opsparing til hyp!

User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

opsparing til hyp!

Post by 99E »

[quote:d50cbed306] hvordan vil du freksempel ride en underhals væk på en fjordhest.[/quote:d50cbed306]
Ved at få hesten til at slappe af i musklerne på undersiden af halsen, "bære gennem ryggen" og alt det der?

[quote:d50cbed306]der er da også en masse internationale hypper der har underhals, både af dressur og springheste og jeg regner da ikke med at de er dårligt redet. [/quote:d50cbed306]
Hvorfor regner du ikke med det?
Jeg har da set adskillige "topheste" som jeg mener ER dårligt redet. Jeg nævner i flæng: Roll Kur...!

Underhalsen kan i øvrigt også komme af en sadel, der blokerer skulderbladets rotation.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

opsparing til hyp!

Post by Mansemor »

Slettet.
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

opsparing til hyp!

Post by Mansemor »

Slettet.
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

opsparing til hyp!

Post by gukuvi »

Interessant debat, det bliver sjovt at se, hvad du bruger pengene til den dag du står med de 100.000,-

Det er altid en god ide at spare penge sammen, uanset til hvad.

Ang. underhals er det morsomt at se, hvordan føl bliver født med underhals og halsen nærmest vinkelret på kroppen for derefter langsomt at ændre facon.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

opsparing til hyp!

Post by Stimata Doamna »

De to lusitano-hingste, jeg kender, har ikke skyggen af underhals :ehh:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

opsparing til hyp!

Post by annetteB »

[quote:25125bdb9e]De to lusitano-hingste, jeg kender, har ikke skyggen af underhals[/quote:25125bdb9e]

Så er der nok nogen der rider dem rigtigt?
:linski:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

opsparing til hyp!

Post by Stimata Doamna »

You gotta point :lol:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Armani
Posts: 170
Joined: Fri 24. Aug 2007 04:55

opsparing til hyp!

Post by Armani »

For lige at få et par ting på det rene som i rimelig tydeligt har overset i Alle de indlæg jeg har skrevet ind til vidre.

Jeg har ALDRIG sagt at ALLE de portugisiske ryttere rider godt. kun at der er [b:067d0e29cc]mange af dem der gør, men IKKE dem alle[/b:067d0e29cc]. vilket i telsynladende ikke har forstået. det ville i ha set hvis i havde givet jer tid til at læse indlægende uden at stresse igennem dem.

Hvad underhals angår, så lære man jo heldigvis hele livet og vi kan jo ikke alle være kloge åger, det jeg mener når jeg skriver at jeg ikke tror man kan ride underhalsen væk på alle heste.

for det første kan jeg ikke bruge 1 hest som bevis,mod en anden. den holder ikke. så kan jeg jo feks bare nævne uffe korshøjgård som modpart, for han har underhals og har altid haft det selv sidst i karrieren. og så vid jeg ved er blue horse ikke lige dem der rider dårligst, så jeg tvivler stærkt på at han var redet forkert. og jeg kan nævne flere, vilket jeg ikke gider efter som jeg ikke gider skændes med folk over ingen ting.

Det jeg vil frem til er bare at JEG tror ikke at den holdert i retten.
feks har de fleste oldenborg af den gamle type underhald, krys den med en fullblod og halsen forsvinder eller bliver mindre, jeg tror nu mere det har noget med typebygningen at gøre, feks har jeg ALDRIG set en fullblod eller en REN araber med underhals, men jo bland disse 2 racer med de tunge så kan du få underhalsen væk med træning, jeg har heller aldrig set en REN friser uden underhals. de nye sports frisere har MINDRE hals ja, men de er også fremavlet til at se sådan ud.


Hvad angår hesten på billede, så ligner det nu mere en traver herfra hvor jeg sidder, har du et billede af ham hvor hele kroppen er med, syntes han ser meget spinkel ud af en arbejdshyp. men ja en rigtig smuk hals og kønt hovede.

MVH mig
Jeg er altid fair,
Armani
Posts: 170
Joined: Fri 24. Aug 2007 04:55

opsparing til hyp!

Post by Armani »

[quote:84d26b756b="Randi"]De to lusitano-hingste, jeg kender, har ikke skyggen af underhals :ehh:[/quote:84d26b756b]

nu har jeg jo heller ikke sagt at det er ALLE lusitanoer der har underhals, kun at mange har.

Hvor kommer de fra? (vilken avler altså), så vidt vides skulle der kun være 1 lovende Hingst i dk. (alså til avl) men der er jo nok nogle stykker ud over den, vil de ikke ha dem kåret, det ville næsten være ærgeligt at det kun er 1 der bliver kåret hvis der er flere, der har valgt at beholde deres som hingste.

MVH mig
Jeg er altid fair,
Armani
Posts: 170
Joined: Fri 24. Aug 2007 04:55

opsparing til hyp!

Post by Armani »

[quote:3aefca48ac="gukuvi"]Interessant debat, det bliver sjovt at se, hvad du bruger pengene til den dag du står med de 100.000,-

Det er altid en god ide at spare penge sammen, uanset til hvad.

Ang. underhals er det morsomt at se, hvordan føl bliver født med underhals og halsen nærmest vinkelret på kroppen for derefter langsomt at ændre facon.

Gunni.[/quote:3aefca48ac]

Til det første: tja det bliver nok noget veigablod, på 1 60-65, noget ikke alt for kraftigt og noget med gnist og ballade i blodet.

2. helt klart.

3. enig, men det er jo ikke ensbetydning med at det sker for alle heste og det er det jeg vil frem til.

MVH mig
Jeg er altid fair,
Post Reply