Aloe Vera til sur stråle?

Lone

Aloe Vera til sur stråle?

Post by Lone »

Artig har ikke sur stråle, men dybe revner i tre stråler, som smeden siger, kunne udvikle sig.
Han siger at man kan bruge Aloe Vera First til problemet - så det kan tørre ud nedefra - og hele.
Har I prøvet det?

Sidst jeg traf en sur stråle er så længe siden at jeg brugte blåsten - så det må være i forrige århundrede?
aribeth

Aloe Vera til sur stråle?

Post by aribeth »

Aloe vera? til udtørring?

Aloe vera kan vel i princippet "kun" være med til at hele sår?!?

Jeg har aldrig fattet alle de der vidunderegenskaber den plante har må jeg indrømme...

Katrine
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Aloe Vera til sur stråle?

Post by 99E »

Mnæhh, det kender jeg ikke noget til.
Men jeg kunne godt finde på, forebyggende, at smøre med Brogaardens AntiSvamp Hovolie og/eller vaske i Virkon S.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

Aloe Vera til sur stråle?

Post by aribeth »

jeg ville putte noget blåsten på/i hullerne eller også ville jeg nok ikke gøre noget... jeg må indrømme at mine også har de der revner med sort rundt om her i de våde måneder. Min smed siger det ikke betyder noget særligt og jeg gør ikke noget ved det andet end jeg renser dem når jeg skal ride og bagefter.

Katrine
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Aloe Vera til sur stråle?

Post by Godzilla »

Baby har haft nogle revner.

En dyb en sidste vinter. Den rensede jeg ved at lave en opløsning af vand og klorin, og så sprøjtede jeg det ned i revnen med en engangssprøjte, efter at have renset og børstet hoven. Det hjalp hurtigt.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Aloe Vera til sur stråle?

Post by Lena »

Engangssprøjte............? Selvfølgelig......... en ordentlig basse......... TAK, det skal prøves..........

Jeg vasker hans hove i det før omtalte Blå Biotex, som skulle være godt for så meget og så må jeg indrømme at jeg bruger blåsten......... Har prøvet......... såååk....... jeg ved ikke hvor meget, men der er åbenbart kun tørt miljø eller blåsten der kan gøre det........... og tørt miljø kan jeg ikke levere.........
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Aloe Vera til sur stråle?

Post by Godzilla »

Blåsten er noget giftigt stads, men det er effektivt!

[quote:6a67eeadc8]........ en ordentlig basse........[/quote:6a67eeadc8]

Ja, den største man kan få.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Aloe Vera til sur stråle?

Post by Lena »

Det er vel dét nogen kalder en "hestesprøjte"........... *GG*
Lone

Aloe Vera til sur stråle?

Post by Lone »

Tak for alle svarene.

Jeg gentager lige mit spørgsmål:

[quote:03fa223a3b]Han siger at man kan bruge Aloe Vera First til problemet - så det kan tørre ud nedefra - og hele.
Har I prøvet det?[/quote:03fa223a3b]

Jeg udleder af jeres svar, at det har I ikke prøvet...?

Jeg har noget sort stads jeg plejer at bruge - det bruger jeg bare - når jeg husker det.
Jeg plejer heller ikke at tage de der revner så tungt -

Ellers skulle jeg måske prøve at stoppe et par grene fra min sindssygt voksend aloe vera planter op i hendes hove?
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Aloe Vera til sur stråle?

Post by Lena »

Nej, jeg har jo så ikke prøvet aloevera.............. Det sorte stads, er det noget tjærebaseret stads?
Post Reply