Hvordan rider man piruetter?

User avatar
Stutteri Highmoor
Posts: 211
Joined: Mon 22. Oct 2007 20:59

Hvordan rider man piruetter?

Post by Stutteri Highmoor »

Tillykke-Tillykke :katiekat:, jeg tror, jeg ved hvilken hest der er tale om. Har set billeder af ham, han ser bare så fin ud.

Fra LA2 til LA5 hedder det bagpartsvending og foregår i skridt, hvor der lægges vægt på bagbens aktivitet - stilling - energi og korrekt størrelse.
Fra LA6 til MB3 hedder det skridt pirouette, hvor der lægges vægt på bagbens aktivitet - centrering og samling.
Fra MA1 forlanges der første gang en ½ pirouette i galop, hvor der lægges vægt på:samling -antrukken indvendig bagben - fremadsøgning - stilling - antal spring - balance og holdning.

Så galoppirouetterne liggge nok lidt ud i fremtiden ham endnu. Men jeg kan heller ikke rigtig læse mig til, om du spørger til skridt pirouetten eller galop pirouetten.

Anyway, hvor fedt I endelig fandt en dejlig dreng mere :mikkel:

Hilsen Belinda
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hvordan rider man piruetter?

Post by annetteB »

Ja vi er osse vildt glade for ham!!
(og kan dårligt VENTE med at få ham hjem!! Han er bare så SMUK...foruden velopdragen!)

Da vi så ham under rytter inden køb udførte han pæne og flydende galoppiruetter, så en eller anden har lært ham at lave dem på et tidspunkt - og de skulle jo nødig gå i glemmebogen!
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Stutteri Highmoor
Posts: 211
Joined: Mon 22. Oct 2007 20:59

Hvordan rider man piruetter?

Post by Stutteri Highmoor »

Ihh, det lyder jo som et scup køb, wow.
Det bliver spændende at følge jer, nu kan hun da få redet røven ud af bukserne :lol:

Hvis din datter ikke er vant til at ride LA/M øvelserne, kan det være en god ide, at få en prof. til at ride den med regelmæssige mellemrum, for at vedligeholde og forfine øvelserne. Så bliver det meget lettere for hende, at lære det selv.
Bare et velment foreslag!

Endnu engang tillykke med ham :sanne:
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hvordan rider man piruetter?

Post by annetteB »

[quote:3cdc13c89d]Hvis din datter ikke er vant til at ride LA/M øvelserne, kan det være en god ide, at få en prof. til at ride den med regelmæssige mellemrum, for at vedligeholde og forfine øvelserne. Så bliver det meget lettere for hende, at lære det selv.
Bare et velment foreslag! [/quote:3cdc13c89d]

Lyder som en fremragende ide.
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
viben1

Hvordan rider man piruetter?

Post by viben1 »

[quote:7029e2a17c="atengstedt"]Min datter (og måske har jeg osse en fået lille smule af den)har lige fået en ny hest. Han går alle øvelser til LA og virker i det hele taget som en sød og fornuftig og velredet hest.

Men han kræver dog at få de korrekte hjælpere for at udføre øvelserne, og det er lige dér det kan knibe ind i mellem - for hvordan rider man egentlig piruetter??

Før i tiden red man bagpartsvendinger. Og da før i tiden var slut var jeg holdt op med at ride dressur som sådan - så jeg har aldrig lært det.

Kære dressurstrigler: Hvordan beder man en hest om en piruette?[/quote:7029e2a17c]

Man skal passe på at man ikke får lavet skade på hesten, ved at ride den forkert, så mit råd, lær det først selv, f.eks på en rideskole, så kan det ikke gå helt galt, med mindre ridelæreren fortæller dig at du aldrig lærer det :ehj: Nogle er egnet andre er ikke.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hvordan rider man piruetter?

Post by annetteB »

[quote:936d97dfc1]Man skal passe på at man ikke får lavet skade på hesten, ved at ride den forkert,[/quote:936d97dfc1]

Dét er korrekt.
Siden Cooper er blevet 13 år uden nogensinde at have fået riderelaterede skader går jeg imidlertid ud fra at min grundridning er ok.
:linski:

Jeg rider generelt ikke den højere skoleridning, så jeg tvivler på at jeg SELV skal ride hverken trav- eller galop piruetter - men derfor var det jo alligevel meget rart at vide hvordan man gør?
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
viben1

Hvordan rider man piruetter?

Post by viben1 »

Müseler: Ridelære. Det er en god bog.
Der finder man både trav og galop piruetter, i halve og hele piruetter.
Lone

Hvordan rider man piruetter?

Post by Lone »

Hvornår skal vi se nogle bedler af den hest?

(jeg fandt nogle på Hn... :loneb: )
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Hvordan rider man piruetter?

Post by HeidiO »

[quote:9554d3e3bd](jeg fandt nogle på Hn... heks[/quote:9554d3e3bd]

Hit med et link - jeg er også frygtelig nysgerrig og glæder mig til at se det nye ridedyr :slik:
Heidi
Lone

Hvordan rider man piruetter?

Post by Lone »

Vi må vel vente pænt på, at Annette synes vi skal se den?!
Post Reply