Kæmpeyver!!!

Lone

Kæmpeyver!!!

Post by Lone »

Artig har fået et kæmpeyver i løbet af få dage.
Plejer at glo på hende hele tiden, men imorges var yveret bare stort - og maven sådan sunket ned....

Men - er det rigtigt, at de kan få sådan et stort yver - halvanden/to måneder før foling????
ELLEr skal jeg frygte det værste - og ringe til dyrlægen??
Og hvis - hvorfor skal jeg så ringe til dyrlægen?
De sætter vel kun yver, hvis fosteret er klar til foling?
User avatar
Me2
Posts: 608
Joined: Fri 18. Nov 2005 01:00

Kæmpeyver!!!

Post by Me2 »

Det kan de sagtens Lone.
Du skal kigge efter vokspropper, de er som regel tegnet på at det er snart.

Min haflinger har begge gange jeg har oplevet hende få føl, haft kæmpe yver de sidste par mdr, så træk vejret og nyd den sidste tid op til den store begivenhed ;)
Gode venner kan lave alting sammen - men kun de bedste venner er i stand til at lave ingenting sammen.

Citat: Peter Plys
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Kæmpeyver!!!

Post by Lone Beck »

Mine har sat yver seks uger (ret præcist endda!) før folingen. Det er helt normalt, så der er ingen grund til bekymring.

Men NU begynder det at blive spændende, ikke? :linski:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
aribeth

Kæmpeyver!!!

Post by aribeth »

Det er vidst meget normalt... min veninde som har en hoppe efter Stravinsky(er der ikke noget af ham i Artig??) satte sidste år yver 1½ måned før tid, og det gør hun igen i år...

Så hvis hun ellers er normal. så tror jeg ikke jeg ville gøre andet end at holde øje med hende som du allerede gør.

Hilsen
Katrine
Lone

Kæmpeyver!!!

Post by Lone »

Åh suk - jeg er helt lettet.
Synes bare ellers jeg har oplevet, at de først gør det til sidst.....

Men nu er jeg bekymret over noget andet - (noget skal jeg jo lave, når jeg ikke gider mit job mere): vi er begyndt at ride igen, udfra betragtningenom, at det er bedre emd motion for en folehoppe. Før har jeg faktisk redet til samme dag den folede.
Men Artig har jo ikke lavet meget i tre måneder - så når hun blir redet nu - her så kort før - er det dumt?
Vi skridter bare - og selv moser hun da rundt på folden - hun er stor og jeg er lille og hun synes gerne at ville, men går lidt langsomt??? Men hun er osse tyk???
Jeg vil osse bare gerne ride hende lidt nu - inden føllet kommer, så hun er lidt mere terrænstabil, inden hun skal til at skabe sig dumt, fordi hun har et føl.

Joeh - det er spændende - ih, tænk - det er lige om lidt. Føllet mosler og sparker - og hun er kæmpetyk - ok - hun er tyk for hende at være.....og sød....
Lone

Kæmpeyver!!!

Post by Lone »

Stravinsky er morfar - Zardin er far
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Kæmpeyver!!!

Post by gukuvi »

---------------
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
Lone

Kæmpeyver!!!

Post by Lone »

Vi rider kun på tur - vil jeg lige sige - ligeud og ingen arbejde.
aribeth

Kæmpeyver!!!

Post by aribeth »

Nej ridningen ville jeg heller ikke være bekymret for, som du siger er det kun skridt ture og det kan kun være godt. At hun får noget ekstra at bære rundt på bare fordi hun er gravid kan jeg ikke se er et problem..

... så find på noget andet fornuftigt i stedet for at bekymre dig om Artig :linski:

Hilsen
Katrine
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Kæmpeyver!!!

Post by Lone Beck »

Skidtture tager hun ingen skade af (så skulle der da være noget galt :hhansen: )
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply