for/imod chipning af din mule

User avatar
Fellpony
Posts: 371
Joined: Sun 24. Sep 2006 19:51

for/imod chipning af din mule

Post by Fellpony »

Da jeg ved en fejl registrerede mine,fik jeg en regning på 1500+ en "afgift" på 500 kr..Da jeg registrerede stod der ikke at man ikke skulle tilmelde sine chippede heste,Så de blev ameldt igen.
Det var alligevel 4 chipmærkninger jeg kunne få for de penge.
**En rigtig pony er en Fellpony**

http://www.fellpony.eu
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

for/imod chipning af din mule

Post by annetteB »

[quote:525adf1a0f]Rent faktisk kan jeg slet ikke forstå hvad al palaveret var omkring registrering af husdyrholdet og foderhygiejneforordringen. Det er så få hesteejere (hvis der overhovedet er nogen) der fodrer med de såkaldte "forblandinger og tilsætningsstoffer i ren form" som er de "problematiske" foderstoffer i forbindelse med husdyr der bruges til konsum. [/quote:525adf1a0f]

Enig IGEN-IGEN.
:lol:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Jeanie

for/imod chipning af din mule

Post by Jeanie »

Her bliver og er de chippet en af en kant !! Ellers kan jeg godt vinke farvel til min sport, sådan er det bare !!

Syntes det er fint nok med en chip, det kunne jo være en hjælp, ved evt. tyveri af hesten eller i andre luskede tilfælde.
Jeanie

for/imod chipning af din mule

Post by Jeanie »

- Og glemte lige at sige, at ingen af mine går til konsum, men ved evt. aflivning, sker dette i stalden, eller der hvor hesten befinder sig !!
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

for/imod chipning af din mule

Post by Jillow »

ganske korrekt hvad Fellpony skriver i hendes første indlæg, dog skal der lige tilføjes har du haft med heste at gøre i en proff. stald i 6 mdr. behøves du ikke tage det kursus på 8 timer ( er det vist).

Fik på et tidspunkt et brev (her i for sommeren) om at jeg kunne få et "lyn" kursus i at give min egen hest medicin, dog var dem der havde chippet heste undtaget. Jeg skal aldels ikke stikke i nogen heller ikke i dyr. har prøvet at lægge et drop i min egen hånd engang da jeg var under uddannelse, det gør jeg ikke igen og slet ikke stikke med en kanyle.. :doed: :doed:

Jillow
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
Smeden

for/imod chipning af din mule

Post by Smeden »

Jeg kunne ikke drømme om at lade nogen af mine dyr blive chippet.
Hvorfor kan man ikke bare F.eks øre tatoverer dem,som man brugte på hunde og katte før????

Det er helt andre aspekter i historien om chipping end den som vi får at vide.
Ja det er lettere at finde dem hvis at de bliver væk,eller bliver stjålet.
Er det igrunden et så stort problem??
Ja jeg ved at det bliver lov i EU,men hvis at jeg boede i Danmark,var jeg en af dem som ville bryde loven,koste hvad det vil.
Her i NSW et det lov påbudt at ens hund skal være chippet,vi har to. Den ene er chippet,det var han da vi fik ham,den anden er ikke og jeg resikerer en bøde på 5ooo,- Au dollars det er cirka 23,ooo,- danske kr.
Men ved i hvad,jeg er flinterne ligeglad,hvis at de fortæller mig at den skal chippes,flytter jeg til en anden stat,hvor det endnu ikke er påbudt.

For 12 år siden var der en kendt journalist og god taler som sagde at bare vent,de vil starte med at tvinge os til at chippe vores kæledyr,så vil de begynde med de senile gamle og børn.
Så er de lettere at finde når de bliver væk,eller bliver kidnapppet.
Goddag mand økseskaft.
Det næste bliver ,og tro mig,det er planen,at vi ALLE skal chippes.
Det er lettere at alle vores personlige detaljer er i en lille chip,i vores håndled.
Så svinger vi bare hånden over skaneren i supermarkedt,og vupti er pengen ude af vores bankkonto,og der er betalt for varen.
Nemt og enkelt ikke.???

Men vi skal IKKE glemme at det er ikke hvad der kommer UD fra chippen,men det hvad der bliver puttet IND i den.

Der er chips idag hvorde kan manipulerer med den menneskelige hjerne,og skabe en situation som den sindsyge videnskab nu mener at kunne bruge til et eller andet vanvittigt.

Det er det samme system som IBM prøvede at lave til Hitler da han ønskede at kontrolererden menneskelige race,er det det vi ønsker???

Se denne web adr.

www.wethepeoplewillnotbechipped.com

Ude i venstre side er der en historie der hedder Cancer and Verichip
Læs den og se hvad det er.
Der er masser af andre artikler,læs dem hvis at I tør,og forstår engelsk.

Der er også en artikel hvor der på et kursus blev vist hvor let at det er hacke sig en på en chip.

Jeg ved at det ikke er alle der kan læse og forstå det,men vis det til nogen som kan,og vågn op.

Hilsen Smeden NSW
lisbethdue
Posts: 374
Joined: Wed 5. Mar 2008 21:53

for/imod chipning af din mule

Post by lisbethdue »

Jeg har også chippet min pga medicin. Jeg gad ikke bruge min tid på et medicinhåndterings-kursus, når hesten stod og skulle bruge medicinen her-og-nu...

/Lisbeth
/Lisbeth

-----------------------------------------
Klog, klogere, klogest!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

for/imod chipning af din mule

Post by Lena »

[quote:e5d2d5898d="smukke-ped"]Jeg havde ellers tænkt han måske skulle være løvemad i ZOO når han skulle herfra.....det blir han så ikke...[/quote:e5d2d5898d]

Det var ellers en smuk tanke.............
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

for/imod chipning af din mule

Post by jytteh »

mine bliver først chippet den dag det blliver TVANG, jeg har fået en chippet p.g.a. medicin og det var nok :( den var enda bedøvet og skulle ikke kunne mærke noget, desværre ser det ud til at denne tvang kommer i 2009 :(
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
Smeden

for/imod chipning af din mule

Post by Smeden »

Chipping er kun en ekstra form for kontrol,og intet andet.
Det er sgu da ikke noget som vores kæledyr har glæde af.
Bekæmp den slags med al magt.
Lad IKKE Big Brother tage kontrol af hverken mennesker eller dyr.

Vi skal jo heller ikke glemme at i FN,s foremålsparagraf er et af hoved
målene at ikke kun at få en chippet verdens befolkning,men også at få den nuværende verdens befolkning som er på cirka 6 billioner,reduceret med 8o% ,så den kommer ned på 1 billion.

Dette er IKKE en joke,men den skinbarlige sandhed.
Det ligger enhver frit for at undersøge det selv,og I vil komme til samme resultat som jeg har fundet.

For at afslutte dette og for ikke at komme for langt væk fra den oprindelige tråd,kan jeg også fortælle at i 2009 vil der komme en lov på verdens plan som vil forbyde al helsekost og alternativ medicin.

Det skal efter 2oo9 kun være de allerede eksisterende medicinal firmaer som har lov til at lave de pågældene produkter.

Det er jo meget betrykkene for os almindelig dødelige er det ikke???

God appetit og venlig hilsen.

Smeden (Den Gamle Smed NSW )
Post Reply