Køb af hest

User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Køb af hest

Post by MinnaN »

Anette: Uha, han lyder godt nok lækker, men han er også over mine evner. :-) Hvilket er ret ufedt.
25 år på hesteryg og min bedste tid som rytter var da jeg var teenager. :graed:

Jeg har da fået noget at tænke over under alle omstændigheder. :ok:

Flere gode råd til mig? :-)
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Køb af hest

Post by annetteB »

[quote:702fa91fad]Anette: Uha, han lyder godt nok lækker[/quote:702fa91fad]

Dét er han altså osse - og så har han i dén grad personlighed!
:elsk:

[quote:702fa91fad] men han er også over mine evner. Hvilket er ret ufedt[/quote:702fa91fad]
Osse over mine. LAAAANGT over mine evner...men derfor ville jeg godt nok gerne have mine små klamme fingre i ham alligevel!
:elsk:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Køb af hest

Post by CXEC »

[quote:fea693fdfd="MinnaN"]men han er også over mine evner. :-) Hvilket er ret ufedt.
:graed:

Flere gode råd til mig? :-)[/quote:fea693fdfd]

Ja, som lærehest er det da netop en fordel at krapylet kan mere end en selv? Eller har jeg igen misforstået konceptet?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Køb af hest

Post by MinnaN »

Joeh, men det der er liige lidt vel rigeligt for mig. Jeg roder stadig rundt i L-klasserne. M og S er simpelthen for svært for mig. Jeg kan knapt nok lave en ordentlig schenkelvigning (men bagpartsvendinger er nemme :ehh: ). Så der ville jeg være nervøs for at ødelægge hestens mund og ridning. Selvom hos den basse ville grundridningen jo være 100 % i orden. Men er min egen det? I følge mig, nej. Så hellere lade ham gå videre til en der kan. Så må jeg jo selv ride derop af. :lol:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
aribeth

Køb af hest

Post by aribeth »

Jeg vil nu erklære mig enig med Céleste, der er ikke nogen bedre måde at lære på end på en god hest som kan mere end en selv.

Og hvorfor ødelægger man engetlig mere hestens mund og ridning hvis det er en hest der kan noget i forvejen, i forhold til en hest som ikke kan nær så meget?

Hilsen
Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Køb af hest

Post by annetteB »

[quote:d580848ae7]Og hvorfor ødelægger man engetlig mere hestens mund og ridning hvis det er en hest der kan noget i forvejen, i forhold til en hest som ikke kan nær så meget? [/quote:d580848ae7]


Det gør man vel heller ikke....det er bare sværere at opdage om man har med sine kriminelt manglende rideevner har skadet hesten, hvis den indledende ikke kunne en skid!?
(du ved: You come from nothing, you go back to nothing, what've you lost? NOTHING!!)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Køb af hest

Post by KatieKat »

Altså Po er da også langt langt bedre til at være hest end jeg er til at være rytter. Det betyder jo bare at han kan lære mig en masse og nu har heste ikke ambitioner, så det betyder jo ikke noget at han rent faktisk ville kunne mere end du kan Minna.

Når man høre dig snakke om Prins, så lyder det også lidt som om at kemien mellem dig og hesten er utrolig vigtig, så der er jo ikke andet for end at du kommer ud og møder nogen heste der kan det du søger. Så skal lodne ører og blød mule nok hjælpe dig med at beslutte.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Køb af hest

Post by MinnaN »

Kemi betyder meget og er det en hoppe som jeg falder for, så er det en hoppe jeg vil ha. Så meget betyder kønnet heller ikke, men det er bare ikke en hoppe jeg går efter.
En M hest som også kan noget S dressur er jeg ikke god nok til lige nu. Jeg er simpelthen for usikker som rytter. Men tak for tilliden, det luner. :-)
Nu får vi at se, to år er lang tid også for en rytters uddannelse. :linski:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
aribeth

Køb af hest

Post by aribeth »

ork Minna... tænk på at jeg startede ud på en flere gange Danmarksmester og Jysk mester da jeg startede på westernridningen!!
Og jeg var sgu et rystende nervevrag, jeg kom fra adskillige voldsomme afsidninger med sygedage til følge, samt en hæslig rideskræk!!

Men det bliver da spændende uanst hvilken hest du finder og det ALLER vigtigste er alligevel kemien!! :-)

Hilsen
Katrine
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Køb af hest

Post by MinnaN »

Nemlig. Jeg håber at der er en stor Bassemand til mig derude et sted.

Har i ellers gode råd til mig angående eksteriør eller interiør? Hvordan lurer man sælger af?
Nogen gode bøger man kan læse?
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Post Reply