Når ulven kommer!

Jeanie

Når ulven kommer!

Post by Jeanie »

Jamen så er den ged barberet !! Tak for det Dorte :mikkel:
Armani
Posts: 170
Joined: Fri 24. Aug 2007 04:55

Når ulven kommer!

Post by Armani »

[quote:00030ce4d4="Jeanie"]Ulvene i Skandinavien er fredet !! Og lige netop derfor kvoterne, hvilket kan lyde mærkeligt, nmen det har vel noget at gøre med , at der kan opstå situationer, hvor det er og kan blive nødvendigt at skyde ulve,så da dette så med de få "situationer" der kunne komme, ikke bliver til krypskytteri !!

Krypskytteri på ulve såvel som Bjørn og Elg findes i Norge og Sverige, såvel som Krypskytteru forekommer herhjemme på råvildt, ræv og andet !

der er råbt "ulven kommer" adskillige gange i danmark !1 Vi skal nok se dette som enten ønske tænkning eller gisninger, afhængigt af hvem man er , og om man ønsker ulven tibage til vores skove.

Det er ikke kun Danskernes accept der skal til for at ulven kan overleve, det afhænger i den grad også af det miljø vi tilbyder ulven at leve i!!
I danmark har vi meget skov, men ikke nok "vildskov" til at tilbyde ulven de optimale betingelser for overlevelse, uden at de vil blive nød til at søge føden uden for deres naturlige territorier.
Netop pga, de store vildskovs arealer i Sverige og Norge har ulven overlevet, men der er / og har den også været truet idet folk også er begyndt at bygge og bosætte sig der !!

Ja, Det kunne være fint nok at have dem i Danmark, men indtil videre, er det nok Løveparken i Givskud, der kan tilbyde dem de bedste betingelser, beskyttet for dumme mennesker og i et miljø der ligner mest muligt det de overlever bedst i !
Lad ulven blivehvor den trives, der er ingen grund til at udsætte dette smukke myte omspundne dyr for mere "terror" end det i forvejen bliver udsat for, de steder hvor den måtte fremstå som en gene for mennesket ![/quote:00030ce4d4]



At der er råbt ulv i dk mange gange ja, men de gange havde der heller ikke været en levende ulv ved tildfældene, det har der denne gang og jeg råber egentlig heller ikke ulv jeg gør bare opmærksom på at der har være 1 ulv 30 kilometer INDE i dk. og spørg så om jeres mening om hvad der ville ske hvis og når de kommer.

at der er en kvote i norge og sverig hjælper jo lige fedt når det er overhovedet i landet der siger at nu skal de slagtes får nu er de for tæt på. (når det er menneskene der rykker ind på deres terretorie og det syntes jeg ikke er fair)

jeg mener bare at udrydder vi ulven helt, hva bliver så det næste, lossen, ræven, rådyrene (de spiser jo afgrødrene og hva med kanin og hare det gør de også og hvad er der så tilbage fuglene de skal måske også bare skydes de skider jo på fortovende og larmer og spiser i urtehaverne.
Det burde være os (overhjernen) der ku tænke så langt at vi alle er her for at gøre verden Stabil og ikke ødelægge dens fauna, vilket er det vi er i fuld gang med, vi bygger huse, fælder skovene, bygger veje osv tilsidst er der sku da ikke nogen dyr tilbage og ingen kan huske hvordan et træ ser ud, ulve tigere og andre dyr kan de kun se fra film og billeder, men kigger de ud af vinduet ser de huse veje og fabrikker.

man burde tænke på konsekvenserne af hvad man gør på længere sigt end bare 1 år frem som verden gør nu, det er en for tåbelig verden vi bor i, den fungere ikke som den burde og det irritere mig nåde så grusomt at alle de "store og kloge" hoveder ikke tænker længere frem.

sorry skulle lige ud med lidt depretion :ehj: typisk mig.

personligt syntes jeg godt ulven må komme til dk, når den selv er klar til det, så den kan tilvænne sig den danske natur. jeg tror godt den kan tilpasse sig de er jo trosalt tilpasningsdygtige ud over alle grænser, jeg er mere bekymret for hvordan folk i dk vil ta det og hvad de vil gøre for at gi den en chance og ikke hopper på den hurtigste løsning. vi skylder den idetmindste en chance som tak for vores dejlige hunderacer der kommer fra dem.

nå sorry det blev langt.

MVH mig
Jeg er altid fair,
aribeth

Re: Når ulven kommer!

Post by aribeth »

årh det var da en SJOV tråd den her! :jeanie:
Post Reply