Hvilken type strøelse bruger du?

Hvilken type str

No way, Jos
31
53%
Enkelte fnug m
12
21%
n
4
7%
Den realm, hvor der i forvejen er flest Strigler
0
No votes
Kongehuset styrer - afskaf folketinget - jeg vil have enev
4
7%
T
7
12%
 
Total votes: 58

User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by Lone Beck »

JEg bruger spåner - af ren og skær dovenskab :anonym:

Jeg synes faktisk halm er det bedste.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Jeanie

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by Jeanie »

Varme behandlet snittet halm er det vi bruger.." Stroh-häksel" hedder det og det er bare super !!

Halm til føllemor, og baby !!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by Stimata Doamna »

Alfa står på halm med en spåne-/stalosanblanding i bunden. Der bruges mest hvedehalm, men det sker da, at der smutter en enkelt balle byghalm ind.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by CXEC »

[quote:99a3c60a5f]Varme behandlet snittet halm er det vi bruger[/quote:99a3c60a5f]

Vil du ikke forklare hvorfor det er særlig godt?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Jeanie

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by Jeanie »

[quote:522ba9653a]Vil du ikke forklare hvorfor det er særlig godt[/quote:522ba9653a]

Jo det vil jeg da Celeste !!

Det er særligt godt på flere måder. For det første er det godt til allergi heste, og en sådan har vi jo i Apollo. Det er behandlet således, at der ikke er svampesporer i det, og det har fået en let behandling af æsteriske olier, hvilket mindsker udviklingen af ammoniak, det suger 8 gange bedre end spåner, og i de bokse man normalt ville bruge 5 baller spåner som bund, bruger man kun 3 baller Stroh-häksel, altså også økonomisk.
Dernæst må det spredes på marken, og formulder i løbet af 14 dage, og det mindsker møddingen.

Det koster nogenlunde det samme som spåner, men der bruges til gengæld mindre.

Apollo som hoster meget også ved brug af spåner, hoster ikke ved brug af Stroh-häksel....derfor er det super godt for os at bruge !!
Jeanie

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by Jeanie »

PS PS !!!

Jeg glemte at skrive, at grundet varme behandlingen er der ikke frigivelse af Mycotoxiner fra svampespore i halmen...altså det vil sige, at skulle der være nogen, så " dræbes" disse mycotoxiner under behandlingen !!...Derfor er det særlig godt for allergi heste !

- Tror ikke jeg kan finde flere fordele, men de der er passer fint ind her.. :ok:
aribeth

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by aribeth »

Det hedder Easy-strø på dansk og det kan købes i Miljøfoder i Viborg blandt andet...

Katrine
Jeanie

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by Jeanie »

[quote:1cba31fde8]hvor finder man det Jeanie ??

og hvordan er det pakket ? [/quote:1cba31fde8]

Det kan købes hos mig sagde hunden, og ligger i baller som spåner. Vi importerer det fra Tyskland, og det har en fyldvolumen ved en balle på ca 500-550 liter.

Ved ikke om det er det sammen som Aribeth omtaler, men jeg har endnu ikke stødt på det herhjemme...men måske !??

Ellers er det da til at finde her !!...Men her hedder det ikke Easy strø...men Stroh-häksel!!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by CXEC »

Det lyder da effektivt og godt. Og tak for den udførlige besvarelse.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
mandarie
Posts: 26
Joined: Mon 17. Apr 2006 22:38

Hvilken type strøelse bruger du?

Post by mandarie »

Hej Jeanie.

Hvad er prisen for jeres strøelse? og hvordan ser det ud med forbruget?

Vi kunne evt være interesserede i at købe ind til 20 heste hvis prisen er rimelig fornuftig :hhansen: vi har nemlig prøvet den danske udgave af produktet, og her hang pris og forbrug desværre slet ikke sammen (med mindre man ligeså godt kunne strø i pengesedler)
Post Reply