Jeg kan ikke ride....

User avatar
Stutteri Highmoor
Posts: 211
Joined: Mon 22. Oct 2007 20:59

Jeg kan ikke ride....

Post by Stutteri Highmoor »

Nu er det ikke i første omgang smidighed og styrke der skal trænes men [b:9d594ad69d]stabilitet[/b:9d594ad69d], sådan som jeg forstår diagnosen og symptomerne. Stabiliteten er at betragte som fundamentet til et hus, som man så bygger videre på - så at sige!

Men dette her fyssen helt sikkert styr på, det er jo ham/hende der har lavet holdingsundersøgelse, specifikke muskel og led undersøgelser!

Held og lykke med optræningen!

hilsen Belinda
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Jeg kan ikke ride....

Post by Stimata Doamna »

Jeg ville ride letridning i stedet for at plage mig selv og ikke mindst hesten. Ridning skulle gerne være en fornøjelse for alle involverede parter!

Jeg rider meget letridning pga. 3 diskusprolapser, som gør, at nedsidning ikke altid er behageligt (jeg har godt nok en "sofahest", der passer godt på mig, men alligevel...). Der er intet til hinder for at ride diverse øvelser i letridning, men man skal lige bruge et par forsøg til at lære vægtfordelingen at kende. Derefter kan der rides versader og traversader, så det fløjter, hvis det er det, man vil :-)

Desuden rider jeg meget skridt. Det kan måske dræbe enhver hests skridt, men det er godt for min ryg (blid bevægelse af rygsøjlen) og vi er alligevel pensionerede fra stævneridningen pga. alder (= min), så hvad skal vi egentlig bruge en god "dressurskridt" til??

Op på hesten igen, gør kun det, din krop kan være med til, snak med fyssen - og pas på dig selv!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Kiki
Posts: 73
Joined: Wed 12. Sep 2007 00:34

Jeg kan ikke ride....

Post by Kiki »

Dressur i letridning. Self. kan man det. Havde e underviser der sagde: Det handler ikke om at sidde ned på hesten, men at gøre den så ridelig at man kan....

Så bare i gang, når du så rider mere og mere og har fået rettet ryggen lidt mere. Ja så kommer det stille og roligt.
June giver et godt forslag. Meget lidt i starten og så mere og mere. Men jo man kan godt ride dressur i letridning. Jeg har gort det meget. Altså grunddressuren. Måske det ikke er så nemt og få lavet overtrædninger og den slags i letridning. Men at samle hesten og ride den frem. Det kan du snildt.

Hvis du skal have underviserens hjælp på holdet, ja så cirkler man bare omkring ham og spørger ind. Så hjælper han fint.

Mht. at smørge underviseren, ja så er det desværre ikke ham som skal smøres men ejeren af rideskolen. Underviseren er meget flink at aftale undervisning med. Rider nemlig selv hos ham.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Jeg kan ikke ride....

Post by MinnaN »

Min fys er ikke sådan helt hooked på det med at jeg rider.
Ikke med mindre der er en fys tilknyttet og hun er et helt andet sted på en anden rideskole, som jeg IKKE vil støtte. Fys ja, men ikke rideskolen.

Igår gik Prinsen nok så fint i letridning. Der blev gået til stålet i tempo, tempo overgange, fremadridning, halve parader, bøjninger og fut i fejemøget. Hesten NØD at få tempo på i galop, skridt og trav. I galop øvede vi tempo overgange, fra skridt til galop, fra galop til skridt, fra parade i galop og tilbage igen. Alt i alt en hest der NØD at bruge sig. Til sidst blev han helt vildt overfrisk. :ninie: :elsk:

Fra skridt kunne han drives ind i trav. KUN for sædet alene!!! Det er 100 (mindst) år siden vi kunne det!!! :sanne:

Min lænd er okay i dag. Jeg kan mærke at jeg har brugt den, men ingen smerter som sådan.

Ros fra underviser også. Jeg kan simpelthen flyve!!!
Og ANKY momenter også!! WHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!! :sanne: :sanne: :sanne: :sanne: :jeanie: :jeanie: :jeanie: :jeanie:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Jeg kan ikke ride....

Post by KatieKat »

Hvad er en Anky?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
aribeth

Jeg kan ikke ride....

Post by aribeth »

Jeg har nogle underbukser der står Anky på?

Men jeg tror nok det er en rytter derrefereres til :linski:


Katrine
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Jeg kan ikke ride....

Post by KatieKat »

Ah, ser man det.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Post Reply