Fagpersoner til din hest

MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Fagpersoner til din hest

Post by MetteboDeluxe »

Jeg brugte da krystaller og lagde tarotkort for hende :jeanie: Det kan jeg heldigvis selv :loneb:
User avatar
Fellpony
Posts: 371
Joined: Sun 24. Sep 2006 19:51

Fagpersoner til din hest

Post by Fellpony »

Jeg bruger dyrlæge til vaccinationer, tandraspning og ellers efter behov dvs kan vi se det ikke er meget meget nødvendigt klarer vi den selv.Vi har endnu ikke haft dyrlæge i panik.

Smed, ikke registreret,men super god til sit arbejde og han kommer til tiden endda den aftalte dag+ han kommer om aftenen hvor jeg har tid.

Foder: Der fik jeg lagt en foderplan hos Brogården for et par år siden.Den passede sjovt nok med hvordan jeg i forvejen fodrede,så det mener jeg at være kompetent til.Retter selv til hvis det er nødvendigt hvilket det sjældent er.Nu er wrap også det de lever af.
**En rigtig pony er en Fellpony**

http://www.fellpony.eu
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Fagpersoner til din hest

Post by annetteB »

Mine stakkels krikker må jo osse nøjes med to-tre fagpersoner: Dyrlæge, Smed og i ny og næ sadelmageren.
(sidstnævntes besøg er det jo så som så med efter Cacao fik en Isabell Werth med udskifteligt kopfjern og luftfyldning og Coy fik en bomløs lammefætter. Cooper har jo altid haft en "tyndesadel" og en "fedesadel" så det er osse ret sjældent han har brug for sadelmagermæssig assistance)

Overvejer dog at tage kiropraktoren med i gruppen, da Susan K. nævnte noget om at gjordkramper af og til skyldtes "noget-noget" mellem de forreste ribben, som kunne afhjælpes eller helt helbredes med kiropraktisk. Cacao har jo al den tid vi har haft ham haft gjordkramper i lettere grad (=kan undgåes ved at spænde gjorden ét hul af gangen og lade ham skridte en omgang på ridebanen mellem hvert hul) og det ville da være rart, hvis han kunne slippe for dem?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Fellpony
Posts: 371
Joined: Sun 24. Sep 2006 19:51

Fagpersoner til din hest

Post by Fellpony »

Og tænk!! Vores heste overlever sgu alligevel,det havde de ikke gjort på andet forum.. :minna:
**En rigtig pony er en Fellpony**

http://www.fellpony.eu
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Fagpersoner til din hest

Post by Ane »

Hvis du skal prøve en kiropraktor kan jeg på det varmeste anbefale: http://www.ryet.dk/ - Rikke er utroligt sød og utroligt dygtig. Hun bor i Nordjylland men kommer også på sjælland så hun kommer nok også på jeres egn.

Den gang jeg(opstaldningsstedet) havde besøg af de 'clairvoiantstuderende' og jeg havde meldt min hest frivilligt til forsøget så glædede jeg mig utroligt meget til at høre hvad de kunne fortælle mig. Han har nemlig kun haft en ejer før mig og det var avler så jeg ved det meste af det der er sket med ham.. før jeg fik ham gik han jo bare og var unghest. Jeg fortalte dem ingenting - helt bevidst.. og de kunne sjovt nok ikke fortælle mig andet end at min hest ikke rigtig havde noget at sige..

Jeg havde ellers frygtet at han ville skælde mig ud fordi jeg sad skævt :viben:

I was not impressed.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Pilevadgaard
Posts: 464
Joined: Sun 18. Nov 2007 22:14

Fagpersoner til din hest

Post by Pilevadgaard »

Hejsa...

Ja, vi bruger dyrlæge.... reg. beslagsmed... sadelmager... massør... tandplejer... Anden alternativ behandler..

uha, nogle forkælede hopper vi har os... :-D
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Fagpersoner til din hest

Post by Stimata Doamna »

[quote:e354f68606]Jeg tjekkede engang en hulens masse muligheder af i Foderplan Hest og fandt ud af at bare hesten får tilstrækkeligt med hø/wrap og vitaminer/mineraler, er det revnende ligegyldigt hvad man "fylder op" med. Så jeg fodrer med dét, jeg føler for!! [/quote:e354f68606]

Det var faktisk det, Nils Haagensen sagde engang for 10 år siden på et militarykursus - og det har jeg fodret efter lige siden. Så det med beregningerne er begrænset til vitamin-/mineralblandingen i forhold til evt. müsli (som hesten meget gerne vil spise, og jeg synes, at det ser lidt sjovere ud en "bare" havre).

[quote:e354f68606]Overvejer dog at tage kiropraktoren med i gruppen, da Susan K. nævnte noget om at gjordkramper af og til skyldtes "noget-noget" mellem de forreste ribben, som kunne afhjælpes eller helt helbredes med kiropraktisk. [/quote:e354f68606]

Dét kan jeg godt støtte - Alfa havde gjordkramper, og de er pist efter et par behandlinger (sammen med smerterne fra den lændehvirvel, der var sunket lidt ned).
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Fagpersoner til din hest

Post by CXEC »

Jeg er jo heldigvis selv Reikihealer så det bruger jeg en hel del på Grislingen.

Dyrlæge en selvfølge.

Har kun været ud for en dyrlæge der skulle raspe tænder på Xenia som jeg IKKE var tilfreds med.

Sadelmager bruges hvis det findes at være nødvendigt.

Massør har jeg brugt, men det var en under uddannelse. Ved ikke om jeg ville gøre det igen?

Foder - hmmmmm... ingen kommentar.

Clairvoyant? Nej, og vil heller ikke gøre brug af det.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Fagpersoner til din hest

Post by Jillow »

Bruger dr. dyr når der er behov for det.. og det er en selvfølge at man har en dyrlæge.

Sadelmager bruger jeg ikke rider i bomløs, måtte det ske at jeg skal have en sadel specielt til madammen så bliver det en western dippe dut der skal lave en sadel. (når jeg bliver rig).

Smed ja det har jeg så også bare ikke som de fleste. Er meget glad for min barfodstrimmer og det er min hest også :tommelop:

Foder, yeps det er kun det bedste til min hest, foderplanen er der mellem mine øre.. den bliver reguleret efter behov og yde evne.

massør niks, ikke nødvendigt gør det selv..

Healer mv. glem det gider ikke bruge penge på det.

Andet alternativt, så skal det godt nok være bedere end det jeg allerede har og mere end det...
Går mest ind for den sunde fornuft :hhansen: :hhansen:

Jillow
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
Post Reply