Ny lov om Hovpleje - skrevet af den gamle smed

Post Reply
Jeanie

Ny lov om Hovpleje - skrevet af den gamle smed

Post by Jeanie »

Jeg har hørt at der er en ny lov på vej,der siger at man skal være faglært for at kunne få lov til at sko eller beskære anden mands hest.



Så er det jeg godt kunne tænke mig at vide hvordan at det vil virke ,og hvordan at det skal kunne lade sig gøre.

Jeg mener selv med en overgangs periode er det vanskeligt at få uddannet nok smede,og hvem siger at dem der allerede er der vil tage flere i lære,eler antage svende??

Det er ikke let for et lille firma at påtage sig det ansvar ,med alle de love og regler der bliver smidt ned over hovedet på de selvstændige.

Men der er måske en plan om at det efter et stykke tid kun er de multinationale der skal have lov til at tage sig af skoning af heste,da de er de eneste der har råd til at lade nye folk uddanne. Kan i forestille jer et firma navn som Mac Hovpleje??



Med det antal af reg. smede der er idag,vil det da være fuldstændigt umuligt at komme op på noget der bare ligner et antal som kan klare antallet af heste i Danmark, når den lov træder ikraft,hvis da ikke hesteejerne får det stoppet,de er de eneste der kan gøre det.



Hvad galt er der i at en smed som har et arbejde,ved siden af tjener lidt håndører på at sko de heste som alle de reg. smede har sagt at de ikke kan nå,da de ikke teger flere kunder ind.

Denne person kan jo udmærket både være reg. ved told og skat,samt have en forsikring,som i mange tilfælde er bedre end den som de reg. har.

Jeg mener at hos den lille mand skal der ikke først erlægges et beløb for at smedenes ankenævn overhovedet gider rejse sig fra deres godt betalte stole.

Det er privat forsikring der her er tale om,og ikke en monopoliseret fra en mesterforening.



Og hvad med priserne,hvem tror l der sætter dem hvis at en sådan sindsyg lov får lov til at blive gennemført??

Neeej,smedene vil da aldriiig kunne finde på at sætte priserne op,og udnytte den situation,nej,nej,Er der stadig nogen der tror på julemanden???



Og hvad med de stakkels heste,de vil sgu ikke blive beskåret eller skoet,der vil ikke være nogen til det,der er ikke nok.



Nå jo så kan vi jo bare benytte den frie rokkering af arbejdskraften inden for det dejlige EU.

Så skal i nok vænne jer til at skulle til at tale Polsk eller Serbro krotisk til jeres (smed)

Hvem siger at disse smede overhovedet har en uddannelse som den Danske??

Jeg mener at hvis vi ser på det land jeg bor i Australien,her er 75% af alle der kommer fra Indien Læger,det siger de ihvertfald,jeg kunne aldrig drømme om at bruge en sådan medicinmand.

Jeg har ikke noget imod fremmed arbejdere,jeg er jo selv en,men jeg tjener mine egne penge.



Jeg tror at det er på tide at jer som hesteejere nu ser at få organiseret en eller anden form for underskrift indsamling og virkelig demonstrere imod det som der er gang i.

Jeg har hørt at der på dyrskuerne i år vil være stande med oplysninger om hvordan situationen vil være hvis at denne lov får lov til at træde ikraft,jeg tror ikke at det er hvad den danske hesteejer har i tankerne.

Prøv at gør noget igennem den lokale rideklub,snak med dyrlægerne,de kan da for pokker ikke være blinde for dette enorme problem som der vil opstå.

Hånden på hjertet har der virkeligt været så mange problemer med dem som ikke er faglærte eller dem som ikke ønsker at være reg.

Der er mange faglærte smede som absolut ikke ønsker at være i stue med dem fra den største mesterforening,og hvad så,de er da lige så dygtige som dem der er reg.

Og ja der er da mange som ikke har et stykke papir på at de kan sko en hest,men er det ikke op til den enkelte hesteejer at sætte sig ind i hvordan at arbejdet skal se ud,hvis at der er udført korrekt??

Jeg tror at den fornuftige og omsorgsfulde hesteejer hurtigt ser om vedkomne der ordner deres heste er en person som ved hvad han gør.

Hvis at det er en total uduelig klamhugger,vil han hurtigt være ude i kulden,sådan fungere det jo allerde.



Så derfor vil jeg opfordre jeg til at gøre noget ,og gøre det hurtigt,der er ikke tid til at snedriverne først skal smelte,så er det forsent Herman.

Så hænger i på den,og det kan da ikke være meningen med at have en hest,at man efter den 1 januar 2007 skal gøre sig medskyldig i en kriminel handling,fordi man ikke kan finde en smed som er reg.og derfor bruger ham man nu har brugt i de sidste 10 år.

Hvad er det for noget pjat???

Fortæl den flok idioter som sidder på Christiansborg at det finder l jer ikke i,og da det er jer der betaler deres løn og altså er deres arbejdsgiver skal der ikke laves noget som har så stor en negativ effekt på levende væsner,mon ikke hellere de skulle se på burhønsenes levevilkår???



GØR NOGET FOR JERES HESTES SKYLD.



Jeg håber ikke at der er nogen der vil opfatte dette som negativ,men det er en konstatering,at det der er ved at ske er til mere skade end gavn.



Venlig hilsen fra en noget oprevet smed i Australien



Den Gamle Smed NSW
Post Reply