Må man linke til andet forum herinde??

User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Må man linke til andet forum herinde??

Post by KatieKat »

Nej hun er bestemt ikke den værste. De har såmen ikke så meget at lade hinanden høre i den tråd. Det var bare lige Jillow der var kvinde for den sætning som gjorde heletråden værd at læse.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Må man linke til andet forum herinde??

Post by Jillow »

[quote:153ef0c3d9]Det var bare lige Jillow der var kvinde for den sætning som gjorde heletråden værd at læse.[/quote:153ef0c3d9] takker af hjertet... :linski:
[quote:153ef0c3d9]
Nej hun er bestemt ikke den værste.[/quote:153ef0c3d9] nææ det er jeg såmændt ikke, og vil skam heller ikke være den sødeste (altid).. Gider bare ikke pivrøve, enten som i selv siger herinde skal man komme med sin mening og gerne begrunde den ellers også må man forvente at man får svar på tiltale, og kan man ikke tåle det så må man jo tie eller undlade at komme på banen (for mig at se) kun for at lave "ballade"..

Jeg står fast ved at jeg intet har imod hverken sadel køb eller de heste der måte bære dem. Dog vil jeg have lov til at udtrykke når jeg ser en hest i dressur ditto rytter at de ikke så særlige "pæne" ud i deres dressur. Og derved kom balladen og derved skulle tråden linkes både her og hisset, dog nok ikke HN det blev nok alligevel for stor en mundfuld.. Og jeg er da mægtig glad for at jeg sgu ikke er den eneste der kunne se der var fejl.. Så dem af jer der skrev noget om videoen må så også være kællinge ryttere som en bruger nok så flot skrev.. :viben: :viben: Vil man ikke nogen kommentare af sine ting/dyr/familie eller hvad det end er man smider på et offentligt fora så syntes jeg man skal overveje hvad man smider hvor!!..

Jillow
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Må man linke til andet forum herinde??

Post by KatieKat »

Du behøver ikke at forsvare dig Jillow, der er ingen der har sagt at du ikke må sige din mening og de fleste har endda givet dig ret.

[quote:fac2d87c15]Og derved kom balladen og derved skulle tråden linkes både her og hisset, dog nok ikke HN det blev nok alligevel for stor en mundfuld.. [/quote:fac2d87c15]
Er det 3 eller 4 gange i løbet af tråden du beder Pilevadgaard om at prøve at spørge på strigler og se hvad svar hun vil få her? Det er da dejligt at se at du værdsætter vores mening så højt.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Må man linke til andet forum herinde??

Post by Jillow »

[quote:98bd7d83be]Det er da dejligt at se at du værdsætter vores mening så højt.[/quote:98bd7d83be] Det gør jeg skam også selv om det koger indimellem herinde.. Jeg er ikke altid enig, men at værdsætte andres meninger er ikke at kimse af.

[quote:98bd7d83be]Er det 3 eller 4 gange i løbet af tråden du beder Pilevadgaard om at prøve at spørge på strigler og se hvad svar hun vil få her? Det er da dejligt at se at du værdsætter vores mening så højt.[/quote:98bd7d83be] ja det gør jeg af en bestemt grund, forsøger man at lægge andre ud på den her måde og er klart bevist om hvad man gør, så bad jeg hende om at få strigler´s mening om videoen.
Den fik hun på sin vis også og her var hendes tonen bla. tak for svar, eller rart der er plads til forskellige meninger..
sikke en holdnings ændring der pludselig skete, fra at være en sur brugere der altid tror hun er jagtet på Vildhesten, og ditto svar der kommer fra hende her på strigler som også omhandlede videoen om dressur kontra Frieser, var der godt nok et univers til forskel da...

Så derfor bad jeg pilevadgaard smide tråden både herinde og på HN.
HN blev det ikke til, men herinde kom den og selvfølgelig kom den også på Hestefolket..
Skal man begynde på den slags som bruger fordi man ser sig sur på en anden bruger eller hvad ved jeg, så syntes jeg man skal holde samme stil, ellers kommer andre hurtigt til at syntes at det er for meget både med det ene og det andet.
Bare det der velment bliver spurgt til om pilevadgaard rider selv, så fare hun op i lys lue.. og her er det jeg stiger af, jeg skal ikke indblandes i det ud over det jeg selv er "skyld i "
Jeg syntes pilevadgaard er en pivrøv, når hun gør den slags + forsøger at få andre med sig både her og hisset...
hendes Frieser er smukke ja, mange har Frieser heste og de kan fremvise deres smukke muler uden alt det der " se mig hør mig" halløj kommer oven i.
Dét kan godt blive for meget af det gode i længden...

Og for det ikke skal misforstås helt og aldels det jeg skriver, så er jeg ikke misundelig på nogen måder på Frieser folket, jeg har nemlig selv jordens bedste mule som jeg altid kan mule/ride/nusse osv. og jeg ønsker mig intet andet end hende (og et føl efter hende)
Jeg skriver det her med fare for at der kommer kog i debatten men det må jeg så tage med.

Jillow
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Må man linke til andet forum herinde??

Post by gukuvi »

Jeg læste noget af tråden og kan ikke forstå, at der skulle blive så meget ståhej ud af, at en bruger sætter sit billede ind af noget meget flot udstyr til nogle tæskelækre heste.

Ligeså snart talen kommer på at ride dressur, så går det som regel op i hat og briller, for det folk vil se i dressuren er jo en hest med bevægelser som DV(nogen af dem)

Nogle af racerne kan ikke det p.gr.a. deres racesærpræg, men det betyder vel ikke, at fordi hestens kryds er lidt anderledes, at den ikke kan rides på bagparten?

Jeg synes det er så synd, hvis man fjerner disse særpræg, blot for at tækkes nogle ryttere der bedst kan lide varmblodsheste.

På AF er der en gangartstråd og igen her er det rytterne der kommer ind med deres meninger, fint nok, men de vil have noget som ikke er til stede hos racen.

Rytterne vil have en araber på 160, med bevæglesr som DV, hvorfor?

Araberen kommer aldrig til OL i dressur heller ikke, hvis den rent faktisk er dygtig nok.Skal den det skal dens kryds ændres og så er noget af racepræget væk.

Jeg foretrækker, at vi bevarer den som en alsidig hest der kan bruges til hvad man vil, på et normalt plan, der hvor de fleste er.

Frieseren er en imponerende hest, som ligeledes kan bruges til forskellige ting, blot må man vel indstille sig på, at det bliver mest for sjov, noget med , se jeg kan godt selvom jeg er stor og har høje benløft.

Og så har den da den fordel, at man kan se det er en frieser, de risikerer ikke, at andre racer pådutter sig dens racebetegnelse, som araberne jo desværre bliver den ene gang efter den anden.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Må man linke til andet forum herinde??

Post by 99E »

JEG gider IKKE have en araber på 160 med bevægelser som en DV.
Hvis jeg skal have en hest på 160 med bevægelser some n DV, køber jeg en... DV. Eller en trakehner, holstener, fuldblodsblanding eller hvad ved jeg. Jeg er sikker på min mor ville elske at se mig på ryggen af en "sports-frederiksborg (dvs. en rød DV).

Men det ER synd at alle racer efterhånden avler "sportsheste á la DV".
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Må man linke til andet forum herinde??

Post by gukuvi »

Og, ja Jillow, du har i dine øjne alletiders hest, vær glad for det, men een ting den ikke har er araberpræg, alene halsen er helt forkert, idet araberens hals altid er smukt buet og med en lang nakke, især når de har fået lidt alder og også bliver redet. :brok:

Det eneste der får folk til at tro på dig er dens farve og din vedholdenhed. :ehj:

Undskyld, men jeg så på det andet forum at du stadigvæk har en araber. :viben:

Gunni.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Må man linke til andet forum herinde??

Post by KatieKat »

Jeg kan ikke se problemet. Du beder Pilevadgård om at spørge på andre fora sådan at hun kan få at vide andre steder at du har ret. Derefter beskylder du hende for at være en pivrøv fordi hun gør hvad du foreslår og beder om andres meninger på andre fora. Er du så også en pivrøv fordi du bad hende sætte videoen herind sådan at vi kunne give dig ret?

[quote:22dea97123]Den fik hun på sin vis også og her var hendes tonen bla. tak for svar, eller rart der er plads til forskellige meninger..
sikke en holdnings ændring der pludselig skete, fra at være en sur brugere der altid tror hun er jagtet på Vildhesten, og ditto svar der kommer fra hende her på strigler som også omhandlede videoen om dressur kontra Frieser, var der godt nok et univers til forskel da... [/quote:22dea97123]
Det er sjovt at du nævner det Jillow, for da jeg læste tråden på vildhesten bed jeg nemlig præcis mærke i det samme. Sjovt nok lagde jeg også mærke til at hun ikke var den eneste der er bruger på begge fora som udviser temmelig forskellig adfærd alt efter hvor de befinder sig.
Som eksembel kan man tage det her citat fra dig Jillow:
[quote:22dea97123]yeps det er netop problemet her i det du skriver. Det hele er snidret sammen i en stor pærevælling uden div. afsnit kommaer mv.[/quote:22dea97123]
Den er da ny..... Jeg har ikke engang tal på hvor mange gange vi herinde har bedt dig om at formulere dig mere tydeligt og eventuelt strø lidt tegnsætning ind for at lette forståelsen og den ene gang efter den anden har vi fået at vide at det ikke burde være nødvendigt for dig at tænke over den slags.... Det er da rart at se at du har fanget vigtigheden og nu giver rådet videre til andre.

[quote:22dea97123]Og for det ikke skal misforstås helt og aldels det jeg skriver, så er jeg ikke misundelig på nogen måder på Frieser folket, jeg har nemlig selv jordens bedste mule som jeg altid kan mule/ride/nusse osv. og jeg ønsker mig intet andet end hende (og et føl efter hende) [/quote:22dea97123]
Bare rolig det tror jeg ikke du kommer ud for her. Det er det ældste, og efter min mening dårligste, argument i bogen. Hvis du ikke er enig med mig, så må det jo nødvendigvis være fordi du er misundelig på mig. Bullshit. Hvis du havde ønsket dig en frieser havde du vel købt sådan en i stedet for Matti.
[quote:22dea97123]mange har Frieser heste og de kan fremvise deres smukke muler uden alt det der " se mig hør mig" halløj kommer oven i. [/quote:22dea97123]
Mange har også araberheste,men det har da ikke forhindret dig i at lave billedtråde med Matti og hendes føl for at vi kunne beundre dem. Det har man faktisk lov til. Uanset hvilken race man bekender sig til.

Derudover synes jeg faktisk at Pilevadgård er en af de eneste der rent faktisk holder en sober tone. Hun får så lidt hjælp af nogen andre af jeres brugere som ikke helt er i stand til samme, men det kan hun vel ikke bebrejdes.

[quote:22dea97123]Jeg skriver det her med fare for at der kommer kog i debatten men det må jeg så tage med. [/quote:22dea97123]
Årh hold op... Siden hvornår er du blevet bange for en rask debat? :linski:
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Må man linke til andet forum herinde??

Post by Stimata Doamna »

Hvem der gør hvad og siger hvad om hvem alle mulige andre steder... det gider jeg faktisk ikke høre om, men jeg vil da gerne vise jer et billede af en lækker frieserhingst, der gør det godt i dressuren.

Adel med sin faste rytter Peter Spahn:

[img:78f8c20363]http://i240.photobucket.com/albums/ff264/bodenvald/sludder/Adel.jpg[/img:78f8c20363]

I kan læse mere om Adel [url=http://www.frysohuys.com/pages/pagina.aspx?navid=4b873d52-7d24-411a-8c5e-8773201b554d]her[/url] - der er også en masse dejlige billeder.

Det er en dejlig hest - med en sød rytter, men det var jo ikke ham, vi skulle tale om :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Må man linke til andet forum herinde??

Post by KatieKat »

Det er i hvert fald en flot hest.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Post Reply