Aloe Vera til sur stråle?

User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Aloe Vera til sur stråle?

Post by Godzilla »

Blåsten er mit foretrukne middel. Det er giftigt men effektivt.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Aloe Vera til sur stråle?

Post by Godzilla »

Ah, jeg har lige fået fri fra arbejde i dag, så jeg vil gøre noget ved Daisy og Nikos' stråler i dag. De er ikke pæne.

Jeg må hellere beskære begge, og komme tjære på strålerne efter vask og tørring.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Aloe Vera til sur stråle?

Post by HeidiO »

[quote:79729f3e43]Nu blir jeg sgu helt påståelig og stædig Ond - og så er jeg sgu irriterende at være inden i Ehj

Man har da altid brugt tjære ved sur stråle - og blåsten - som virkelig er giftigt, iøvrigt!

Grrr - Ond

Jeg må hellere begynde at gøre rent ......

[/quote:79729f3e43]


Sonny og Vumse havde jo en tur med sur stråle for nogle måneder siden. Smeden anbefalede tjære, så det brugte jeg på Sonny som ikke var så hårdt angrebet som Vumse.

På Vumse har jeg skiftet mellem tjære og et eller andet sur-stråle-produkt fra blue horse.

Sonnys sure stråle er væk nu, og Vumses er i stærk bedring, så jeg bruger tjære igen en anden gang. Det virkede fint og er noget billigere end alle de andre fancy produkter man kan få.
Heidi
aribeth

Aloe Vera til sur stråle?

Post by aribeth »

Jamen det du skriver er jo rigtig nok Lone... men jeg har bare altid fået at vide at ved træværk for eksempel er det vigtigt at der ikke er decideret råd i træet før man påfører det tjære, netop fordi man så indkapsler råddet... ?!

I øvrigt er det også tidligere smed der har fortalt mig det med tjæren, at man ikke må påføre det på direkte sur stråle, hoven skal renses ud først og det sørte væv skal skæres væk og så kan man påføre det. Jeg aner det ikke.... jeg har aldrig gjort noget ved det når mine har haft tendens til sur stråle... jeg har sørget for tørt underlag og så er det gået i sig selv, eller det er i hvert fald aldrig brudt ud.


Katrine
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Aloe Vera til sur stråle?

Post by sinesmølf »

æv jeg har også fået et problem med sur stråle.

faltisk er det den værste omgang sur stråle jeg overhovdet har set.
Jeg tør ikke bruge de effiktive, men temlig giftige produkter, pga babyer og amning.
Men hvad fanden skal jeg gøre ved det? Vasker hovene i sæbespåner og tørre dem. Bruge eddike? Kan man gøre det modsatte at LoneB og sætte hesten i tørrebad?
jeg kan nok ikke sætte min lid til den anden rytter, vil behandle med det giftige, når nu hovene er kommet i den tilstand (men det skal da forsøges)

nogen gode forslag???
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
Lone

Aloe Vera til sur stråle?

Post by Lone »

Du kan da godt bruge tjære og blåsten - du kan da tage handsker på.
Apoteket har nogen, der ikke er gennmtrængelige for væsker.

Spåner er det mest effektive mod sur stråle
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Aloe Vera til sur stråle?

Post by Lena »

Jeg synes det største problem er at handskerne er for korte.......... der suser altid væske ind ved håndledet........... Så hvis du begiver dig ud i det - så sørg for at få nogen som går langt op af armen........
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Aloe Vera til sur stråle?

Post by sinesmølf »

jeg er ikke meget for at røre ved det giftige stas. Jeg tror også at strålen er så ringe at jeg ikke kan få blåstenen til at side fast.
jeg håber godt nok jeg kan få den anden rytter til at behandle.

der er ikke mulighed for spåner
øv hvor er det noget skod, hun har så ringe fødder :tommelned:
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Aloe Vera til sur stråle?

Post by MinnaN »

Har i haft fat i smed og dyrlæge? Hvis hendes fødder er så ringe, så skal der jo gøres noget professionelt ved det. Smeden kan skære alt det døde væk og dr. dyr kan jo komme med et godt antisurehovemiddel.

Sæbespåner helt ind i krogene, tørt underlag (spåner er allerbedst) og tørre hove så vidt muligt.
Det sidste kan godt blive ganske problematisk.

Prinsekamelen har problemer med sine hove pga mudder. Guf for muk, dermofytter og sure hove.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Aloe Vera til sur stråle?

Post by Camilla... »

Det bedste mod stang sure fødder er helt klart at få smeden ud og skære det værste fri. Derefter behandles med Trushbuster. Det er fandens giftig, farver som en gal og koster en halv bondegård for en lille bitte flaske. Denne lille flaske er dog temmelig drøj i brug og da det er flydende kommer det ganske af sig selv ned i alle revner og hjørner og klæber sig fast uden brug af irriterende vat som ikke gider sidde fast alligevel. Trushbuster kan købes i velassoriteret rideudstyrs forretninger. Men kun nogle steder.

Tjære er no-go såfremt de sure fødder bare er lidt mere end en lille smule angrebet. De virker fantastisk som forebyggende og lidt overfladiske sure tæer, men ellers kan det gøre det værre.
Og til Lone, her kommer så den forklaring jeg fik dengang jeg fik skideballe over at bruge det. Tjæren siver ikke rigtig "ned" i råddet men overfladebehandler kun. Derudover virker det glimrende til at holde fugt ude, men desværre også så hoven og dermed råd kan tørre ud. Så dermed bliver overfladen behandlet men det underliggende dårlige lag har alle muligheder for at bevæge sig videre ned i strålen. Så ingen tjære såfremt alt råd ikke er fjernet først.

Camilla - Med en hest der nærmest havde kronisk sur stråle og levede med noget nær split-baller efter et meget hårdt angreb.
Post Reply