hvad koster foder

Post Reply
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

hvad koster foder

Post by HHansen »

hvis man nu skal købe foder - noget godt efter eget valg - og hø til en hest....

Hvad koster det så ca pr måned?

Jer der fodrer selv, kom lige op med nogle priser!!!

Tak :askepot: heidio
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

hvad koster foder

Post by Tigerbaby »

Det kommer jo rigtig meget an på hvad du vil fodre med...

Jeg bruger betfor, wrap og vitaminer. Wrap koster mig 300 om måneden.

Betfor æder hun et kilo af om dagen, det koster vist ca 115-120 kr for 20 kg.

Salvimin grøn kan jeg ikke lige huske hvad koster, men det kan man sikkert se et sted på nettet.

Som regel kan du se foderanvisninger og priser på produkterne hvis du googler dem, så kan du sikkert få et nogenlunde overblik over hvad det vil koste dig om mdr. Jeg har ihvertfald opdaget at det ikke kan betale sig for mig at give andet end betfor, når det er så lidt mad hun skal have udover sit wrap. Og hun er egentlig lidt chubby for tiden, så er måske nødt til at skære lidt i betforen.
Lone

hvad koster foder

Post by Lone »

Jeg bruger 400 kr på wrap, og 800 kr på Kraüter Müsli og 150 kr på Lucerne og 150 kr på Betfor - til en ung hest på 4,5 år og 179 i stg. med et føl der patter i ny og næ - altså fodrer jeg hende for ca 1500 kr. - Dertil har vi gratis frøgræs som hun æder ganske meget af - ca 7-8 kg og gratis halm ( med i bokspris) - osse ca 7-8 kg til strøelse og lidt spisning - det udgør ca 500 kr tror jeg.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

hvad koster foder

Post by Lone Beck »

Jeg tror jeg kan fodre tre heste for dét Lone bruger på sin kæmpe :lol:

Jeg fodrer med hø, havre, roepiller, grønpiller og premium vitamin/mineral (+ lidt tilskudsmüsli som drys på roepillerne) og bruger vist ca. 500 kr. pr. hest pr. måned.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
tine-lykke
Posts: 70
Joined: Thu 28. Feb 2008 15:04

hvad koster foder

Post by tine-lykke »

Jeg fodrer mine heste sådan:

Frodo: 9 mdr. gammel shetterplag, Freizeit fra Marstall

Lukas: 9 år gammel shetterplag, Freizeit fra Marstall

Milano: 19 år gammel, kat. 1, ifol (termin om 24 dage), Freizeit og Zucht fra Marstall. Kommer tilbage på seniorfoder efter fravænning af føl.

Chancellor: 15 år, DV, 180 i stg., svær at fodre på, senior fra Marstall

Desuden får de alle urtetilskud+ fri wrap

Jeg tror at de tilsammen spiser for 1000 kr. om måneden (uden wrap), hvoraf det meste hældes i Chancellor
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

hvad koster foder

Post by Tigerbaby »

Jeg er iøvrigt lige gået over til at blande betforen med noget musli, men fordi jeg så ikke giver yderligere vitaminer (er i muslien) og heller ikke lucerne (som jeg glemte i første indlæg), så bliver det sikkert ca det samme.

Bruger en sæk betfor og en sæk musli om mdr, det er ca 350 og så wrap ca 350, plus frøgræs og halm som er med i opstaldningen til 700.

Dvs ca 1400 kr om mdr alt i alt, for en 1'er ponyblanding på 3 år.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

hvad koster foder

Post by Stimata Doamna »

Velkommen til tine-lykke :-)

Rart at høre, at Milano stadig er i form.

Alfa får hø/wrap og havre fra staldejer, så det kan jeg dårligt værdisætte.

Desuden fodrer jeg selv vitaminer/mineraler (Force fra Marstall), et specielt produkt til problemhove (Fortissimo fra Marstall) samt müsli (Optimal fra Marstall), fordi jeg bilder mig ind, at det er godt for hesten med noget lækkert - havre er så kedeligt??

Vitaminer/mineraler og müsli koster vel omkring en halv hund om måneden (altså kroner - ikke euroer). Måske lidt mere efter at jeg har tilføjet Fortissimo til menukortet.

Sjovt nok hed Alfas far Fortissimo... :ehh:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply