sadler

Armani
Posts: 170
Joined: Fri 24. Aug 2007 04:55

sadler

Post by Armani »

der er jo en million milliard sadler i verden og så hvar det jeg kom til den begrundelse, hvordan fanden ved man hvad der er bedst både for hest og for rytter.

hvad foretrækker i?

MVH mig
Jeg er altid fair,
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

sadler

Post by Tigerbaby »

Hmm, jeg går også og overvejer hvilken sadel jeg skal købe til lille musse om ikke så forfærdelig længe...

Jeg har en gammel hubertus kosak, den elsker jeg, brugte den til min jyde, men jeg tror jeg vil synes den er for tung til en pony, så jeg overvejer lidt om jeg skal købe en wintec isabel werth.. min veninde har en, og jeg synes den ser rigtig lækker ud og giver en god opstilling.

Samtidig vil jeg nok komme til at ride mest tur det første års tid, så jeg ved ikke om det vil være dumt at købe en dressur sadel til det.. har en ridegjord, men den vil jeg kun skridte i da de jo ikke trykfordeler, og at ride uden sadel er nok lidt halsløs gerning på en hest der skal tilrides.

Men senere vil jeg jo ride dressur også.. og nok ikke springe, men er det godt at have en dressur sadel når man formentlig vil ride tur 80 procent af tiden, også når hesten er blevet ældre, eller vil en kombi være bedre?

Så alt i alt er jeg kommet frem til at jeg er meget forvirret og ikke rigtig ved hvad jeg vil have. :linski:
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

sadler

Post by Stimata Doamna »

Jeg har valgt min sadel af rent egoistiske grunde. Det er en Wintec Isabel Werth med CAIR, og den har jeg valgt, fordi den ikke er så tung. Jeg har sådan set problemer nok med ryggen i forvejen...

Heldigvis ligger den også fint på hesten - ellers havde jeg nok været nødt til at overveje noget andet :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

sadler

Post by CXEC »

Lidt lige som Randi og dog..... Har to Passier sadler og de er FANTASTISKE at ride i. En Grand Gilbert og en gammel slidt hærget kombineret springsadel. De ligger godt på Bette Gimpen og passer min mås.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

sadler

Post by Lone Beck »

Jeg foretrækker så absolut kombisadler. Jeg er vokset op i kombisadler og synes dressursadler er rædselsfulde.

Da jeg godt kan finde på at ride lidt "vildt" i skoven, ville en dressursadel nok heller ikke være sagen.´Man har brug for noget knæstøtte, når man ræser omkring og under træer op ad bakke... :linski:

Jeg er overbevist om at specialsadler ikke er nødvendige før man når op på M niveau, så selv om jeg skulle begynde at ride dressur på Skipper, skal jeg ikke ud og have en dressursadel.

Ham rider jeg med en stofsadel - en griffin, som egentlig er rigtig dejlig at ride.

Til skovtursdyret bruger jeg min elskede Kieffer münchen - verdens skønneste sadel :-D
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
aribeth

sadler

Post by aribeth »

Nu rider jeg jo i westernsadel... det der er vigtigt for mig er som de fleste andre, at jeg sidder godt og at den passer hesten, derfor har jeg fået målt min hest og derefter bygget en sadel. Det er en smule dyrt ja, men nu har jeg en sadel der passer.

Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

sadler

Post by annetteB »

[quote:ac1bb66d84]Indtil hun har fået føl og fået "konefigur"[/quote:ac1bb66d84]


Men så køber JEG bare sadlen!!
Hvis den har bare tilnærmelsesvis samme facon som "den gamle" sadel - så ligger den sikkert FREMragende på Cooper!!
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

sadler

Post by aribeth »

Nu er det Basse jeg har fået lavet sadel til og hans føl komemr nok aldrig :-)

Den sadel jeg rider i på Stråbær passer ganske fint nu, det er en brugt, men jeg kan se at hun bliver mere og mere bred over ryggen nu hvor hun er i fol så jeg skal nok have lavet en til hende også, men vi venter lige til hun er klar igen (og til jeg har fået sparet 15.000 op) :linski:

Katrine
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

sadler

Post by 99E »

http://www.parellisavvyclub.com/media/saddling.pdf
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

sadler

Post by aribeth »

Ihh 99E jeg har jo en masse jeg skal have gjort idag, mennu bliver jeg jo NØDT til at læse den her artikel :-)

Uha det har været lige op over længe med Basse... skulle han nu fole en dag, så er jeg sikker på at jeg nok aldrig kommr til at ride på ham igen alligvel. :-D

Katrine
Post Reply