sadler

User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

sadler

Post by KatieKat »

Er det kun mig der sidder og venter på at Minna dukker op og fortæller dig at det er fordi du ikke gør det rigtigt?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
aribeth

sadler

Post by aribeth »

Nej jeg sidder også og venter spændt :-D

Katrine
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

sadler

Post by Lone Beck »

Ja, man bliver jo aldrig for gammel til at lære noget nyt :minna:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

sadler

Post by MinnaN »

Heheheh.. Du er ikke den eneste der har fået det spørgsmål parkeret lige foran næsen. Denne her mandsling gjorde det så for at gøre mig pinlig berørt og ilde til mode... Yeah right. Erik grinede og satte sig godt til rette... :lol:
Jeg gloede noget underligt på manden, smilede sødt og spurgte ham om han ikke vidste noget om kvindelig anatomi? Bare sådan the basics? Meget ondt gjort da manden var en rigtig rollespilsnørd og ikke ville ha skyggen af en chance for at score noget som helst hundyr medmindre det var på fire ben eller han havde købt sig til det. :ondgrin: :ondgrin:
Hans erfaringer med kvinder ophøjede sig til piedestalslignende tilstande og hans bedste ven var hans mor. Need I say more?
Han blev så belæst om hvor klitoris sad henne i forhold til hvad. Gjort med pokerfjæs, bedrevidende smil, meget sagligt og enormt belærende. I ved, "Du er sgu da snot dum hvis du ikke ved det her..."
Han blev enormt genert, enormt rød i bøtten og det var enormt pinligt for ham. For han var jo en fandens scorekarl. I hans egne øjne vel at mærke.. Ih guder til hest.... :ehj: Nørder er bare pænt irriterende til tider...

Nåh, sidespring til side.
Jeg er ret glad for min Thorowgood thoroughbred dressursadel. Specialindkøbt til Prinsekamelen og min røv. Jeg sidder rigtig godt i den, den passer Prins perfekt og den er ikke specielt tung, hvilket er godt når man tænker på min ryg og Kamelens. Den er dyb, jeg ruller ikke frem på mit skamben, men sidder faktisk på min dertilindrettede brede røv. Der er ikke så meget benstøtte, men jeg er af den gamle skole hvor benstøtte var noget man red sig ind i. Hvis i forstår? Man kan godt få nogen bendimser til sadlen, men jeg synes de generer. De skulle vist nok forbedre ens opstilling af ben, men igen, det er noget man rider sig ind i.
Man kan snildt ride i skoven i den og trille op og ned at bjerge (ikke at vi gør det, Prins kigger meget underligt på mig, hvis vi bare skal op af en LILLE bakke :viben: ) og den er pragtfuld til en god lang jordegalop (500 meter, så er han bare helt mast).
Den passede endvidere ganske godt til Eriks pengepung. Omkring 4000 kroner. :lol:
Dressur sadlen fåes i mange varianter, fra pony over cob til fuldblod.
Link til siden: [url=http://www.thorowgood.com/uk/index.htm]
Thorowgood sadler[/url]
Det vil sige, de fleste af deres kombi, spring og dressursadler fåes til pony, cob, fuldblod etc.

Jeg kan da godt li mærkevarer i hesteudstyr, men jeg har ikke det store behov for det, når der findes noget ligeså godt til en billigere penge.
Pt. har jeg dog problemer med at finde glidefri underlag (uden sadelstropper som skal omkring det øverste af gjordstropperne) som er store nok til sadlen. Jeg kan sagtens finde det til 17 tommer, men 18 tommer? Ikke til at støve op.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

sadler

Post by 99E »

Vore3s er glidefri (eller i hvert fald: Glide-nedsættende) men ikke helt billige.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

sadler

Post by Jillow »

[quote:ae5b35c0ab]Faktisk blev jeg engang spurgt af en mand - gravalvorligt - om jeg fik orgasme af at ride [/quote:ae5b35c0ab] gad vide om man kan få det ved at sidde i sædet og ikke begynde på letridning... :jillow: :jillow: :roed: :roed: :roed:

Jillow
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

sadler

Post by MinnaN »

[quote:b833dcfe4f="99E"]Vore3s er glidefri (eller i hvert fald: Glide-nedsættende) men ikke helt billige.[/quote:b833dcfe4f]

Hvor har i fundet dem henne og hvordan ser de ud? Ville de evt klæde min dressursadel og fåes de i farven hvid (med henblik på stævnestarter)?

Link evt??
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
aribeth

sadler

Post by aribeth »

Var det så sadlerne i var nødt til at flytte på efter vores "lille" galop i skoven den anden dag 99E :linski:

Katrine
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

sadler

Post by 99E »

Niks, de fåes i sort.
Kedeligt, men diskret.
Vi bruger dem under dressursadlerne (i, sjovt nok, dressurmodellen) og de ser ret neutrale ud.

Det er TheraFlex-padden, som jeg har linket til tidligere i tråden, og vi har købt dem hos Parelli. De kan også købes hos det firma, der fremstiller dem. (Se link i tidl. indlæg)
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

sadler

Post by 99E »

Aribeth: Glidenedsættende.
Og sammenlignet med det underlag, der fulgte med sadlen er det ret effektivt.

Et af "problemerne" med en sadel, der giver maksimal skulderfrihed er at den ligger mindre fast - det vil sige at hvis hesten "smider ryggen" eller går "ned ad bakke" glider sadlen frem.
Jorde-fræsegalop er "ned ad bakke".

Min sadel var gledet, hvad 5 cm frem?
Det er bedre end de 20-30 cm den gled med lamme-underlaget...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply