Sur stråle

User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Sur stråle

Post by MinnaN »

Der er forholdsvis mange tilfælde af sure futter, muk og dermatofilose i øjeblikket pga den lortesommer vi har haft.

Prins har muk, men ikke mere end normalt. Jeg tror aldrig han slipper af med det. 1) pga hans halve jyde. 2) fugt, fugt, og mere fugt. 3) Voksne rideskole elever burde.... :brok: :mur: :smaek: :opkast:

*suk*
Men hans hove har det bedre.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Sur stråle

Post by 99E »

Jeg tror det ER regnen...

Jeg tror, boksheste der står i velstrøede, tørre bokse er dem, der lettest undgår sure tæer (så noget skidt er der ved løsdrift), simpelthen fordi de "helt sikkert" står i den tørre boks 8-16 timer i døgnet og får tørret tæer.

Og generelt god hovpleje betyder også mindre risiko for sur stråle. Dvs. hyppige, korrekte beskæringer og masser af ridning... :-)
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Sur stråle

Post by Lena »

UNIK har ellers ikke sååån døjet med sur stråle, men her i den periode hvor HrGusse har været syg, har jeg ganske enkelt ikke været nok omkring UNIK til at jeg har kunnet undgå det...........

Så en god hovpleje er helt sikkert alfa og omega............
janemorgan
Posts: 1
Joined: Fri 7. Dec 2007 10:39

Sur stråle

Post by janemorgan »

jeg får noget fra england... hoof hardner.... det er fantastisk max 2 påsmøringer og hoven er fin igen.... desværre er det pisse giftigt...
Post Reply