Erfaring med at have hest indlagt på KVL?

Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Erfaring med at have hest indlagt på KVL?

Post by Pauillacine »

Ja, som overskriften siger: Er der nogle af jer, der har erfaring med at have indlagt en hest på KVL?

Mvh Julie
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

de var meget flinke da vi havde en derinde, men den var special indlagt på medicinsk og med "privat" dyrlæge... Desværre var han der kun 1 døgn og han komme ikke med hjem, men dyrlæge var der nu ikke noget i vejen med og heller ikke pasningen..
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Tak for svaret Jytte, det gik hurtigt.

Dyrlægerne kender jeg ikke og min egen dyrlæge er således ikke med til selve operationen, dog er hesten ikke 'akut', så det håber jeg kan gøre oplevelsen god.

Hvorledes med alt det praktiske - blev jeres hest feks. dopet for at kunne holde sig i ro, eller var den så dårlig at den ikke lavede ballade?
(jeg er forøvrigt ked af at I ikke fik den med hjem - det må være skrækkeligt!)

Min hest er enormt gearet p.t., og jeg er meget spændt på hvad indespærring i fremmede omgivelser gør ved hende.

Mvh Julie
Lone

Post by Lone »

Min gamle hest var indlagt i 3 uger - og det var en utroligt positiv oplevelse.
De passede og plejede hende - og da hun kun ville spise når jeg var der - så kom de straks med en fodervogn fyldt med alskens heste-specialiteter og prøvede iøvrigt alt hvad jeg foreslog, så snart jeg dukkede op.
Hun var meget rolig - men selvfølgelig lidt anspændt, men jeg rejste fra Lolland til KVL hveranden dag, så hun klarede det i fin stil - og personalet var søde ved hende og gav mig en super information: de ringede mig endda op de dage jeg ikke var der og fortalte mig hvordan det gik.

Men de var osse imponerede af at jeg kom dér hver anden dag - det var de ikke vant til fra hestejerene.......

Så kon godt fra min side - og billigt var det egentlig osse.
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

[quote:1c432ee69a="LoneSchannon"]
Men de var osse imponerede af at jeg kom dér hver anden dag - det var de ikke vant til fra hestejerene.......

Så kon godt fra min side - og billigt var det egentlig osse.[/quote:1c432ee69a]

Nå det var de ikke?
Jeg har dog planer om at troppe op hver dag, for at snakke med dyret og gå lidt ture (når den må), så den får lidt motion - det vil de da blive enormt imponerede af.....meeen nu bor jeg self. også i nabolaget, så det er ikke en større kraftanstrengelse fra min side :mrgreen:

Billigt? Det bliver forsikringen glad for, jeg har heldigvis en 75%-dækning, så min del bliver næppe på mere end et par tusinde :wink:

Tak for jeres svar Jytte og Lone, jeg har vist ikke noget at bekymre mig over, og er glad for at jeg har valgt KVL frem for Ansager eller Helsingborg.

Mvh Julie
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Post by Heidi »

Held og lykke derinde...

Du kan kun være glad for at havde fravalgt Helsingborg.. det gode ry de har i dk følges desværre ikke op her i det svenske... der er klinikker det er langt bedre, og ikke meget længere væk fra færgen.
Hilsen Heidi
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Ingen erfaringerr jeg kan hjælpe med (og heldigvis for dét, egentlig: at have en hest indlagt er da een af de ting man IKKE ønsker erfaringer med)

Hvordan går det med hende??
(og hvorfor blev hun indlagt?? Har jeg overset en tråd??)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Nej, det var umiddelbart heller ikke hestehospitaler jeg havde planlagt at udvide horisonten med her i 2006 :evil:

Jeg kørte hende derind igår, og hun levede da endnu idag. Hun faster vist nu, men har så til gengæld fået strøet boksen med et tykt lag hø, så enten er hun gået i spiseværing, eller også giver de hende enormt meget. Hun lader til at have det ok med at være der.

Hun skal kikkertundersøges, da man skal finde ud af hvorfor hun ikke går så lækkert som hun burde. Det bliver hun så i morgen af en flink engelsktalende dyrlæge.
Han havde forøvrigt en anden holdning til haltheden end min egen dyrlæge så allerede nu føler jeg mig i meget trygge hænder hos sagkundskaben, der reelt skal afgøre om mit lille olympiske håb skal være dressurhest eller hundemad :roll:

Mvh Julie
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

[quote:7aacf41e72="Pauillacine"].....reelt skal afgøre om mit lille olympiske håb skal være dressurhest eller hundemad :roll:

Mvh Julie[/quote:7aacf41e72]

Nå, så har de kigget - og min skønne lille hoppe skal være hundemad. :cry:
Så nu skal forsikringen lige nikke til alle dyrlægernes fund, og så skal hun dø. Det sker forhåbentlig her i januar.

Og så skal jeg finde mig en ny - det virker lidt uoverskueligt p.t., og jeg synes ikke at nogle af salgshestene på nettet når hende til sokkerne :(

Hvor er det regulært træls dette her!
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Post by Heidi »

Nej jeg er virkelig ked :( af den besked du har fået... jeg ikke hvad jeg skal sige andet end *TRØSTEKRAMMER*
Hvad fandt de ud af at der er galt med hende ? Hvis du orker at svare nu
Hilsen Heidi
Post Reply