Døgnfold

Post Reply
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Døgnfold

Post by Tigerbaby »

Alle jer der har hest på døgnfold; hvornår satte i dem ud, og hvornår regner i med at tage dem ind igen.

I min stald kom hestene på døngfold i starten af maj, Athene gik lidt sammen med en hoppe+føl, så hun blev først sad ud et par uger senere.

Staldejer mener så at hendes heste skal ind 15 oktober, men jeg tvivler stærkt på at vejret er til at være ude så længe, og har egentlig mest lyst til at tage hende hjem 1. september..

Både fordi jeg ikke synes vejret er til det, men også fordi jeg er bange for der ikke skal være nok næring i græsset til at holde huldet - de har nemlig alle tabt sig lidt her den sidste uges tid.

Derudover vil det være meget lettere for mig at tage forbi stalden, istedet for helt ud på fælleden, når jeg skal starte på uni igen.

Det skal lige siges at min veninde også helst vil have sin hjem til d.1.

Er det os der er pylrede, eller hvad?
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Døgnfold

Post by Mansemor »

Slettet.
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Døgnfold

Post by HeidiO »

Vores gik ude i det meste af juni. Så blev det rigtig skidt vejr og de 2 meget forkælede krikker var helt desperate for at komme ind, og vi forbarmede os så over dem. Så de går nu på græsfold fra 7-20 og så kommer de ind.
Jeg kan nu egentlig godt forstå dem nu, den anden dag da de kom ind i stalden synes jeg lige at den gamle så lidt underlig ud på siden af hovedet....Og ja, den var fuldstændig sort af myg - der sad i hver fald de første 50 stk på den ene kind. Så nu kommer de ind uden brok, de bliver ædt ellers.

Hvis det er lettere for dig at tage dem hjem fra sommergræs, ville jeg helt sikkert gøre det.



(Men det er nu dødsygt at muge hestebokse midt om sommeren......Ville være rart hvis de kunne opdrages til at klare det hele udenfor, men det har vi ikke haft held med indtil nu.)
Heidi
aribeth

Døgnfold

Post by aribeth »

jeg synes altid det er lidt problematisk at man i forvejen, uafhængig af hvordan vejret bliver, bestemmer sig for en dato hestene skal på stald, men det kan jo være det ikke er så nemt at tilrettelægge fra den ene dag til den anden.

Hvis dig og den anden der ønsker hestene ind tidligere har mulighed for at tage dem på stald samtidig, så ville jeg gøre det. Ikke fordi jeg tror hestene vil tage skade af at stå ude det længere, men mere fordi det vil gøre det nemmere for dig.

Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Døgnfold

Post by annetteB »

Mine går jo på døgngræs året rund idet de har løsdrift.
Mens jeg havde stald begyndte vi så småt at tage dem ind om natten når vi var sidst i september eller der omkring.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Jenna
Posts: 945
Joined: Mon 10. Jul 2006 08:13

Døgnfold

Post by Jenna »

Mine plejer også at gå i løsdrift året rundt.

Efter vi er flyttet skal jeg lige lave stalden om så de igen kan gå ind og ud som de har lyst til
www.ladylama.dk

Hej fra

Jenna
[img][img]http://i67.photobucket.com/albums/h298/zirfelt/2493.gif[/img][/img]
User avatar
Fellpony
Posts: 371
Joined: Sun 24. Sep 2006 19:51

Døgnfold

Post by Fellpony »

Mine røg på døgnfold d.24 april.Jeg håber at holde dem ude indtil 1-10 måske endda længere alt afhængig af vejret.Sidste år kom de ind omkring midt oktober,ikke pga vejret men fordi min stald var færdig der.De kunne dog sagtens ha gået ude længere.
De har så læskur så de kan jo,hvis de gider,gå i læ.
Men ellers kommer mine til at gå ude så længe vejret er til det,dvs frostfrit og det ikke står ned i stænger konstant.
**En rigtig pony er en Fellpony**

http://www.fellpony.eu
Post Reply