weee jeg skal ud og ride

User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

weee jeg skal ud og ride

Post by gukuvi »

Sikken en dejlig læsning, sidder med lidt tårer i øjnene og en klump i halsen.
Dejligt for dig at det går så fint.

VH Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

weee jeg skal ud og ride

Post by Jasper »

Jeg elsker den slags historier, de giver håb :jeanie:

tillykke
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
CJ

weee jeg skal ud og ride

Post by CJ »

hej alle

hvor er i søde, men jeg kan love jer for at inde jeg skulel op på beauty var ejg bestemt ikke glad eller stolt, jeg var for at sige det på jydsk, hammer pisse bange.

hvad der har gjort mig bange er jeg faktisk ikke sikker på for beauty har aldrig smidt mig af eller gjort et bevidst forsøg på at smide mig af.

men på en eller anden måde er jeg gået fra at se håb til at være bange og ængstelig. og det var først da jeg snakkede med lene om det at det gik op for mig hvor meget det fyldte inden i mig.

heldigvis er lene en meget klog kvinde og hun tog det stille og roligt og presede mig ikke, men sagde det må vi jo så se på.


når jeg sidder og læser min tråd om beauty fra føl til nu, og denne kan jeg se jeg holder ekstremt meget af min hest, men jeg faktisk ikke anede mine levende råd. og jeg havde svært ved at acceptere at jeg var ude et ted hvor jeg ikke vidste hvad jeg skulle gøre.

jeg har hele mit liv før biluheldet hjulpet andre med deres "problem heste" men da jeg selv pludselig stod med nervøsitetetn er jeg glad for jeg havde kloge folk omkring mig så jeg fik den hjælp jeg skulle bruge for at finde min hest igen.

mit råd til alle ud fra hele denne oplevelse er vær aldrig for stolt eller stædig til at få kvalificeret hjælp.
find en træner der gør dig tryg, både i omgangen med din hest , men som du også føler dig tryg ved at turde indrømme de ting der nager dig inderst inde.

det at jeg havde været så heldig at møde rene og lene fra littlemule, var en stor og god potion held, og jeg er glad for at lene og rene kunen se mere end jeg kunne med beauty, for jeg var klar til at opgive, men det var så svært pga jeg elsker hende så højt.

men pga kyndig hjælp og tålmodighed er hun stadig min dejlige hest.

Nu kommer det rigtige arbejde så: jeg skal lære at ride beauty.

REne kan jo sagtens ride hende, mens jeg spænder stadig op lidt ind i mellem og har en del fejl som gør jeg blir usikker, så nu står den på undervisning og træning, masser af begge dele. For goddt nok har jeg været oppe på min hest i skridt, men for at jeg ikek igen skal ende med en klump i halsen og knude i maven, så skal jeg ha lært at ride min hest.

så jeg vil bruge tråden helt frem til okt hvor det er planen jeg skal ha beauty hjem til mig og vi fortsætter undervisningen her hjemme, hvis det er ok med jer andre.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

weee jeg skal ud og ride

Post by KatieKat »

[quote:02ccf45e99]så jeg vil bruge tråden helt frem til okt hvor det er planen jeg skal ha beauty hjem til mig og vi fortsætter undervisningen her hjemme, hvis det er ok med jer andre. [/quote:02ccf45e99]
Det er helt ok. Jeg glæder mig i hvert fald til at læse mere om jeres fremskridt.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
CJ

weee jeg skal ud og ride

Post by CJ »

tænkte jeg lige ville komme med en lille opdatering.

Beauty er blevet en helt anden hest end den jeg sendte op til Littlemule.

jeg har fået en dejlig rolig og pragtfuld hest iforhold til den frustrerede hest jeg sendte op til dem sidste år i dec.

Det har gjort jeg har valgt at lade Beauty blive på littlemule til efter folingen og så tar jeg op og får undervisning hver 14. dag. og jeg kan love jer for det går fremad.

Beauty er nu blevet så rolig og lydhør jeg kan ride hende i skridt og jog og trav, og hun er selvgående men ikke en hest der farer frem, her i weekenden måtte jeg sågar drive på hende i joggen for at hun ikek faldt ned i skridt.

vi har både været på strand, i skov og redet langs med vejene og hun er bare så cool og nem at ha med at gøre.

hun kan stadig være lidt en bisse med sine egne ideer men nu er de til at håndtere.

til sammenligning har jeg lidt billeder til jer fra inden hun kom op til rene:

[img:264d14f1ac]http://i270.photobucket.com/albums/jj94/CK-Ranch/Super%20Smooth%20Beauty/IMG_3608.jpg[/img:264d14f1ac]

Her er første gang jeg rider hende efter hun kom hjem fra tyskland fra tilridning, jeg siger jer det er ubehageligt at sidde der, jeg følte hun ville eksplodere hvoert øjeblik og man kunen slet ikek arbejde med hende, rørte man tøjler eller ben fløj hun frem og jeg må indrømme jeg aldrig har været så nervøs for at sidde på en hest før i hele mit liv.

nu til de rare billeder, de er taget her i sommerferien da vi var på ridelejr og man kan tydeligt se en forskel, vi har lagt hende i stangbid pga hun fandt mere ro i sin mund da vi skiftede til stang, det er dog ikek fast stang. samt at man kan se vi nu kan arbejde med hende og få ryggen op og hun er lydhør for hjælperne.

[img:264d14f1ac]http://i270.photobucket.com/albums/jj94/CK-Ranch/Ridelejr%20ved%20Little%20Mule/tirs_0016.jpg[/img:264d14f1ac]

[img:264d14f1ac]http://i270.photobucket.com/albums/jj94/CK-Ranch/Ridelejr%20ved%20Little%20Mule/tors_beauty_0005.jpg[/img:264d14f1ac]


den opmærksomme vil også se vi har fået ny sadel, den er lavet efter mål af beautys ryg så jeg VED den passer hende.

og her til sidst vil jeg bare vise min dejlige hest som jeg elsker meget højt

[img:264d14f1ac]http://i270.photobucket.com/albums/jj94/CK-Ranch/Ridelejr%20ved%20Little%20Mule/fre_0027.jpg[/img:264d14f1ac]

[img:264d14f1ac]http://i270.photobucket.com/albums/jj94/CK-Ranch/Ridelejr%20ved%20Little%20Mule/fre_0077.jpg[/img:264d14f1ac]
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

weee jeg skal ud og ride

Post by Zanne »

Det nederste billede beviser godt nok, at I bare slet slet ikke kan lide hinanden.

Dejlige billeder og superskøn historie om et positivt forløb.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
aribeth

weee jeg skal ud og ride

Post by aribeth »

det er dejligt at læse at I er så glade og at det går fremad :-)


Katrine
Post Reply