

jeg kom desvære ikke op til beauty i sidste måned da min ryg skabte sig åndsvag det meste af måneden. så kunne ikek køre bilen så langt.

Men i lørdags var jeg så oppe ved min dejlige hest, og sikke en overraskelse jeg fik. da jeg kom var det med gele ben og klar til at kaste håndklædet i ringen, jeg havde spekuleret meget på om min hest nogensinde blev en ridehest for mig, med tanke på min ryg. ja jeg var faktisk komemt så langt at jeg snakkede med lene om de ville kunne hjælpe mig med at finde en evt køber til min dejlige pige, så jeg var ret så nedslået og ked af det da jeg kom op til lene og rene.

lene sagde vi kunne jo se på det, men hun syns nu jeg skulel ta og prøve beauty før jeg tog nogen beslutninger, men jeg måtte så erkende jeg faktisk i de sidste par måneder var blevet bangeg for at skulel sætte mig op på beauty, så jeg ville bare hente hende på folden og så strigle og soignere hende lidt. men efter hun var striglet og stod helt cool og slappede af tænkte jeg så kunen jeg da prøve at lægge en sadel på hende og så trække hene ned på banen så kunen rene jo vise hvad hun havde lært ind til nu.

sikke et chock jeg fik, min hest var så cool og afslappet. hun fulgte mig ligesom i gamle dage før hun kom i tilridning og var helt afslappet. jeg tog mod til mig og satte møjsommeligt foden i stigbøjlen, måtte fumle noget for mine ben rystede så vildt meget. på en eller anden måde kom jeg op og så sad jeg helt musse stille, men shestene nærmest stod og sov, dyyyybe vejtrækninger tænkte jeg dyyyyyybe vejrtrækninger. så hører jeg et elelr andet sted fra rene sige kom du bare frem i skridt istedet for at stå der og sove, og refleks gør jeg som han sige og min hest går roligt frem, jeg kommer lidt til mig selv og opdager jeg skridter på beauty og hun går ROLIGT med mig. puuha den skulle lige fordøjes, men så begynder rene at undervise mig og vi finder en dejlig rytme beauty og jeg. jeg siger jer, fra at ha en kæmpe knude i maven og tåre i øjnene og en hals der var snøret sammen har jeg nu boblende sommerfugle i maven og er ved at græde af glæde.

jeg rider vel beauty i ca 30 min og hun gør alt jeg beder hende om, udntagen når jeg fjumrer lidt i det eller pludselig spænder op, men ikke noget med at panikke eller løbe med mig, så venter hun bare. jeg siger jer jeg var færdig i mit hoved, fuldstændig lykkelig og med det mest fjovede grin nord for tyskland.

da jeg trækker beauty op til strigle pladsen igen må jeg lige sige til lene at hun overhovedet ikek behøver at finde en ny ejer til smukke pigen, hun skal blive hos mig hvor hun hører til.

jeg nusser lidt mere om hende og sætter hende i boks, og min hest er bare SÅ dejlig og vidunderlig og mest af alt ROLIG.

der måtte jeg overgive mig til tårene, de trillede bare ned af kinderne, jeg kunne slet ikke mere. jeg var så lettet og glad jeg slet ikke kunne finde ord, men heldigvis havde lene et varm knus og hun forstod mig.

til slut vil jeg vise jer et par billeder af min dejlige hest, som altid skal være min.

[img:a721a609f6]http://i270.photobucket.com/albums/jj94/CK-Ranch/Super%20Smooth%20Beauty/DSC00968.jpg[/img:a721a609f6]

[img:a721a609f6]http://i270.photobucket.com/albums/jj94/CK-Ranch/Super%20Smooth%20Beauty/DSC00949.jpg[/img:a721a609f6]

[img:a721a609f6]http://i270.photobucket.com/albums/jj94/CK-Ranch/Super%20Smooth%20Beauty/DSC00935.jpg[/img:a721a609f6]

[img:a721a609f6]http://i270.photobucket.com/albums/jj94/CK-Ranch/Super%20Smooth%20Beauty/DSC00962.jpg[/img:a721a609f6]


jeg glæder mig så meget til jeg skal op igen og ride på min dejlige hest, nu kan jeg faktisk slet ikek vente til jeg skal derop igen.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

weee jeg skal ud og ride

Post by Lena »

H.C Andersen, Grimm og "Disney" .......... gå hjem og læg Jer............ Virkelighedens eventyr er meget bedre.............

Hvor ér det skøn læsning....... især det sidste afsnit. Jeg kan sq godt forstå at du var høj som rundetårn.......... det er jo fantastisk!

Tillykke med det fine resultat...........
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

weee jeg skal ud og ride

Post by Stimata Doamna »

Dejligt med en god "slutning" på historien - selvom eventyret jo egentlig først rigtig begynder nu :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

weee jeg skal ud og ride

Post by KatieKat »

Hvor er det fede billeder. Dit smil bliver større og større for hvert billede. De ser jo afslappet og hyggeligt ud. Godt dig og Beauty fandt hinanden igen.

De er vist lidt nogen mirakelmagere oppe på Little Mule. Det er ikke den første historie jeg har hørt om folk der kommer derop med en hest de ikke kan magte eller uden selvtillid som rytter og 1-2-3 står der en rytter med selvtillid og en rolig hest.
Hvorfor ligger Klitmøller så langt væk?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Post Reply