Fandt lige den her,stof til eftertanke.

User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Meget af det dér HMS er da brugbart (og logik for perlehøns - OG ikke mindst gammelkendte sandheder), men jeg køber altså ikke den grundtanke, at hesten ser mennesket som en hest. En hest kan sgu godt kende forskel på mennesker og heste, og den lærer også hurtigt at vi taler et andet sprog end den gør.

Vi lærer den menneskesprog-kommandoer, såsom skridt, trav, stå, og hesten forstår disse ord i løbet af ingen tid.

Vi lærer dem at gå skulder ved skulder, selv om det er os, der bestemmer.

Vi lærer dem at bære rytter og vige for schenklerne osv. Hvad har dét med hestesprog at gøre?

Og lige fra de er helt små lærer vi dem at nusse med os. Vi kæler med dem og snart kan de også finde på at tage initiativ til nusseriet - og så skulle vi pludselig pande dem én, fordi det er respektløshed på hestesprog?

Gider I lige...
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Post by gukuvi »

Prøver igen
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Post by gukuvi »

----------------
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

[quote:2cb773b432]Misforstå mig nu ikke, jeg tæver ikke mine heste, men jeg finder mig heller ikke i noget der kan være til fare for mig eller andre. [/quote:2cb773b432]

Gør jeg da heller ikke, Gunni :ok:

Men jeg galopperer ikke rundt og leger hest, når jeg opdrager dem :mrgreen:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Post by gukuvi »

--------------
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
Post Reply