Hvilken type strøelse bruger du?

Hvilken type str

No way, Jos
31
53%
Enkelte fnug m
12
21%
n
4
7%
Den realm, hvor der i forvejen er flest Strigler
0
No votes
Kongehuset styrer - afskaf folketinget - jeg vil have enev
4
7%
T
7
12%
 
Total votes: 58

Jeanie

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by Jeanie »

Hej Mandarie !!

Vi regner stadig på prisen, og da der er flere som gerne vil bruge produktet, ser det ud til at vi kan tage et træk af gangen..altså lastvogn med hænger !!...så det vil jo få prisen ned på det fornuftige....det er skal jeg lige sige IKKE så dyrt som, hør og spåner !!

Jeg finder gerne et tilbud til dig, og sender det via PB...er det ok !??

Forbruget er til en almindelig boks ca. 3,5 X 3,5 m. tre baller som start, og der tager man først det våde efter 5 dage, ellers kun klatter. Derefter en balle i ugen pr boks, og tømning af boks ca hver. 12 uge. Ved tømning af boks, køres dette direkte ud og spredes på mark...til forskel fra spåner, og der formulder det i løbet af ca 14 dage, altså mindre mødding. !!

Flere detaljer senere...!!
mandarie
Posts: 26
Joined: Mon 17. Apr 2006 22:38

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by mandarie »

Det lyder rigtig godt :-) tak!
User avatar
Kiki
Posts: 73
Joined: Wed 12. Sep 2007 00:34

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by Kiki »

Pony står på spåner. Nu er han ikke min, men min parthest.

Jeg foretrækker egentlig halm, men er blevet glad for spånerne. Men det har krævet noget tilvending.
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by Tigerbaby »

Hmm, nu så jeg lige at jeg havde skrevet at vi brugte halm men at jeg helst ville bruge spåner.

Men lige nu står hun så altså i en stald med spåner, og det synes jeg faktisk er en lidt irriterende strøelse. Men det er måske bare fordi det er rationeret og man kun må tage en ny balle i weekenden, så det er svært at holde boksen ordentlig tør.

Jeg tror egentlig at jeg trods alt er gladere for halm... Men jeg når da sikkert at skifte mening en masse gange.
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by Jillow »

Matti er kommet på spåner da madøret æder alt rub og stub... Hun er blevet pæn igen hende fru vom... Det er nemt og bekvemt med spåner, hvis ens hest altså godt kan stå i den slags uden at være en gris, og det er matti ikke.

Jillow
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by CXEC »

Hmmmmmmmmm, jeg er stadig i tænke boks vedr. stråelse. Mener Annette siger at tørven er skadelig for miljøet, men kan ikke huske hvorfor. Kan se hvilke lande det produceres i, i den anden tråd vedr. stråelse her på siden.

Overvejer enten hamp eller hør. Eller måske jeg bare skulle tilsætte det der staldren, til halmen, Katrine bruger til sine heste? Synes bare halmen virker lidt dyr i det? Det skyldes sikkert at jeg ikke selv kan købe direkte hos en landmand? Og fordi jeg ikke kan opbebvare uendelige mængder af halm :linski: Well, never mind that.

Jeg spekulerer som en gal, hvis nogen hører en intens knagen ved I hvorfor :hhansen:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Pilevadgaard
Posts: 464
Joined: Sun 18. Nov 2007 22:14

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by Pilevadgaard »

Vi bruger: http://rapsfix.dk/

det er nemt, og mindre at køre væk.. Bruger også staldren..
User avatar
Amts
Posts: 146
Joined: Sun 28. Sep 2008 19:02

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by Amts »

Jeg bruger spåner og det virker fint for mig.
Kokjo

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by Kokjo »

Først til dem der bruger staldren.... lad være - det består af 95% kalk - så spar masser af penge og køb bare hydratkalk til en 10. del af prisen. Snakker insiderviden her... Eller det kommer jo an på hvor religiøs man er - men kalk er mindst lige så godt som staldren.

Jeg bruger savsmuld som strøelse. Det bliver vandet i starten, men efterhånden som det bliver trådt til og blandet rundt og fyldt på, så er det det der fungerer bedst her.
Strøelse bliver sat alvorligt på prøve her, eftersom hestene drikker 80 l. hver i snit og spiser 25 kg wrap i snit. Der kommer rigtig meget ud i den anden ende, og de store hove maser altså godt rundt i sådan en bund.

Savsmuldet henter vi bla. hos min svigerfar der er tømrer, eller også køber vi lokalt i bigbags hos en træpillemand der selv sækker op.
Anita
Posts: 166
Joined: Fri 11. Jul 2008 11:12

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by Anita »

Jyderne i løsdriften står på snittet hvedehalm, ditto med selskabspapegøjen, dressurdyret er indlagt til et liv på spåner, hun kan ikke finde ud af at strøelsen IKKE må spises. Hun er kronisk sulten det stakkels dyr på trods af god krybbemad, hø af bedste kvalitet i kilovis, samt masser af fold tid på grønt saftigt græs.
Post Reply