sadler

User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

sadler

Post by KatieKat »

Det var en god artikel 99E. Tak for den. Der lærte jeg lige en hel masse nyttigt. Nu har jeg pludselig en bedre idé til hvad jeg skal kigge efter når jeg nu skal ud og kigge efter en sadel til Po.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

sadler

Post by Jillow »

Jeg er vokset om i en tidsalder hvor kombi sadler var in.. Jeg svælger klart til dem hvis jeg skulle begynde at ride dressur igen. Dog har jeg pt en bomløs Western sadel, den er magen til den her (som forøvrigt er til salg)
[img:561ff21942]http://i8.photobucket.com/albums/a15/skvadder/trail202s-1.jpg[/img:561ff21942]

Jeg skal have mig en ny western sadel med horn, da jeg ikke må stille stævne uden det horn :smaek: :smaek: .. Man sidder godt i en bomløs, dog skal man passe lidt på sit sæde (eller jeg skal) for jeg har desværre fået den "uvane" at læne mig lidt til siden og det er pga der ingen "støtte" er som hvis det var en anden type sadel jeg havde valgt.

Jillow
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

sadler

Post by 99E »

Jeg synes også, det er en rigtig god artikel.
Den er lidt (...) kontroversiel, fordi den anbefaler "for brede" sadler med dybeste punkt "for langt" tilbage, og sadlen placeret længere bagud på hesten end man normalt gør. Og nej, der er ikke rapporteret lændeproblemer hos Parelli-heste med sadlerne langt tilbage.

Hvis man ikke køber den med laveste punkt bagerst i sadlen, men tror på den med skulderfriheden, skal man have fat i folkene fra [url=http://www.balanceinternational.com/ ]Balance International[/url]

Personligt afskyr jeg kombi-sadler og har en dejlig dressursadel.
Det eneste, der er problematisk ved dét er, at de fleste dressursadler har laveste punkt midt i sadlen. Også vores (Balance Nexus Dressage).

En FlexiCurve er den dimmer, der er vist i sadelartiklen til at måle hestens bredde med. Den kan efter sigende købes i kontor-udstyr-forretninger eller steder, hvor de har ting til arkitekter.
TheraFlex-padden kan købes hos [url=http://www.parellicollection.com/]Parelli Collection[/url] hvor de også har de her Parelli-sadler, der så selvfølgelig er "rigtige" iht. artiklen. (Den "gode" engelske sadel, der er vist i artiklen er dog en ældgammel balance-model.)
TheraFlexen kan også købes her: [url=http://www.ridinghighllc.com/index.htm]Riding High[/url]

På kurset i sommer havde vi også en sadel-dag.
Den har jeg skrevet om her: [url=http://web.mac.com/perlt/iWeb/Coloradotur/Rejsejournal/B501FD07-CA09-4726-8B12-B53DC8569B7C.html]Sadel-dag hos Parelli (Weblog)[/url]
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

sadler

Post by Lone Beck »

Altså, jeg VIL fandeme da sidde i en sadel med dybeste punkt på "rette sted" :ond:

Men ellers drønede jeg lige ud med et stykke hengstråd og prøvede at lave sådan en fidus over skippers sadelleje - det var skægt :lol:

Men det lykkedes ikke - jeg skal vist have hjælp (jeg kunne selvfølgelig også prøve at binde dyret :ehj: )

Som artiklen ganske rigtigt anfører, skifter en hest form, når den bevæger sig, og Skipper var mægtig interesseret i at se, hvad jeg lavede deromme - det var sguda håbløst :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

sadler

Post by 99E »

Jamen Lone, så vil de der Balance-sadler være lige noget for dig - fordi de HAR den skulderfrihed som artiklen taler om, men dybeste punkt mere "normalt" anbragt.

Jeg fatter så ikke hvordan man kan ride sådan - jeg har åbentbart aldrig lært det, selv i dressur-dagene.
Hver gang jeg læser om trepunktssædet på HN undrer jeg mig over hvordan folk kan ride rundt placeret på "sædebenene og skambenet" uden at drive/ride sig til multi-klitoris-orgasmer...
:roed: :roed: :roed:

Nogle "almindelige" sadler kan man "bare" købe lidt for brede fortil, så kan man snyde sig til skulderfriheden men stadig få dybeste punkt midt i. Wintec, for eksempel, kan ofte makkes til at ligge sådan.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

sadler

Post by aribeth »

[quote:a2914bf8fd]Jeg fatter så ikke hvordan man kan ride sådan - jeg har åbentbart aldrig lært det, selv i dressur-dagene.
Hver gang jeg læser om trepunktssædet på HN undrer jeg mig over hvordan folk kan ride rundt placeret på "sædebenene og skambenet" uden at drive/ride sig til multi-klitoris-orgasmer...
[/quote:a2914bf8fd]

Se det undrer også mig, jeg har heller aldrig kunnet sidde sådan der... måske var det derfor jeg var sådan en sucker til dressur...

Katrine
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

sadler

Post by KatieKat »

[quote:ff1d6cd221]Jeg fatter så ikke hvordan man kan ride sådan - jeg har åbentbart aldrig lært det, selv i dressur-dagene.
Hver gang jeg læser om trepunktssædet på HN undrer jeg mig over hvordan folk kan ride rundt placeret på "sædebenene og skambenet" uden at drive/ride sig til multi-klitoris-orgasmer...
[/quote:ff1d6cd221]
Jeg tror da jeg vil til at dyrke det der dressur...
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

sadler

Post by Lone Beck »

Vil I SÅ lige... :fy:

Faktisk blev jeg engang spurgt af en mand - gravalvorligt - om jeg fik orgasme af at ride :hva: :-o :roed: :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

sadler

Post by 99E »

Og det gør du ikke?
Rider du i trepunktssæde?
:anonym:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

sadler

Post by Lone Beck »

Trepunktssæde? Det har jeg sgu da ingen anelse om :lol:
Teori er ikke min stærke side...

Men jeg har da ved grød aldrig følt så meget som snerten af dén form for ophidselse ved at ride *tsk tsk* :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply