Wraphø i Minibigballer!?

User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Wraphø i Minibigballer!?

Post by Mikkel »

Hvor længe holder sådan en minibigballe efter åbning i såden noget vejr som det her?

Spørgsmålet er, om vores to pruheste kan få spist sådan en, inden den bliver fæl...?
Image
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Wraphø i Minibigballer!?

Post by KatieKat »

Vi kan ikke nå at bruge en minibig. Det kommer vist også an på hvordan du opbevarer den. Hvis du kan sprede den ud holder den længere. Generelt er vores erfaring at de holder en uges tid.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
aribeth

Wraphø i Minibigballer!?

Post by aribeth »

Hmmm... Da jeg havde 3 heste at bespise kunne jeg bruge en minibigballe på 9-10 dage. Det kunne de sagtens holde til.

Men jeg tror det afhænger meget af hvordan og hvor man opbevarer det.

Jeg gjorde det at jeg åbnede ballen helt op, fjernede al plasticen bortset fra det nederste og skar alle snorene op så der kunne komme luft til og det så kunne tørre ud. Det er nemmere at gøre end at forsøge at holde det lufttæt synes jeg.

Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Wraphø i Minibigballer!?

Post by annetteB »

[quote:c4c995c354]Jeg gjorde det at jeg åbnede ballen helt op, fjernede al plasticen bortset fra det nederste og skar alle snorene op så der kunne komme luft til og det så kunne tørre ud. Det er nemmere at gøre end at forsøge at holde det lufttæt synes jeg. [/quote:c4c995c354]

Det plejer jeg osse at gøre: Så kan den holde 14 dage eller så.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Wraphø i Minibigballer!?

Post by Mikkel »

Tak for de fine svar! :ok:
Image
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Wraphø i Minibigballer!?

Post by Jillow »

Hvis din minibig vejre i snit 80 kg så vil jeg sige 4 uger til en hest og 14 dage til 2.

Jeg er gået igang med at give wrap af minibig´s på 80 kg og jeg giver 2 hypper og bruger 160 kg på en mdr på 2 heste.



Jillow
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
aribeth

Wraphø i Minibigballer!?

Post by aribeth »

80 kg?? vores minibig vejer mellem 300-400 kg!!

80 kg på 4 uger er kun 2,8 kg om dagen!!! Det er godt nok ikke meget wrap.

80 kg er ikke en minibig det er bare småballer.

Katrine
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Wraphø i Minibigballer!?

Post by KatieKat »

80 kg er ikke minibig, det er almindelige småballer. Og det lyder godt nok ikke som om du giver ret meget Jillow. Vores baller vejer også omkring 80 kg og de holder 2-3 dage til vores 4.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Wraphø i Minibigballer!?

Post by Jillow »

Gør jeg heller ikke endnu :linski: da jeg er ved at køre mulerne ind de får hø ved siden af og deres foder x 4. Matti får ikke ret meget mere end 5 kg pr døgn af wrap ellers bliver hun for fed. Hø derimod får hun rigeligt af.
Troede at småballer var dem på 35 kg. 80 kg er sgu tungt især når man har kørt 10 stk´s hjem og både læsset på og af. mangler kun de sidste 6 så er der kørt godt 2 tons hjem.
Jillow
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
Fellpony
Posts: 371
Joined: Sun 24. Sep 2006 19:51

Wraphø i Minibigballer!?

Post by Fellpony »

Jeg plejer også at åbne wrapballen helt ligesom aribeth..Desværre holder en minibig kun max 3 dage her hos mig..Så er den ædt.
**En rigtig pony er en Fellpony**

http://www.fellpony.eu
Post Reply